Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Espace IV 2.2 dci - nie utrzymuje wolnych obrotów

TrzyEr 02 Apr 2012 09:58 3818 6
  • #1
    TrzyEr
    Level 17  
    Witam!
    Mam problem z Renault Espace IV 2.2 DCI 2004r, auto nie odpala bez pomocy plaka, a gdy już odpali trzeba pedałem utrzymywać obroty ponad 2 tysiące. Gdy obroty spadną auto gaśnie, w błędach jest tylko przekaźnik świec żarowych/ lub same świece. W parametrach jest delikatne odchylenie od zadanego ciśnienia paliwa o ok 5-8%, miał może ktoś podobny przypadek z tym silnikiem? dodam że auto stoi od 3 lat.
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Paliwo też od trzech lat ?
    Daj mu świeże , prosto z bańki lub butelki!
  • #3
    TrzyEr
    Level 17  
    Niestety to też bez efektu
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No i co mamy Ci doradzić? 3 lata w krzakach bo nie wierzę że w ogrzewanym garażu go trzymałeś. Wszędobylska wilgoć wlazła wszędzie, musisz szukać, bo na pewno NIKT NIE MIAŁ TAKIEGO PROBLEMU!
  • #5
    tomasz_a
    Level 12  
    Może zawór regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia. Popatrz jak rośnie ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Podejrzewam że nie osiąga 200-250 bar aby silnik zaskoczył. Odpalając na plaka ignorujesz zasilanie paliwem. Silnik pracując na wysokich obrotach utrzymuje obroty pompy na takim poziomie aby jakoś się kręcić, lecz mocy z takiej pracy to raczej nie będzie. Niestety tak długi postój mógł mieć fatalne skutki dla całego układu wtryskowego. Mogło dojść do rozwarstwienia paliwa w przypadku niskiej jego jakości (np. olej opałowy + kwas). Paliwo takie przy długim postoju (3 lata) potrafi uszkodzić elementy pompy wysokiego ciśnienia (wżery, korozja) i wtryskiwaczy. Bez rozebrania tych elementów nikt nic nie wywróży.
    Przeanalizuj pracę tego zaworu. Wykręć go i oceń jakość uszczelnień, oraz stan sitka filtra. Mieliśmy kiedyś uszkodzony taki zawór-regulator po zatankowaniu do zbiornika ON + Adblue.
    Będę trochę cwany-podmień ten zawór na sprawny.
  • #6
    robert199
    Level 21  
    to co narazie możesz zrobić to test przelewowy wtryskiwaczy.
    Takie objawy jak piszesz są np. wtedy kiedy w któryms z wtrysków ulegnie uszkodzeniu góra wtrysku czyli częśc która odpowiada za ilośc paliwa które wraca badmiatem.
  • #7
    TrzyEr
    Level 17  
    wtryski testowałem menzurkami wszystkie równo, zachowują się normalnie, sprawdzałem każdy pin od ecu - do wtrysków, zaworów czujników, wszystko ok. Paliwo podawane z boku. Faktycznie dobrym pomysłem może być zawór regulujący na pompie, spróbuję gdzieś zalatwić na podmiankę i będę raportował dalej, czy np od trafica II 1,9 podejdzie bo z tego co pamiętam chyba tak samo wygląda