Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z połączeniem router UPC z laptopem

03 Kwi 2012 14:57 9309 24
  • Poziom 8  
    Mam taki problem: mam router Scientific Atlanta od UPC, marny ale działa, ale niestety działa tylko z komputerem stacjonarnym, z laptopem nie chce, ani przez kabel, ani bezprzewodowo. Prawdopodobnie jest coś w ustawieniach co to uniemożliwia, prawdopodobnie chodzi o problem z kartą sieciową w laptopie, który ma Windows Vistę 32bit. Szukałem w "opcjach internetowych" w "połącz z siecią" różne rzeczy, ale nic nie pomaga. Nawet konsultant z UPC nie wiedział co jest grane, ani monter, który miał wymienić router. (dość leniwy, bo stwierdził, że nie działa i poszedł).

    Jak ktoś ma pomysł jak to naprawić, będę bardzo wdzięczny.
  • Poziom 33  
    Jeśli karta działa poprawnie w laptopie, to podłącz lapka do modemu kablem i zrestartuj modem prądowo.
  • Poziom 43  
    Scientific Atlanta, czyli Cisco to solidne urządzenia. Jeśli masz router, to musi być model EPC3925. Jesli restart nie pomoże, to zaloguj się na: http://192.168.0.1 i sprawdź ustawienia dla wifi.

    Instrukcja: http://manual.upc.ro/pdf/epc_3925.pdf
  • Poziom 8  
    jurek.adam napisał:
    Scientific Atlanta, czyli Cisco to solidne urządzenia. Podaj dokładny model, bo jest ich kilka.


    Model EPC2203, taki dobry to on nie jest, ma jedno wyjście kablowe i brak wi-fi.

    Laptop łączy się poprzez modem bezprzewodowy Huawei, ale z routerem od UPC nie chce, szczególnie poprzez kabel, zresztą jeszcze z routerem Thomsona, był sprawdzany i też nic, musi coś być w ustawieniach laptopa, tylko co?

    Wszelkie odłączanie i włączanie oraz resetowanie nie pomaga.
  • Poziom 43  
    EPC2203 to jeden z lepszych modemów, ale nie ma funkcji routera. Możesz do niego podpiąć tylko jeden komputer za pomocą kabla sieciowego. Potem na chwilę wyłączasz modem z prądu, włączasz, a na końcu restartujesz komputer i masz internet.

    PS. W komputerze musi być ustawione automatyczne pobieranie adresu IP i DNS.
  • Poziom 8  
    jurek.adam napisał:
    EPC2203 to jeden z lepszych modemów, ale nie ma funkcji routera. Możesz do niego podpiąć tylko jeden komputer za pomocą kabla sieciowego. Potem na chwilę wyłączasz modem z prądu, włączasz, a na końcu restartujesz komputer i masz internet.

    PS. W komputerze musi być ustawione automatyczne pobieranie adresu IP i DNS.


    Modem wielokrotnie wyłączałem włączałem i restartowałem komputer, przy różnych ustawieniach, ale to nie pomaga.

    Prawdopodobnie chodzi o to automatyczne pobieranie adresu IP i DNS, tylko gdzie dokładnie to włączyć, czy też sprawdzić? Nigdzie nie widzę ręczne/automatyczne pobieranie adresu IP DNS.
  • Poziom 43  
    terra777 napisał:
    Prawdopodobnie chodzi o to automatyczne pobieranie adresu IP i DNS, tylko gdzie dokładnie to włączyć, czy też sprawdzić? Nigdzie nie widzę ręczne/automatyczne pobieranie adresu IP DNS.
    We właściwościach połączenia karty sieciowej, protokół IPv4. Przy okazji wyłącz IPv6.

    Jak nie pomoże to zaloguj się na http://192.168.100.1/_aslvl.asp
    wybierz Access Level 3, user: admin password: W2402.

    Wrzuć zrzuty ekranu wszystkich dostępnych zakładek.
  • Poziom 8  
    jurek.adam napisał:
    terra777 napisał:
    Prawdopodobnie chodzi o to automatyczne pobieranie adresu IP i DNS, tylko gdzie dokładnie to włączyć, czy też sprawdzić? Nigdzie nie widzę ręczne/automatyczne pobieranie adresu IP DNS.
    We właściwościach połączenia karty sieciowej, protokół IPv4. Przy okazji wyłącz IPv6.

    Jak nie pomoże to zaloguj się na http://192.168.100.1/_aslvl.asp
    wybierz Access Level 3, user: admin password: W2402.

    Wrzuć zrzuty ekranu wszystkich dostępnych zakładek.


    Jest automatyczne, zaś IPv6 wyłączyłem (co to daje?) i wszystko jest jak było. Przy okazji odkryłem, że karta sieciowa Microsoft ISATAP#27 nie działa poprawnie, Windows nie może załadować oprogramowania, ale do połączenia z siecią internetową służy druga karta Realtek8168/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet, która działa poprawnie.

    Przy okazji nie mogę zobaczyć niczego przy wprowadzaniu komendy ipconfig /all, gdyż ekran z treścią natychmiast znika, co to może być?

    Zalogowałem się pod podany adres i pokazało mi informacje o posiadanym przeze mnie modemie :)
  • Poziom 43  
    terra777 napisał:
    Co do zrzutów z laptopa, to muszę podłączyć inny modem, bo przecież od UPC nie działa
    Działa cały czas lokalnie pod adresem, który podałem, tylko nie udostępnia internetu. Gdybyś miał problem z zalogowaniem, to ustaw na komputerze IP: 192.168.100.2, maska: 255.255.255.0

    Ale najpierw doprowadź do porządku swoje karty sieciowe, przeinstaluj sterowniki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    terra777 napisał:
    Zalogowałem się pod podany adres i pokazało mi informacje o posiadanym przeze mnie modemie
    To daj zrzuty zakładek.
  • Poziom 8  
    jurek.adam napisał:
    terra777 napisał:
    Co do zrzutów z laptopa, to muszę podłączyć inny modem, bo przecież od UPC nie działa
    Działa cały czas lokalnie pod adresem, który podałem, tylko nie udostępnia internetu. Gdybyś miał problem z zalogowaniem, to ustaw na komputerze IP: 192.168.100.2, maska: 255.255.255.0

    Ale najpierw doprowadź do porządku swoje karty sieciowe, przeinstaluj sterowniki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    terra777 napisał:
    Zalogowałem się pod podany adres i pokazało mi informacje o posiadanym przeze mnie modemie
    To daj zrzuty zakładek.

    OK, robię to po raz pierwszy :)

    Problem z połączeniem router UPC z laptopem

    Problem z połączeniem router UPC z laptopem

    Problem z połączeniem router UPC z laptopem

    Problem z połączeniem router UPC z laptopem

    Problem z połączeniem router UPC z laptopem

    Problem z połączeniem router UPC z laptopem
  • Poziom 43  
    Modem prawidłowo loguje się do sieci i przydziela publiczne IP, poziom sygnału też w normie. Masz chyba problem ze swoim komputerem, zrób tak jak pisałem wcześniej - restart modemu i komputera plus odpowiednie ustawienia na karcie sieciowej.
  • Poziom 8  
    jurek.adam napisał:
    Modem prawidłowo loguje się do sieci i przydziela publiczne IP, poziom sygnału też w normie. Masz chyba problem ze swoim komputerem, zrób tak jak pisałem wcześniej - restart modemu i komputera plus odpowiednie ustawienia na karcie sieciowej.


    Jeżeli modem jest podłączony pod komputer stacjonarny to działa normalnie, ale pod laptopem nie chce. Zrzuty są z komputera stacjonarnego, bo laptopem nie mogłem połączyć się ze stroną.
    Restart modemu i potem komputera nie pomaga, ustawienia na karcie sieciowej Ethernet są poprawne, a przynajmniej takie się wydają.

    Przy okazji rady o przeinstalowanie sterowników, skasowałem sobie kartę sieciową Microsoft ISATAP#27, teraz nie mogę jej przywrócić. Chciałem odinstalowąć sterownik i ponownie zainstalować, ale wykasowało mi całą pozycję w Kartach sieciowych i nie wiem jak ją przywrócić.
  • Poziom 43  
    To zresetuj modem przyciskiem z tyłu, a potem podłącz do laptopa. Musi zadziałać albo masz coś zwalone w sieciówce lub sterownikach.
  • Poziom 8  
    jurek.adam napisał:
    To zresetuj modem przyciskiem z tyłu, a potem podłącz do laptopa. Musi zadziałać albo masz coś zwalone w sieciówce lub sterownikach.
    Sprawdzałem wielokrotnie, ta metoda nie działa. Sterowniki karty Ethernet są OK. Problem jest taki, że komputer przypisuje sobie własne IP, a dokładniej IPv4 169.254.29.156, maska 255.255.0.0, czyli nie może połączyć się z serwerem DHCP, który zapewne ma UPC, konsultant UPC (nie mam dobrego zdania o konsultantach) nie wiedział co zrobić.

    Problem pozostaje wciąż nierozwiązany. Albo to sieć z UPC albo nieznane ustawienia w laptopie, modem jest na pewno OK.
  • Poziom 33  
    Po restarcie prądowym modemu, z konsoli wprowadź ipconfig /release a jak zrzuci adresację wpisz ipconfig /renew. Jeśli to nie pomoże, to masz problem z kartą sieciową (wyłączona w biosie/ stała adresacja??)
  • Poziom 8  
    VooVoo napisał:
    Po restarcie prądowym modemu, z konsoli wprowadź ipconfig /release a jak zrzuci adresację wpisz ipconfig /renew. Jeśli to nie pomoże, to masz problem z kartą sieciową (wyłączona w biosie/ stała adresacja??)


    Po ipconfig /release pojawił się komunikat: nie można przeprowadzić żadnej operacji na karcie Połączenie sieci bezprzewodowej ponieważ nośnik/kabel tej karty jest odłączony. Nastąpił błąd zwalniania inferfejsu Połączenie lokalne: Adres nei został jeszcze skojarzony z punktem końcowym sieci. Po ipconfig /renew pojawiło się jeszcze: Wystąpił błąd podczas odnawiania interfejsu Połączenie lokalne został dostarczony nieprawidłowy argument.

    Gdy próbuje realizować połączenie szerokopasmowe to dzieje się to przez miniport WAN i pojawia się błąd 815 nieprawidłowa nazwa usługi, usługodawca internetowy powinien podać wartość tego pola (tak w skrócie)

    Sam nie wiem, co jeszcze można sprawdzić i zrobić. Zastanawiam się już nad reinstalacją systemu, ale nie jestem pewien czy to pomoże.
  • Poziom 33  
    terra777 napisał:
    VooVoo napisał:
    Po restarcie prądowym modemu, z konsoli wprowadź ipconfig /release a jak zrzuci adresację wpisz ipconfig /renew. Jeśli to nie pomoże, to masz problem z kartą sieciową (wyłączona w biosie/ stała adresacja??)


    Po ipconfig /release pojawił się komunikat: nie można przeprowadzić żadnej operacji na karcie Połączenie sieci bezprzewodowej ponieważ nośnik/kabel tej karty jest odłączony. Nastąpił błąd zwalniania inferfejsu Połączenie lokalne: Adres nei został jeszcze skojarzony z punktem końcowym sieci. Po ipconfig /renew pojawiło się jeszcze: Wystąpił błąd podczas odnawiania interfejsu Połączenie lokalne został dostarczony nieprawidłowy argument.

    Gdy próbuje realizować połączenie szerokopasmowe to dzieje się to przez miniport WAN i pojawia się błąd 815 nieprawidłowa nazwa usługi, usługodawca internetowy powinien podać wartość tego pola (tak w skrócie)

    Sam nie wiem, co jeszcze można sprawdzić i zrobić. Zastanawiam się już nad reinstalacją systemu, ale nie jestem pewien czy to pomoże.
    Piszemy o połączeniu kablowym. Wyłącz wifi i podłącz kabel :)
  • Poziom 8  
    VooVoo napisał:
    terra777 napisał:
    VooVoo napisał:
    Po restarcie prądowym modemu, z konsoli wprowadź ipconfig /release a jak zrzuci adresację wpisz ipconfig /renew. Jeśli to nie pomoże, to masz problem z kartą sieciową (wyłączona w biosie/ stała adresacja??)


    Po ipconfig /release pojawił się komunikat: nie można przeprowadzić żadnej operacji na karcie Połączenie sieci bezprzewodowej ponieważ nośnik/kabel tej karty jest odłączony. Nastąpił błąd zwalniania inferfejsu Połączenie lokalne: Adres nei został jeszcze skojarzony z punktem końcowym sieci. Po ipconfig /renew pojawiło się jeszcze: Wystąpił błąd podczas odnawiania interfejsu Połączenie lokalne został dostarczony nieprawidłowy argument.

