Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szum przy skręcaniu w lewo, 1.4, Peugeot 306, 1999r.

30 Mar 2012 11:03 4809 5
  • Poziom 2  
    Witam,

    Mam problem w Peugeocie 306, 1.4, 1999r. Szum występuje przy skręcaniu w lewo. Do tego pojawia się lekkie mrowienie wyczuwalne na kierownicy. Nawet przy minimalnym ruchu kierownicą w lewo wzmaga się szum. Jest szczególnie uporczywy przy większych prędkościach do 90km/h i większym skręcie. W autoryzowanym warsztacie wykonano: wymianę trzpienia lewego wahacza oraz tulejka także po stronie lewej (zużyte), wymianę łożyska podpory półosi prawej (zużyte), wymiana oleju skrzyni biegów (zauważono dużą ilość opiłków metalu na śrubie do spuszczania oleju ze skrzyni - prawdopodobnie powoli coś zaczyna w niej się kończyć). Wykonano ustawienie zbieżności kół. Koło nie ociera o nadkole. Łożyska kół nie dają oznak zużycia. Przy okręcaniu koła lewego występuje delikatny stuk w okolicy wejścia półosi do skrzyni biegów. Czy możliwe by łożysko w skrzyni biegów na którym pracuje półoś mogło dawać objawy szumu przy skręcie w lewo? Czy może uszkodzenie innych elementów skrzyni biegów dawało by taki objaw? Chyba, że chodzi o półoś, może tu coś jest uszkodzone i dlatego przy skręcie w lewo występuje szum? Proszę o informację jeśli ktoś spotkał się z podobnymi objawami lub ma pomysł co do przyczyny.
  • Poziom 2  
    Czy uszkodzenie mechanizmu różnicowego dawało by objaw szumu przy skręcaniu w jedną stronę? Możliwe że może być uszkodzony. To by wyjaśniało większą ilość opiłków metalu ze skrzyni biegów.
    Co do łożysk to mechanicy stwierdzili (tylko osłuchowo), że powinny być dobre. Czytałem już o podobnym przypadku szumu przy skręcaniu w jedną stronę i wymiana łożysk na nowe nic nie pomogła. Zakładam, że próbując bawić się w podmianki w celu wyeliminowania przyczyny szumu musiał bym wymienić: łożyska, półosie, skrzynie biegów... Pewnie lepiej kupić kolejne autko :P.
    Pewnie przy najbliższej sposobności, np. wymianie sprzęgła (bo pewnie niedługo trzeba będzie to zrobić) zajrzy się do skrzyni biegów w celu sprawdzenia mechanizmu różnicowego. Przy okazji oceni się półosie i łożyska. Aktualnie skorzystam z zalecenia mechanika i będę jeździł aż zwiększy się uciążliwość usterki. Może wtedy pojawią się objawy określające przyczynę.
    Nadal proszę o informację jeśli ktoś potkał się z takim problemem i ma pomysł na jego rozwiązanie.
  • Admin grupy Samochody
    seki69 napisał:
    Co do łożysk to mechanicy stwierdzili (tylko osłuchowo), że powinny być dobre
    To tak jak w reklamie-Prawie -robi różnicę.
    Co to za diagnoza?Co to za mechanicy?POWINNY być dobre.Nie, albo są dobre albo są zje...ne.A co do skrzyni to w każdej są opiłki i wymiana łożysk w kołach to i tak taniej niż wymiana skrzyni.
  • Poziom 2  
    Warsztat znam niezbyt dobrze ale z polecenia i ma dobrą opinię. W sumie pewnie ciężko jedynie po zakręceniu kołami i osłuchaniu dźwięków stwierdzić, że łożyska są do wymiany.
    Fakt, że najtaniej w tym wypadku wymienić łożyska. Pewnie najlepiej oba z przodu na raz, a nie bawić się w wymianę pojedynczego. Postaram się to zorganizować w przyszłym miesiącu. Jeśli to rozwiąże problem to dam znać.
    Oczywiście nadal chętnie poczytam o dodatkowych opiniach w tym temacie.

    Dziękuję za dotychczasową pomoc!