Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo II 2.0 HDI światła pozycyjne dyskoteka

samko123 31 Mar 2012 15:31 1718 8
  • #1
    samko123
    Level 9  
    Witam wyrzyskich forumowiczów.

    Mam następujący problem: W czasie jazdy po przekroczeniu 2500 obrotów zaczynają mrugać światła pozycyjne przód i tył tak samo, w kabinie tak samo z zegarkiem i pulpitem od nawiewu.
    spotkał się już ktoś z takim zjawiskiem ??
    myślę ze to chyba jakiś przekaźnik tylko nie wiem który to i nie wiem gdzie on siedzi :roll: .
    proszę o pomoc , z góry dziękuje za pomocne wypowiedzi.
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Pewnie ładowanie siada - szczotki lub pierścienie alternatora. Woltomierz w rękę i mierzyć!
  • #3
    samko123
    Level 9  
    ładowanie chyba dobre na postoju 14,4V a w czasie jazdy na wysokich obrotach 14,5V w czasie występowania anomalii nie odnotowałem żadnych zmian na mierniku.
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    I problem ze wzbudzeniem, bo dopiero na obrotach ładuje.
    Tak czy tak alternator do roboty.
  • #5
    samko123
    Level 9  
    Naprawione!!! Po wymianie przepływomierza i wymianie płynu chłodniczego usterka zniknęła. Wydaje mi się ze problem tkwił w zapowietrzonym układzie chłodniczym. Niem niestety starego przepływomierza żeby na 100% być pewnym.

    Pozdrawiam
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    ... I obudziłem się ... Nie z nami takie numery Bruner!
    Dopisz jeszcze ; wymiana powietrza na świeże w zapasie!!
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    samko123 wrote:
    Wydaje mi się ze problem tkwił w zapowietrzonym układzie chłodniczym.

    Gratulujemy poprawnej dedukcji :D
    Następnym razem proponuję od zmierzenia ciśnienia (oczywiście w oponach) - może będzie to miało jakiś związek z ładowaniem.
    Za kilka dni znów będziesz szukał przyczyny migotania świateł.
  • #8
    samko123
    Level 9  
    Wymiękam :D , a tak na poważnie to zapowietrzenie mogło być przyczyna migotania, w każdym bądź razie temperatura silnika była podwyższona na wysokich obrotach a co za tym idzie mogla pójść dalej na przekaźniki/sterowniki, tak czy siak usterki już nie ma.
    Nie napisałem tej informacji aby się kłócić tylko żeby było wiadomo dla wszystkich co maja lub w przyszłości będą mieli coś takiego , nic po za tym.
  • #9
    samko123
    Level 9  
    No i się wydało, poszło dalej na kontrolkę BSI i poszedł siwy dym, przyczyna to zwarcie instalacji w tylnej klapie. :cry: