Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Urządzenie Diagnostyczne WABCO WURTH

szyniu 30 Mar 2012 23:35 17802 12
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam wszystkich rozpocząłem nowy temat ze względu na sprzęt wabco wurth do samochodów ciężarowych.
    Interesuje mnie opinia ewentualnych użytkowników co za i przeciw, czy to sprzęt wary zachodu czy raczej kaszana.
    Z góry dzięki wszystkim zainteresowanym.
  • #2
    szyniu
    Level 20  
    Nikt jeszcze nie pracował na tym urządzeniu
  • #3
    RomekRud
    Level 15  
    Czy to urządzenie jest dedykowane tylko dla WABCO?
  • #4
    arti1987
    Level 20  
    Nie kolego . To urządzenie działa jako ogólna diagnostyka do pojazdów ciężarowych naczep i autobusów .
  • #6
    roffi32
    Level 10  
    Witam kolego znam to urządzenie wabcowurth, co do jego opcji zakupu to jest oferowany w kilku wariantach,czyli kompletny z programem serwisowym wabco kompletnym do naczep, ciężarowych, autobusów, połączonym z programem uniwersalnym, w tym jest program pomocy tech czyli schematy, itp. oraz wersja bez serwisówki wabco. Co do serwisówki jego możliwości nie będę się rozpisywał bo powinna być oczywista lecz program jest troszeczkę skomplikowany w obsłudze, oczywiście jak ktoś chce zmieniać parametry to bez szkoleń w wabco się nie obędzie. Co do możliwości częci uniwersalnej to dobrze oceniam takie marki jak Volvo,Man,Mercedes,daf, renault nowszy, stary tak sobie,Scania troszkę brak kilku testów, Iveco słabizna. naczepy haldex,knorr poza diagnostyką można zczytać sterownik i wgrać do drugiego. Sa samochody dostawcze i autobus.Urządzenie ciekawe ale jak zwykle wszystkiego nie zrobi jak serwisowe.
  • #7
    Bob57
    Level 18  
    Witam
    Urządzenie to ma zaimplementowane oryginalne Wabcowskie oprogramowanie a może w drugą stronę pójść, urządzenie Wabco z obsługa ciężarówek i autobusów.
    Wydaje mi się że byłoby lepsze niż WurthWabco
    Pozdr.
    Bob57
  • #8
    szyniu
    Level 20  
    Kolego ekka dla czego sądzisz że to badziewie
  • #9
    carauto
    Level 11  
    Witam Wszystkich. 7-8 kwietnia był w mojej firmie gostek z prezentacją tego urządzenia. Solbus, Scania Irizar, MAN (autobus i ciężarówka) w miarę, Mercedes O404 -brak komunikacji, Setra 315-brak komunikacji Bova-tylko ABS. Urządzenie obsługuje auta wyprodukowane po 2000r.
  • #10
    filarek
    Level 11  
    tester WabcoWurth ...produkt rozwijany od około 1-1,5 roku, przyzwoicie ogarniesz nim euro 4 i euro 5 ale ma kilka mankamentów
    - mało funkcjonalna i intuicyjna konstrukcja programu
    - bardzo słabo radzi sobie z autami starszymi np Mana z silnikiem MS 5 juz nie ogarniesz Renault na ITC też (to takie dwa przykłady z brzegu)
    - bardzo słabo wygląda pomoc techniczna w razie problemów (o ile możesz liczyć na jakąś jeszcze podpowiedz na temat pneumatyki, to o regulacjach silnikowych, na skrzyniach itp itd mozesz zapomnieć)
    - niewątpliwym plusem urządzenia jest zintegrowana diagnostyka Wabco SD (czyli mozesz osiągnąć na pneumatyce Wabco poziom serwisowy)
    - zagrożenia - Wabco juz raz wprowadziło multidiagnostykę, przetrwałą jeden rok, jeżeli tak będzie i z tą to za jakiś czas zostaniesz z urządzeniem nierozwojowym

    Polecałbym rozważyć Texę lub Jaltesta , ciekawym rozwiązaniem zaczyna być KTS ale podobnie do Wabco Wurtha ma jeszcze wiele do nadrobienia względem wymienionej wcześniej dwójki.

