Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie statecznika 2x58W - zamiana przewodów

deyocik 01 Apr 2012 08:36 8737 7
    deyocik
    Level 8  
    Witam,
    Kompletnie nie znam się na elektryce, a zadanie pewnie banalne. W jaki sposób przełożyć przewody z uszkodzonego statecznika do sprawnego? Statecznik sprawny, lampa też, przełożyłem przewody podobnie jak w uszkodzonym oryginale, lecz bez rezultatu a nie chcę dalej eksperymentować.

Podłączenie statecznika 2x58W - zamiana przewodów Podłączenie statecznika 2x58W - zamiana przewodów
    deyocik
    Level 8  
    Ten z przewodami
    czolo81
    Level 17  
    Stary statecznik jest czteroprzewodowy a nowy szejścioprzewodowy .Czyli że niezbędna jest pełna ingerencja w podłączenie oprawy.Na układzie zapłonowym masz schemat i według niego podłącz i na pewno zadziała.Z tym że elektroniczne układy zapłonowe są bardzo delikatne i nie wiem czy tego nowego nie spaliłeś,ale to sprawdzisz gdy wykonasz prawidłowe podłączenie.
    deyocik
    Level 8  
    Lampa jest zdjęta prosto z sufitu z budynku wybudowanego 5 lat temu (mała firma), więc instalacja nowa. Do niedawna świeciła, nagle zgasła. Wymiana świetlówek nie pomogła. Zdjąłem ją z sufitu i podłączam tak jak poradziłeś (na biurku przy pomocy trójżyłowego kabla pod gniazdko). Mam drugi taki tam statecznik - to samo. Mam drugą taką samą lampę (tyle tylko, że z modułem awaryjnym) - i nic. No nie mam pomysłu normalnie.

Przy starym stateczniku świetlówki na pół sekundy się zaświecą i gasną, przy nowym nawet nie próbują.

Dodano po 3 [minuty]:

czolo81 wrote: