Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo Fh 480 E5 niski poziom doładowania silnika?

04 Kwi 2012 12:47 11409 21
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam taki problem z Volvem FH 480 z 2008, że wyświetla błąd MID 189 PSID 98 FMI 1 niski poziom doładowania silnika i nie mogę sobie z tym poradzić. Sprawdziłem:
    - szczelności chłodnicy powietrza (według zaleceń Volvo, tak jak jest to opisane w Inpakcie),
    - wkład katalizatora jest nie wysunięty jest tak jak powinien.
    - robiłem test zaworu membranowego na turbinie wszystko jest ok, porusza się.
    - sprawdzałem przewody silikonowe od doładowania są ok.
    - zmieniałem czujnik doładowania oraz zapchanego filtra powietrza również przekładałem z drugie takiego samego pojazdu.
    - przeprowadzałem procedurę wypalania tłumika.
    - wyregulowałem zawory i pompowtryski.

    I nadal jest to samo.
    Po wykasowaniu błędu pojazd ma moc jak wcześniej przed awarią ale po przejechaniu około 100 km powrotem wszystko wraca. ;/;/
    Wszystkie testy itp. przeprowadzałem komputerem serwisowym Volva.
    Co może być jeszcze?
  • Moderator na urlopie...
    Zapchany dolot. Zatkany sadzą i innym dziadostwem - warto sprawdzić. Co prawda robiłem to z 5 lat temu i dokładnie to samo miałem.
  • Poziom 21  
    Jakie masz ciśnienie doładowania pod obciążeniem?? Zrób pomiar manometrem i porównaj ze wskazaniem czujnika ciśnienia doładowania. To powinno wiele wyjaśnić.
  • Poziom 17  
    Może po prostu turbina siadła.
    Jaki jest przebieg?
    Ile pali ?

    Zmierz ciśnienie doładowania pod obciążeniem.
  • Poziom 12  
    turbina sucha oleju ani grama nie bierze przebieg 509 tys km pali 28 - 29 l
  • Poziom 17  
    Kolego w renaultach jest podobny problem jak siada zawór Westgete wtedy może wywalić błąd System Doładowania Powietrza
  • Poziom 12  
    Kolego arti1987 chodzi ci o ten zawór co jest pod EDC czy o siłownik na turbinie ?
  • Poziom 17  
    Właśnie ten pod EDC spotkałem się parę razy w renault dxi że ten zawór jak był zimny wszystko było ok a jak się nagrzał przepuszczał powietrze które przesuwało klapkę na wydechu i wtedy wywalało błędy od systemu doładowania powietrzem .
  • Poziom 12  
    Zamienię ten zawór od drugiego volova po świętach i zobaczę co będzie
  • Poziom 16  
    cielak1989 napisał:

    .....Po wykasowaniu błędu pojazd ma moc jak wcześniej przed awarią ale po przejechaniu około 100 km powrotem wszystko wraca. ;/;/
    Wszystkie testy itp. przeprowadzałem komputerem serwisowym Volva.
    Co może być jeszcze?

    Kable...kable...kable... lub zawór zmienia właściwości/rezystancję pod wpływem temperatury..
  • Poziom 12  
    A dokładnie co do tych kabli ?? Sprawdzić opory ??
  • Poziom 16  
    cielak1989 napisał:
    A dokładnie co do tych kabli ?? Sprawdzić opory ??

    Można też organoleptycznie czy nie pogryzione na przykład, ale trudniej się szuka ;)
  • Poziom 12  
    Kable sa ok zmieniłem zawór oraz siłownik i po przejechaniu około 100 km wszystko wróciło .

    Mam pytanie jest jakiś sposób na sprawdzenie czy katalizator nie jest zapchany??
  • Poziom 10  
    Najprawdopodobniej masz zapchany katalizator. Regeneracja którą zrobiłeś nie zawsze wystarcza. Wykręć czujnik temperatury spalin, ten przed katalizatorem, dorób króciec pod zegar manometryczny i sprawdź jakie jest ciśnienie wsteczne. W nowszych FH jest już czujnik ciśnienia wydechu, w starszych niestety trzeba kombinować. Powodzenia.
  • Poziom 12  
    A takie pytanie jeszcze mam jakie powiano być te ciśnienie wsteczne ?

    Próbował ktoś czyścić katalizator w cieżarówce za pomocą płyny DPF Cleaner firmy Liqui Moly??W osobówce zdaje egzamin takie czyszczecinie i zastawiam się czy volvie nie przeprowadzić takiego zabiegu.
  • Poziom 10  
    Maksymalne przeciwciśnienie wydechu w FH D13A to 25 kPa. Osobiście nie radze używać żadnych środków do czyszczenia, ale jak katalizator jest faktycznie zapchany to już nic mu nie zaszkodzi ;)
  • Poziom 16  
    Wymiana jest bolesna finansowo ;( zatem trzeba spróbować każdej opcji.
  • Poziom 2  
    Witam. Miałem taki sam problem. Masz zatkany katalizator.
    Dla pewności zrób test ciśnienia na wypiętym tłumniku.
    Trzeba oczyścić katalizator pod zewnętrznym deklem tłumnika.
    Powodzenia. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    hahah 500 tys i pompowtryski do wymiany to jak bym jeździł na czerownej . Po drugie pojazd by znacznie palił więcej a mam kilka identycznych i pala na jednym poziomie. Po trzeci wyczyściłem sam tłumik i volvo zaczęło zapie......
  • Poziom 2  
    naprawa scr -katalizatora 782-440-442
    proponuje sprawdzić wydajność pompy adblu
  • Poziom 16  
    Katalizator można wypalić samemu dobrym palnikiem z przedmuchem :P