Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MOBITEL 1 - poszukuję instrukcji obsługi

31 Mar 2012 00:26 3799 2
  • Level 21  
    Witam serdecznie.
    Zakupiłem samochód Skoda Fabia z zamontowanym autoalarmem.
    Po "wydłubaniu" okazało się, że to montowany w Skodach swego czasu MOBITEL 1 z czujnikiem udarowo - ultradźwiękowym CUU5.
    Czy ktoś z Szanownych Userów posiada instrukcję obsługi tego alarmu (montażu znalazłem)?
    Alarm (po uzbrojeniu) z nieznanych mi przyczyn załącza się, i przy wyłączeniu wydaje serię pojedynczych piknięć i dłuższy (ok 2 sek) sygnał.
    Liczba tych piknięć jest różna.
    W czasie załączania alarmu również czasami występują piknięcia (przed uzbrojeniem).
    Niestety, nie widzę żadnych zależności między ilością piknięć, nie mam pojęcia, z której linii pochodzi alarm (drzwi kierowcy podłączone pod A2, klapy i pozostałe drzwi pod 14, czujnik CUU5 pod dodatkowe wejście).
    Pozdrawiam
    -----
    Niepoprawnie zamontowany alarm - prawdopodobnie uszkodzona dodatkowa "kostka" separująca z diodami, którą wymontowałem i podłączyłem bezpośrednio do linii A2 i 14. Zmiany napięć w czasie przechodzenia BSI w tryb oszczędzania energii powodowały alarmy.
    Dołożyłem diody na przewodach mikrowyłączników drzwi i klapy bagażnika (przy złączach S4 i S5 BSI) oraz liniach alarmu A2 i 14.
  • Level 21  
    Witam.
    Taką instrukcję montażu posiadam.
    Ostatnio Mobitel zaczął sam z siebie po załączeniu, zamknięciu centralnego zamka i uzbrojeniu alarmu w losowych odstępach czasu (kilkanaście sekund do kilkunastu godzin) podawać sygnał do otwarcia drzwi. Efekt: samoczynne otwarcie drzwi.
    Centralka zdemontowana, wymieniona na inną.
    Prawdopodobnie:
    Autoalarm montowany w serwisie Skody prawdopodobnie w Koninie w 2002r. W czasie montażu serwisanci "elektrycy" popełnili błąd (być może nie jeden).
    Dołożona była "kostka" separatora diodowego, ale jej działanie powodowało wyzwalanie alarmu TYLKO z przednich lewych drzwi. Otworzenie pozostałych drzwi i klap bagażnika i silnika nie powodowało wyzwolenia alarmu.
    Po demontażu "kostki" pojawiły się fałszywe alarmy podczas przechodzenia BSI w tryb oszczędzania energii - wystarczyło dołożyć do mikrowyłączników diody (razem: 10 szt).
    Sterowanie centralnym zamkiem odbywa się przez podanie masy na przewód sterujący (zamykanie) lub podanie masy przez rezystor 230Ohm (otwieranie).
    Prawdopodobna przyczyna otwierania drzwi leżała w montażu autoalarmu - masa centralki nie była przylutowana do przewodu masowego, a jedynie odizolowano fragment przewodu masowego i okręcono nim przewód masowy centralki i zaizolowano. Po 10 latach eksploatacji samochodu "masa" centralki na skutek zaśniedzenia niepolutowanego połączenia zmieniła się rezystancja połączenia i efekty podawania nie "pełnej" masy ma zamykanie drzwi.
    Centralka wymieniona na inny, współcześniejszy model i brak problemów z działaniem centralnego zamka, wzbudzeń alarmu itp.
    Temat Mobitela 1 zamykam.
    Pozdrawiam.