    Jeżeli nie boisz się chińskich klonów na alegro można dostać Autocoma za śmieszne pieniądze, ale niestety tu juz zaczynasz chodzić po baaardzo kruchym lodzie

    Jeżeli chciałbyś zobaczyc u siebie którykolwiek z w/w testerów zapraszam do kontaktu na PW
  • #11
    roffi32
    Level 10  
    Witam wszystkich nawiązując do spostrzeżeń kolegi filarka co do tego oprogramowania, nie do końca się zgodzę że jest mało intuicyjne i nie przejrzyste, moim zdaniem jest bardzo przejrzyste i czytelne ale to oczywiście moje odczucie pracowałem na Jalteście i Texa i tam program wcale nie jest taki prosty w obsłudze ale do wszystkiego człowiek się może przyzwyczaić. Kolejny temat to pomoc techniczna to nie wiem jak ty kolego miałeś inf. o pomoc tech . gdyż pomoc związana z działanie programu masz od gościa z Wurta ale co do pomocy w naprawie to oni mają tylko w Niemczech można zadzwonić lub napisać ale niestety jest tylko po angielsku lub niemiecku, i jest to płatne, wiec zastanawia mnie kolego filarek skąd miałeś takie info. o słabości pomocy a jak już poruszamy ten temat to jak ona wygląda w Jaltest i Texa . Co do poj to faktycznie dobrze sobie radzi sobie z nowszymi tak powyżej 2000 roku, starsze to tylko nieliczne można podiagnozować.
    Poniże kilka zrzutów z ekranu.
    Urządzenie Diagnostyczne WABCO WURTH Urządzenie Diagnostyczne WABCO WURTH Urządzenie Diagnostyczne WABCO WURTH Urządzenie Diagnostyczne WABCO WURTH Urządzenie Diagnostyczne WABCO WURTH
  • #12
    filarek
    Level 11  
    Zawsze z pewną obawą po prostu podchodzę do produktów które dopiero co powstały na rynku. Tak jest z WabcoWurthem tak jest z KTS TRUCK, tak jest również z najnowszym produgtem Magneti Marelli ( mówię o Logicu w wersji cięzarowej). Wiadomo, że zawsze pojawią się błędy wieku niemowlęcego.
    Co się tyczy zakresu działania, wydaje mi się (a swoją wiedzę opieram na zabawie każdym z testerów) ze KTS i Wabcowurth nie robią w nowych autach wiecej niż Texa czy Jaltest, a niestety w Euro 3 juz radzą sobie dużo gorzej (oczywiście za wyjątkiem pneumatyki WABCO w WW).
    I tu choćby przywołam przykład programowania APMu (po wymianie modułu) w DXI, Texa i Jaltest już są w stanie Ci z tym pomóc , pozostałe jeszcze nie. (znowu posłużyłem się tylko jednym przykładem, ale zwyczajnie nie da się przytoczyć wszystkiego)

    Jak to wygląda od strony pomocy technicznej i szkoleń??
    Jaltest - darmowe szkolenia co pół roku, w razie problemów z jakąś operacją tj kalibracją, parametryzacją zgłaszasz problem, podłączasz kompa do netu i doradca techniczny krok po kroku Ci pomaga

    w Texie podobnie o ile masz aktualny abonament na aktualizację.

    O Magneti z logiciem nic nie mówię ....bo to produkt trzy ligi niżej plasowany.

    Trzymam kciuki za KTSa, bo jeżeli rozwiną pomoc techniczną tak jak w osobówce to będzie miodzio. Choć pewnikiem boleć będzie koszt abonamentu

    Dodano po 4 [minuty]:

    I jeszcze tylko jedna informacja, biuletyn techniczny ze schematami lokalizacjami i danymi technicznymi którego zrzuty z ekranu zamieściłeś jest identyczny jak w Jaltescie. Obie firmy (jaltest i wabcowurth) korzystają z tego samego źródła