Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat b5 tdi 1,9 combi drżenie kierownicy.

31 Mar 2012 19:41 11546 11
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam problem z drżeniem koła kierownicy przy przekraczaniu prędkości 100 km/h.W zakresie 100-105 km/h kierownica wpada w wibracje ,przed setką i po przekroczeniu 105 km/h jest OK.Wyważyłem koła,zamieniłem z letnimi i nie pomogło tyle ,że na letnich zakres przesunął się o 10 km/h w górę.Na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że nie ma żadnych luzów zawieszenia.Auto pojechało do mechanika (dobrego) i on też nic nie znalazł ,sugeruje wymianę amortyzatorów .Co o tym myślicie? Czy ktoś może miał podobny problem.
  • Poziom 30  
    Witam
    Ja przyjrzał bym się bardziej tarczom hamulcowym .
    Pzdr
  • Poziom 10  
    Tarcze i klocki boscha są prawie nowe zrobiłem na nich 8 tyś.km
  • Poziom 19  
    Powiem Ci tak, podobnie miałem w swoim a4 i pomimo wyważenia kół, drżała mi kierownica od 120 km/h w górę. Wymieniłem opony na nowe bo nadszedł czas i wciąż to samo.
    Co ciekawe w grudniu założyłem zimówki i nagle wszystko ok. Sam jestem ciekawy co się będzie działo gdy wrócę do letnich.
    Ciężko jest mi stwierdzić czy to kwestia wyważenia czy samych opon, okaże się za około 3 tygodnie.
    Nadmienię jeszcze, że poprzednim razem opony były wymieniane przez miejscowych "fachowców", natomiast zimówki założył mi chłopak z Polski. Osobiście uważam że to miało znaczenie.
  • Poziom 31  
    Czasami mamy do czynienia z przypadkiem ,że opona lub felga jest krzywa i ma ,,bicie boczne'' koło takie zostaje wyważone niby ok. ale nie zmienia to faktu że koło bije na boki.
  • Poziom 10  
    Zarówno na oponach zimowych jak i letnich występuje to samo zjawisko a są one na innych felgach ( mam drugi zestaw kół).
  • Poziom 19  
    Więc pozostaje jakaś dolegliwość w układzie kierowniczym, chociażby luz na maglownicy. Ale tego niestety nie da się stwierdzić na forum.
    Sprawdź sam lub zleć komuś kumatemu, stan końcówek drążków kierowniczych. I nie chodzi mi tylko o stan przegubu kulowego ale także połączenie końcówki z drążkiem.
  • Poziom 10  
    Sprawdzę-dzięki za wskazówkię odezwę się jak to sprawdzę ale myślę, że wyszło by to na stacji diagnostycznej.
  • Poziom 19  
    Nie koniecznie. Na tzw szarpaku nie wszystko wyjdzie. To może być coś co nie będzie istotne dla diagnosty ale może być ważne dla Ciebie i komfortu jazdy.
  • Poziom 15  
    Sprawdź bicie tarcz hamulcowych problem może być w łożyskach lub w piastach.
  • Poziom 10  
    rownież bym sprawdził bicie tarcz i piast .. ostatni przypadek z zycia ... nie wyczyszczone piasty przy wymianie tarcz na nowe właśnie tak efekt dały
  • Poziom 10  
    Witam.
    Nareszcie, chociaż trochę przypadkiem problem rozwiązał się sam.Powodem drgań był tylny amortyzator od strony pasażera .Postanowiłem wymienić obydwa chociaż na przeglądzie diagnosta stwierdził ,że jeszcze są dobre i po wymianie "jak ręką ..." .Dzięki wszystkim za rady i zamykam temat.