Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prawidłowa eksploatacja sprzęgła

spojler15 02 Kwi 2012 22:26 11479 11
  • #1 02 Kwi 2012 22:26
    spojler15
    Poziom 9  

Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem auta. Jak to bywa z początku miałem trudności z wyczuciem sprzęgła. Jadąc autem znajomy zwrócił mi uwagę, że palę sprzęgło. Nie znam się na tym a chcę poprawnie eksploatować sprzęgło. Przy ruszaniu daję ok 1,5 tyś obrotów i puszczam sprzęgło do momentu w którym zaczyna brać i przytrzymuję je w takiej pozycji kilka sekund, aby mi nie szarpnęło autem. Czy jest to palenie sprzęgła?? Wydaje mi się, że ruszam poprawnie.
    Dziękuję

0 11
  • #2 02 Kwi 2012 22:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 02 Kwi 2012 23:05
    spojler15
    Poziom 9  

Czyli jak dobrze rozumiem puszczając sprzęgło dodać lekko gazu, wtedy auto wystartuje bo ma obroty, wcześniej zanim puściłem sprzęgło dodawałem te 1,5 tyś obrotów i na półsprzęgle zaczął mi brać gaz puściłem i zamiast przyspieszyć auto ledwo sie toczyło.

1
  • #4 03 Kwi 2012 08:50
    kamil907
    Poziom 28  

Przepraszam za pytanie, ale czy ty masz prawo jazdy? Jesli tak to kto uczył cię jeździć??

0
  • #5 03 Kwi 2012 13:12
    spojler15
    Poziom 9  

Oczywiście, że mam, od 2 lat. Inaczej bym tutaj nie pisał. Jednak tak na prawdę dopiero teraz uczę się jeździć bo kupiłem auto. Facet na nauce jazdy uczył mnie ruszać w taki o to sposób: sprzęgło wciśnięte, daje gazu ok 1-5,2 tyś obrotów, następnie puszczam sprzęgło do pozycji w której łapie. Obroty utrzymuję do momentu w którym auto będzie się toczyło, na końcu puszczam sprzęgło. Tak mnie nauczono i tak jeżdżę. Jeśli nie jest to poprawne ruszanie i szkodliwe dla sprzęgła to jakie kolega kamil907 ma wskazówki.
    Dziękuję

0
  • #6 03 Kwi 2012 14:31
    12pawel
    Poziom 33