Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus tddi 1.8 rocznik 99 90km- usterka sterownika oznacza usterkę pompy ??

wojdur 02 Kwi 2012 19:41 13116 5
  • #1 02 Kwi 2012 19:41
    wojdur
    Poziom 9  

    Witam Państwa,


    Chciałbym zasięgnąć opinii na temat objawów oraz proponowanych rozwiązań. Mianowicie posiadam auto jak z tematu. Dwa tygodnie temu przy odpalaniu zapalił i momentalnie zgasł pomrugując kontrolką od świec żarowych. Przy kolejnej próbie odpaliło normalnie. W ten weekend podczas wyprzedzania nagle auto zgasło i pomrugało kontrolką od świec... i już nie odpaliło. Auto do tego czasu w moim posiadaniu przejechało ok 30 tys km, zupełnie bezawaryjnie. Mróz (-20) czy ciepło odpalało bezproblemowo (nawet jak stało nieużywane w zimę 2 tygodnie przy mrozie). Spalanie na poziomie 6/8 litrów. Z tematów które do tej pory przeczytałem wynika że powodem jest sterownik pompy wtryskowej. Objawy i zachowanie auta na to wskazują. Niestety w każdym warsztacie w którym chciałem zregenerować sterownik w okolicy gdzie jest auto, WSZYSCY fachowcy twierdzą że jak padł sterownik to z powodu pompy i ją również trzeba zregenerować. Szanowni forumowicze, jak to jest naprawdę ?? Sama regeneracja sterownika kosztuje ok 600 zł a z regeneracją pompy to musiałbym wydać powyżej 2000 zł... Troszkę dużo. Ewentualnie czy może ktoś mi polecić jakiś warsztat w Krakowie który regeneruje sterowniki ??.

    0 5
  • #2 02 Kwi 2012 20:34
    decybel91
    Poziom 39  

    Sterownik uszkadza się, a dokładnie "wypala" się tranzystor sterujący dawką paliwa w pompie wtryskowej "Zawór przestawiacza dawki" - różnie nazywany, taka sama funkcja.
    Otóż ten zawór w trakcie użytkowania się przyciera - ze zużycia materiałów, od paliwa.
    Dlatego naprawa sterownika to tylko lecznie skutków nie przyczyń - problem będzie wracał, czasem "naprawiacze" wstawiają duży tranzystor, który trochę wytrzyma, ale to leczenie złamania plasterm.

    2
  • #3 02 Kwi 2012 21:11
    wojdur
    Poziom 9  

    Czyli tutaj jak najbardziej słuszna jest regeneracja pompy + sterownika. Właśnie to mnie dziwi że praktycznie auto jeździło bezawaryjnie, oszczędnie, nie kopciło i odpalało w mrozie bez najmniejszych problemów. Dziękuję za odpowiedź. A czy ktoś może polecić w Krakowie serwis w którym kompetentnie te czynności wykonają ?

    0
  • #4 02 Kwi 2012 21:40
    decybel91
    Poziom 39  

    Dlatczego tak się dzieje?
    Bo auto kończy żywot, należy je wymienić na nowe.
    Byjnajmniej tak się robi na Zachodzie, gdzie w w przypadku w/w objawów auta się sprzedaje.

    0
  • #5 02 Kwi 2012 22:58
    wojdur
    Poziom 9  

    super tylko jest jeden mały szczegół... nie jesteśmy na zachodzie i niektórzy nie mają kasy na "nowe"... Może i auto nie jest pierwszej świeżości ale jest wygodne i jak dotąd bezawaryjne. Dlatego będę starał się je naprawić w sposób właściwy a nie po łebkach i pchać na giełdzie....

    0
  • #6 03 Kwi 2012 19:01
    decybel91
    Poziom 39  

    W takim razie polecam dwie opcje.
    Albo dobry fachowiec od diesla i to on zregeneruje pompę, albo zlecić demontaż pompy oraz wysyłkę do firmy regenerującej układy diesla (Bosch w Niemczech robi takie akcje, zdaje się uszkodzoną, dostaje zregenerowaną, sprawdź w najbliższym Bosch Servcie).

    A teraz policz ile być zaoszczędził jeźdząc na PB lub PB/LPG.
    pozdrawiam

    0