Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspólne połączenie Satel CA 10 z modułem f-my Ropam MGSM 3.5

31 Mar 2012 21:48 3750 12
  • Poziom 10  
    Witam szanownych kolegów,

mam w instalacji alarmowej centralkę Satel CA 10. Wykorzystuję 8 wejść. Chciałbym dołożyć do niej moduł GSM. Znajomy udostępnił mi swój nieużywany sprzęt firmy Ropam - moduł powiadomienia i sterowania Ropam MGSM 3.5

Chciałbym zapytać o możliwość połączenia tych dwóch urządzeń. Jestem amatorem w tej kwestii i nie chciałbym uszkodzić elementów systemu. Zakładam dwie opcje:
    1) Wykorzystuję dwa wyjścia programowalne, niskoprądowe z CA10 i zapinam je na dwa wejścia MGSM,a. Takie rozwiązanie (o ile ruszy) daje mi jednak możliwość rozpoznania dwóch zdarzeń, zarejestrowanych przez centralkę Satela

2) Mostkuję (i tu mam spore wątpliwości) wejścia z Satela i z wejściami MGSM (liczba wejść się zgadza). Ustawiam na pracę w tym samym trybie (część NO część NC). Rozwiązanie to wymagałoby oczywiście pełnego "doprogramowania" wejść MGSM`a ale miałbym dokładniejsze info SMSowe o tym "gdzie" zaszło zdarzenie.

Czy takie mostkowanie jest bezpieczne? I czy to jedyne wyjście? Czytałem ze dwa razy instrukcję do MGSMa, z 10 razy "Instalatora" do Satela i nie widzę innych możliwości.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • OptexOptex
  • Poziom 2  
    Witam
    ca 10 ma 6 w pelni programowalnych wyjsc a wiec mozesz wysterowac 6 informacji do wyboru. 1,2,3, i 4 wyjscie jest wysokopradowe wiec potrzebujesz przekaznika aby zamienic je na nc/no. wyjscie ktore wykorzystujesz jako sygnsalizator moze ci sluzyc rownoczesnie jako informcje do nadajnika o alarmie. Jezeli zrobisz wg swojego planu to bedziesz mial informacje o naruszeniu kazdej czujki 24/h nie zaleznie od tego czy system jest uzbrojony czy tez nie. Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    minio-21 napisał: