Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2003 Opel zafira x16xe wentylator chlodnicy nie startuje

maxylewith 02 Kwi 2012 15:37 6523 8
  • #1 02 Kwi 2012 15:37
    maxylewith
    Poziom 11  

    Witam!
    Przeczytalem wiele tematow ,ale nie znalazlem opisujacego moj problem.
    Mianowicie, nie zalacza sie wentylator chlodnicy. Wentylator jest jeden, steruja nim 3 przekazniki , kiedy zasterowac je wiatrak startuje na 3 biegach. Modulu za zderzakiem nie ma. Przedzwonilem masy tych przekaznikow i doszedlem do wniosku,ze ECU bezposrednio jest odpowiedzialny za sterowanie przekaznikow.
    Przy okazji klima tez sie nie wlacza, nie wiem ile jest gazu w ukladzie. Na kompresorze nic sie nie pojawia.
    Teraz pytanie, co moglo sie wysypac? Czy czujnik temp ( wskaznik pokazuje chyba dobrze) czy ECU?
    Ktos w tym w kazdym badz razie kopal i problem rozwiazal wlacznikiem z traktora i plusem bezp na wiatrak :D

  • #2 02 Kwi 2012 16:53
    tomas79
    Poziom 15  

    Sprawdzałeś błędy? Jak nie masz kompa to proponuję gaz hamulec i zapłon ale bez zapalania i liczysz mignięcia.

  • #3 02 Kwi 2012 16:56
    autoas
    Poziom 41  

    Komp to nie wszystko, trzeba mieć jeszcze inne narzędzia...... i pojęcie...


    maxylewith napisał:
    Przy okazji klima tez sie nie wlacza, nie wiem ile jest gazu w ukladzie. Na kompresorze nic sie nie pojawia.

    To trzeba sprawdzić...

  • #4 02 Kwi 2012 17:11
    tomas79
    Poziom 15  

    Nigdy nie twierdziłem że komp załatwi wszystko zapytałem tylko o błędy

  • #5 02 Kwi 2012 20:44
    maxylewith
    Poziom 11  

    1540 - czujnik cisnienia a/c - sam odlaczalem go na chodzacym silniku.
    1620 - ECM supply voltage out of limits - to juz jest jakas wskazowka
    1550- to przepustnica.

    Jedna mase-te przy ecm juz czyscilem,ale w sumie nie sprawdzalem ,bo mi motor wystygl.
    Czy ecm bierze jeszcze mase z innego punktu? A zasilanie z ktorego przekaznika zbiera?

    Dzieki panowie

    Dodano po 3 [godziny] 10 [minuty]:

    Wyczyscilem zaciski masy, skasowalem bledy. Zostal tylko 1540.
    Wentylator wciaz sie nie wlacza. W dalszym ciagu na cewkach przekaznikow nic sie nie pojawia. Czyli ECM padl? Czy czujnik cisnienia klimy moze miec z tym cos wspolnego?Czy poprostu wywala blad,bo jest malo gazu?

  • #6 03 Kwi 2012 22:00
    maxylewith
    Poziom 11  

    Musze przyznac, ze to forum stoczylo sie na samo dno ;)

    Prosze o zamkniecie tematu.

  • #7 04 Kwi 2012 08:14
    autoas
    Poziom 41  

    Masz jakiś tester do Opla z możliwością wysterowania elementów wykonawczych?

  • #8 04 Kwi 2012 09:03
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jak jest za niskie ciśnienie w klime to wywala 1540. Możesz zasymulować wyższe..
    Jeżeli jest ciągłość obwodu między przekaźnikami a sterownikiem i przekaźniki są zasilane to raczej uwalony sterownik.
    Dla pewności trzeba by zrobić test el. wykonawczych i ewentualnie odczyt wartości mierzonej temperatury.

  • #9 04 Kwi 2012 16:19
    maxylewith
    Poziom 11  

    Niestety nie posiadam urzadzenia, ktore byloby w stanie wykonac test elementow wykonawczych. Bawilem sie wczoraj potencjometrem i pomierzylem raz jeszcze wyjscia na przekazniki z ECM. Wszystko wskazuje na to ,ze ECM jest udupione. Bede mial jutro nowy czujnik temp,ale w sumie pro forma, bo jesli nie ruszylo z potencjometra to z nowego czujnika tez nie ruszy.
    Na 95% winny jest modul.
    Dzieki za odpowiedzi Panowie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME