Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter, Peugeot Fox 50, instalacja elektryczna, zwarcie

04 Kwi 2012 00:32 2697 4
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich,
    mam następujący problem, proszę o pomoc w rozwiązaniu, ewentualnej diagnostyce.
    Podłączyłem do mojego foxa naładowany prostownikiem akumulator, może został przeładowany, gdyż podczas ładowania wychlapało się z niego trochę elektrolitu, ale poziom mimo wszystko jest ok. Zauważyłem duże obciążenie akumulatora bez włączonego silnika po przekręceniu stacyjki.
    Światło przednie pali się tak jakby włączony był silnik.
    Kierunkowskazy świecą światłem ciągłym.
    Rozrusznik kręci się, ale nie uruchamia silnika, nawet nim nie kręci pewnie jest jakieś sprzęgło, które oddala go od silnika, w zasadzie to instalacja jest w takim stanie jakby był uruchomiony silnik, ale ten nie jest uruchomiony.
    Odłączyłem przerywacz kierunkowskazów, moduł zapłonowy, fajkę ze świecą, mechanizm ssania, pozostawiłem jedynie w instalacji regulator napięcia i silnik, dalej jest duże obciążenie akumulatora, światła nadal świecą się tak jakby był uruchomiony silnik.
    Może wymienię regulator napięcia? Ale poczytałem tu Was trochę, to raczej nie powinien się zepsuć, to może jakaś cewka? A jak to zdiagnozować?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Nie podłączyłem odwrotnie, dziś nawet sprawdziłem. Może inaczej zadam pytanie, ta instalacja jest w takim stanie jakby był uruchomiony silnik. Według mnie coś jest zwarte. Przyjrzałem się kablom do kostek przyłączeniowych przy silniku. Może coś tam jest zwarte i stąd takie działanie tej instalacji.
  • Poziom 27  
    A może w stacyjce się coś styka.
  • Poziom 2  
    No dobrze sprawdzę. Mam jednak wrażenie, że stacyjka zachowuje się dobrze.

    Ja tym skuterem ślizgałem się po lodzie i śniegu w zimie. Myślałem, że na skutek zima rozładował się akumulator. Uruchamiałem go z kopniaka, ale kopniak był zardzewiały w środku i urwał się. Dlatego postanowiłem naładować akumulator prostownikiem i podłączyć go.

    Może być jeszcze jedna przyczyna. Nie wiem jak to się stało, ale badając kable, znalazłem elektrolit z akumulatora na kablach, pod taśmą izolacyjną, która spinała kable. Umyłem całą instalację z tego elektrolitu, ale nie grzebałem poniżej kostek prowadzących kable pewnie do prądnicy w silniku. Muszę to sprawdzić, może tam coś zwiera ten elektrolit.