Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

budowa alternatora 12v do motocykla od zera

miszerski 02 Kwi 2012 12:35 4026 5
  • #1 02 Kwi 2012 12:35
    miszerski
    Poziom 2  

Witam. Podjąłem się próby zbudowania alternatora do motocykla m72 o zewnętrznych gabarytach prądnicy. Nie jestem z wykształcenia ani pasji osobą związaną z elektroniką/ elektrotechniką , więc pojawił się stos problemów z którymi sobie może i bym poradził ale trwałoby to niemożliwe długo.Poza tym nie są to małe koszta i chciałbym uniknąć jak najmniej błędów przy budowie prototypu Postanowiłem poszukać pomocy właśnie na tym forum, z którego do tej pory wielokrotnie korzystałem jako obserwator laik czytacz : )

Pytania mogą wydawać się laickie ale proszę o wyrozumiałość - na bieżąco staram się dokształcać z drążonego przeze mnie tematu.

alternator ma być trójfazowy,bezszczotkowy , wirnik umieszczony mimośrodowo, z magnesami trwałymi. alternator będzie pracował z prędkościa do ok 5000 obr/min. moc jaka mnie intersuje to ok 120-150W.

Pakiet stojana będzie wykonany od zera. Z blachy prądnicowej wytnę na laserze blaszki o odpowiednim kształcie i tu pojawia się pierwsze pytanie:

1.Jak przy tego typu maszynie elektrycznej pakietować stojan. Spawać,nitować, zespolić i "gotować" w lakierze?

blaszka stojana
    budowa alternatora 12v do motocykla od zera

pozdrawiam

cdn.

0 5
  • #2 02 Kwi 2012 21:50
    KS10110
    Poziom 11  

A jak w takim układzie (magnesy trwałe) ma być rozwiązana regulacja napięcia?

0
  • #4 03 Kwi 2012 09:48
    czesiu
    Poziom 33