    Gdy próbuje realizować połączenie szerokopasmowe to dzieje się to przez miniport WAN i pojawia się błąd 815 nieprawidłowa nazwa usługi, usługodawca internetowy powinien podać wartość tego pola (tak w skrócie)

    Sam nie wiem, co jeszcze można sprawdzić i zrobić. Zastanawiam się już nad reinstalacją systemu, ale nie jestem pewien czy to pomoże.
    Piszemy o połączeniu kablowym. Wyłącz wifi i podłącz kabel :)


    Wiem, wiem, ale kombinuje na różne sposoby, przez wifi też nie chce (z innym modemem) W sumie przy kablowym powinien połączyć sie od razu, a tu nic. Przy stacjonarnym śmiga normalnie, nic nie jest potrzebna, przy laptopie nie chce.
  • Poziom 33  
    pokaż ipconfig /all - wywal tunelowe itp bzdury, zostaw tylko z eth i wifi
  • Poziom 8  
    VooVoo napisał:
    pokaż ipconfig /all - wywal tunelowe itp bzdury, zostaw tylko z eth i wifi

    W laptopie, tak w skrócie, nie ma wzmianki o eth i wifi, a jest: stan nośnika odłączony; sufiks DNS opis: isatap; adres fizyczny 00-00-00-00-00-00-00-E0, DHCP włączone: NIE, Autokonfiguracja włączona: TAK

    W innym miejscu mam napisane, że jednak DHCP jest uruchomione, no, ale może nie. W połączeniach dałem teraz sieć prywatna, zamiast publicznej. Kombinuje, na różne sposoby, ale laptop jest oporny.
  • Poziom 43  
    Ustawienia IPv4 mają być jak w instrukcji, a IPv6 masz wyłączyć (odznaczyć):
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_k...rnet/modemy/livebox/inst_eth/681764?_a=681766
  • Poziom 8  
    jurek.adam napisał:
    Ustawienia IPv4 mają być jak w instrukcji, a IPv6 masz wyłączyć (odznaczyć):
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_k...rnet/modemy/livebox/inst_eth/681764?_a=681766
    Pomimo, właściwych ustawień, resetów, nawet wyłączania Zapory Windows, nie działa, tzn nie łączy z UPC, zaś rady konsultantów z UPC, są jak dla przedszkolaków np zresetować modem, pomimo, że wcześniej napisałem im, że już to robiłem. Mam nadzieję, że w końcu z korespondencji z nimi coś wyniknie.
    Postaram się podać rozwiązanie jak tylko się pojawi.
  • Poziom 8  
    terra777 napisał:
    jurek.adam napisał:
    Ustawienia IPv4 mają być jak w instrukcji, a IPv6 masz wyłączyć (odznaczyć):
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_k...rnet/modemy/livebox/inst_eth/681764?_a=681766
    Pomimo, właściwych ustawień, resetów, nawet wyłączania Zapory Windows, nie działa, tzn nie łączy z UPC, zaś rady konsultantów z UPC, są jak dla przedszkolaków np zresetować modem, pomimo, że wcześniej napisałem im, że już to robiłem. Mam nadzieję, że w końcu z korespondencji z nimi coś wyniknie.
    Postaram się podać rozwiązanie jak tylko się pojawi.


    Niestety problem został nierozwiązany. "Specjaliści" do UPC wiedzieli najmniej, więcej dowiedziałem się z internetu. Ten problem pojawia się u niektórych osób. W praktyce pozostaje reinstalacja systemu albo update do Windows 7, ale to pozostawiam na później, wcześniej rozwiąże umowę z UPC.
  • Poziom 43  
    Jeśli na jednym komputerze działa, to modem nie jest tu nic winny. Sprawny komputer i normalnie działający system operacyjny sam musisz sobie zapewnić, to nie leży w gestii operatora.
  • Poziom 33  
    terra777 napisał:
    [ciach] Ten problem pojawia się u niektórych osób. W praktyce pozostaje reinstalacja systemu albo update do Windows 7, ale to pozostawiam na później, wcześniej rozwiąże umowę z UPC.
    Zanim rozwiążesz umowę, spróbuj zgwałcić ten najgorszy system operacyjny świata i zmień w nim mac adres interfejsu sieciowego (pierwszy lub ostatni znak). Oczywiście konieczne restarty z obu stron. Kilka razy pomogło ;)