Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektroniczny moduł do przyczepki.

31 Mar 2012 13:41 3126 3
  • Poziom 12  
    Witam.
    Auto to peugeot 406 2001

    Zmieniałem gniazdo z 13 pin na 7, a przy tym całą instalacje do gniazda przyczepki, była popalona. Mam problem z modułem a mianowicie:

    1. Do czego dokładnie służy urządzenie na zdjęciu (odpowiada tylko i wyłącznie za kierunkowskazy ?) - w środku znajdują się 2 małe nawinięte cewki.

    2. Składając instalacje, wymieniłem kable wszystko działało kierunki były po założeniu gniazda cisza, kierunków brak. Stop, światła mijania działają.
    - standardowo kable które wychodziły do gniazda przyczepki podpięte były pod styk:
    *** L KIERUNEK - styk LH
    *** P KIERUNEK - styk RH
    Kierunki działały potem przestały. Włączyłem zapłon, włączyłem prawy kierunek podłączyłem żarówkę pod masę i styk RH, moduł zaczął strasznie szybko cykać i gasła żarówka z prawej strony w samochodzie.

    3. Podłączyłem więc kierunkowskazy przyczepki pod styki:
    *** L KIERUNEK - styk L/1
    *** P KIERUNEK - styk R/1

    Praktycznie wszystko działa są kierunkowskazy, światła mijania, tablicy, stop i przeciwmgielne.
    Teraz pytanie do znawców jak się to ma od strony technicznej, czy może być tak podłączone, dlaczego pod stykami LH i RH nie działa a działało ? Czy to wskazuje na uszkodzony moduł ?
  • Poziom 21  
    Sprawdź czy masz zasilanie na module + (30) - (31). Poza tym jak dasz rade zrób fotki w środku modułu.
  • Poziom 37  
    Na francuskim forum pisało coś o konieczności "poinformowania" samochodu o włączonej wtyczce, poprzez mikrostyk w 13-pinowym gnieździe. Także o konieczności zastosowania dedykowanego temu modelowi modułu. Dałem sobie spokój, bo z francuskim u mnie słabo - ale to może ten kierunek?
  • Poziom 12  
    OK jutro postaram się zrobić zdjęcia.
    W oryginalnym gnieździe jest taki plastikowy bolec, ze jak wkłada się wtyczkę to stycznik zwiera i daje sygnał, że wtyczka jest podpięta. Z tym ze sprawa wygląda tak, że ten stycznik zwierający nie był w ogóle podpięty. W ten instalacji była też funkcja rozłączania światla przeciwmgielnego, ale ktoś już coś grzebał w instalacji i jest na ostro, świeci i w aucie i w przyczepie.