Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Espace IV 2.2 dci - nie utrzymuje wolnych obrotów

TrzyEr 02 Apr 2012 09:58 4067 6
Relpol
  • #1
    TrzyEr
    Level 17  
    Witam!
    Mam problem z Renault Espace IV 2.2 DCI 2004r, auto nie odpala bez pomocy plaka, a gdy już odpali trzeba pedałem utrzymywać obroty ponad 2 tysiące. Gdy obroty spadną auto gaśnie, w błędach jest tylko przekaźnik świec żarowych/ lub same świece. W parametrach jest delikatne odchylenie od zadanego ciśnienia paliwa o ok 5-8%, miał może ktoś podobny przypadek z tym silnikiem? dodam że auto stoi od 3 lat.
  • Relpol
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Paliwo też od trzech lat ?
    Daj mu świeże , prosto z bańki lub butelki!
  • #3
    TrzyEr
    Level 17  
    Niestety to też bez efektu
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No i co mamy Ci doradzić? 3 lata w krzakach bo nie wierzę że w ogrzewanym garażu go trzymałeś. Wszędobylska wilgoć wlazła wszędzie, musisz szukać, bo na pewno NIKT NIE MIAŁ TAKIEGO PROBLEMU!
  • #5
    tomasz_a
    Level 12  
    Może zawór regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia. Popatrz jak rośnie ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Podejrzewam że nie osiąga 200-250 bar aby silnik zaskoczył. Odpalając na plaka ignorujesz zasilanie paliwem. Silnik pracując na wysokich obrotach utrzymuje obroty pompy na takim poziomie aby jakoś się kręcić, lecz mocy z takiej pracy to raczej nie będzie. Niestety tak długi postój mógł mieć fatalne skutki dla całego układu wtryskowego. Mogło dojść do rozwarstwienia paliwa w przypadku niskiej jego jakości (np. olej opałowy + kwas). Paliwo takie przy długim postoju (3 lata) potrafi uszkodzić elementy pompy wysokiego ciśnienia (wżery, korozja) i wtryskiwaczy. Bez rozebrania tych elementów nikt nic nie wywróży.
    Przeanalizuj pracę tego zaworu. Wykręć go i oceń jakość uszczelnień, oraz stan sitka filtra. Mieliśmy kiedyś uszkodzony taki zawór-regulator po zatankowaniu do zbiornika ON + Adblue.
    Będę trochę cwany-podmień ten zawór na sprawny.
  • #6
    robert199
    Level 21  
    to co narazie możesz zrobić to test przelewowy wtryskiwaczy.
    Takie objawy jak piszesz są np. wtedy kiedy w któryms z wtrysków ulegnie uszkodzeniu góra wtrysku czyli częśc która odpowiada za ilośc paliwa które wraca badmiatem.
  • #7
    TrzyEr
    Level 17  
    wtryski testowałem menzurkami wszystkie równo, zachowują się normalnie, sprawdzałem każdy pin od ecu - do wtrysków, zaworów czujników, wszystko ok. Paliwo podawane z boku. Faktycznie dobrym pomysłem może być zawór regulujący na pompie, spróbuję gdzieś zalatwić na podmiankę i będę raportował dalej, czy np od trafica II 1,9 podejdzie bo z tego co pamiętam chyba tak samo wygląda