Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 obrotomierz zamiast zegara

04 Sty 2005 19:48 4384 5
  • Poziom 2  
    Witam i pozdrawiam wszystkich w Nowym 2005 roku
    Mam zegary z przejściówki symbol 357919033CR prędkościomierz do 260 , obrotek i MFA po zamontowaniu w moim B3 1,8 RP 1989 r obrotek nie chodzi - czy może trzeba zminiać coś w kostce czy też te zegary wcale nie pasują do B3.

    Czy można przełożyć sam obrotomierz z tych zegarów do mojego i jak to zrobić może ktoś prakktykował, mam wymontowany cały obrotek ale nie wiem co gdzie podłączyć gdzie "-" a gdzie "+" a gdzie impulsy. Czy w tym typie trzeba samemy podciągnąc przewód z impylsami i skąd te impulsy wziąść. Od spodu obrotka wystają cztery bolce po obróceniu do góry nogami w lewą stronę od lewej są trzy w jednej lini środkowy w osi obrotomierza zaś czwarty powyżej może wie ktoć gdzie co podpiąć.

    Z góry dzieki za pomoc
  • Poziom 12  
    By wstawićobrotek to tak samo jest w każdym nie najnowszym VWeju.
  • Poziom 10  
    No cóż również jestem zainteresowany tym aspektem mam taki sam licznik i chciałbym go zamienić na ten z obrotomierzem, poczekam aż napisze ktoś kto sie na tym zna.
  • Poziom 13  
    Witam!

    Ja mam paska B3 z 1992 roku i wstawiałem budziki od modelu B4 z roku 1996. Zatrybiło bez zmian w elektryce.

    Jeśli nie chodzi ci obrotek to proponowałbym najpierw poszukać schematów paska z twoim silnikiem i odnaleźć elektrykę od paska z którego masz budziki. Potem możesz skonfrontować i znaleźć różnice.

    Podejrzewam że będziesz musiał pociągnąć jeden lub 2 przewody.

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Więc to jest tak.

    Zegary z B4 nie bardzo pasują do B3 ponieważ jest inaczej zorganizowana płytka w obudowie zegarów.
    Zauważ, że w B4 są inaczej rozmieszczone kontrolki kierunkowskazów i kontrolka temperatury cieczy chłodzącej.

    Ogólnie rzecz biorąc miałem w rękach już kilka egzemplaży zegarów z obrotomierzami i bez. To czy da się przełożyć sam moduł obrotomierza zależy od tego jaką budowę ma "baza" zegarów.
    Na dzień dzisiejszy mam bazę z pełnym zestawem złączy: MFA, zegar, obrotomierz, impulsator, podciśnieniomierz ... i w tym modelu jest zupełnie prosta zamiana zegara na obrotomierz.

    Widziałem również takie "bazy" gdzie nie było złącza do obrotomierza i innych dodatkowych gadżetów, były tylko złącza te które w danej wersji były potrzebne (brak możliwości przeróbek).

    Zauważ też, że są też dwa rodzaje zegarów (pozornie takich samych) 1 - VDO, 2 - MotoMeter i z tego co pamiętam różniły się wewnętrznymi złączami.

    Co do podciągania kabli to raczej nie jest to konieczne, bo o ile się nie mylę to obrotomierz w passacie działa na zasadzie pomiaru pulsacji napięcia w instalacji elektrycznej więc chyba żaden kolejny kabel nie jest potrzebny (muszą być tylko właściwe zegary).

    Jeżeli chcesz się upewnić (zanim zaczniesz grzebać w instalacji) to załatw na chwilę całe zegary z obrotomierzem od B3 i sprawdź. Ja bym nie polecał rozgrzebywania instalcji na oślep bo skutki mogą być trudne do przewidzenia (a wiem coś o tym :-))

    Dodano po 3 [minuty]:

    szczepko napisał:
    Witam!

    Ja mam paska B3 z 1992 roku i wstawiałem budziki od modelu B4 z roku 1996. Zatrybiło bez zmian w elektryce.

    Jeśli nie chodzi ci obrotek to proponowałbym najpierw poszukać schematów paska z twoim silnikiem i odnaleźć elektrykę od paska z którego masz budziki. Potem możesz skonfrontować i znaleźć różnice.


    Czy po zamontowaniu działają ci bez problemu kontrolki kierunków "prawo", "lewo" i kontrolka temperatury cieczy chłodzącej?

    Z tymi schematami może być problem. Po pierwsze to ciężko znaleźć schematy zegarów (bo to nie działka VW) a po drugie są one na tyle skoplikowane, że nawet jak znajdzie to bez gruntownej wiedzy nie wiele wszkura.
  • Poziom 16  
    Jak znajde chwile to podrzuce Ci schemat instalacji.Pracuje w serwisie VW.Robert