Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo Fh 480 E5 niski poziom doładowania silnika?

cielak1989 04 Apr 2012 12:47 14064 21
  • #1
    cielak1989
    Level 13  
    Witam.
    Mam taki problem z Volvem FH 480 z 2008, że wyświetla błąd MID 189 PSID 98 FMI 1 niski poziom doładowania silnika i nie mogę sobie z tym poradzić. Sprawdziłem:
    - szczelności chłodnicy powietrza (według zaleceń Volvo, tak jak jest to opisane w Inpakcie),
    - wkład katalizatora jest nie wysunięty jest tak jak powinien.
    - robiłem test zaworu membranowego na turbinie wszystko jest ok, porusza się.
    - sprawdzałem przewody silikonowe od doładowania są ok.
    - zmieniałem czujnik doładowania oraz zapchanego filtra powietrza również przekładałem z drugie takiego samego pojazdu.
    - przeprowadzałem procedurę wypalania tłumika.
    - wyregulowałem zawory i pompowtryski.

    I nadal jest to samo.
    Po wykasowaniu błędu pojazd ma moc jak wcześniej przed awarią ale po przejechaniu około 100 km powrotem wszystko wraca. ;/;/
    Wszystkie testy itp. przeprowadzałem komputerem serwisowym Volva.
    Co może być jeszcze?
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Zapchany dolot. Zatkany sadzą i innym dziadostwem - warto sprawdzić. Co prawda robiłem to z 5 lat temu i dokładnie to samo miałem.
  • #3
    miszagrom
    Level 21  
    Jakie masz ciśnienie doładowania pod obciążeniem?? Zrób pomiar manometrem i porównaj ze wskazaniem czujnika ciśnienia doładowania. To powinno wiele wyjaśnić.
  • #4
    gka3
    Level 17  
    Może po prostu turbina siadła.
    Jaki jest przebieg?
    Ile pali ?

    Zmierz ciśnienie doładowania pod obciążeniem.
  • #5
    cielak1989
    Level 13  
    turbina sucha oleju ani grama nie bierze przebieg 509 tys km pali 28 - 29 l
  • #6
    arti1987
    Level 20  
    Kolego w renaultach jest podobny problem jak siada zawór Westgete wtedy może wywalić błąd System Doładowania Powietrza
  • #7
    cielak1989
    Level 13  
    Kolego arti1987 chodzi ci o ten zawór co jest pod EDC czy o siłownik na turbinie ?
  • #8
    arti1987
    Level 20  
    Właśnie ten pod EDC spotkałem się parę razy w renault dxi że ten zawór jak był zimny wszystko było ok a jak się nagrzał przepuszczał powietrze które przesuwało klapkę na wydechu i wtedy wywalało błędy od systemu doładowania powietrzem .
  • #9
    cielak1989
    Level 13  
    Zamienię ten zawór od drugiego volova po świętach i zobaczę co będzie
  • #10
    coralgol1976
    Level 16  
    cielak1989 wrote:

    .....Po wykasowaniu błędu pojazd ma moc jak wcześniej przed awarią ale po przejechaniu około 100 km powrotem wszystko wraca. ;/;/
    Wszystkie testy itp. przeprowadzałem komputerem serwisowym Volva.
    Co może być jeszcze?

    Kable...kable...kable... lub zawór zmienia właściwości/rezystancję pod wpływem temperatury..
  • #11
    cielak1989
    Level 13  
    A dokładnie co do tych kabli ?? Sprawdzić opory ??
  • #13
    cielak1989
    Level 13  
    Kable sa ok zmieniłem zawór oraz siłownik i po przejechaniu około 100 km wszystko wróciło .

    Mam pytanie jest jakiś sposób na sprawdzenie czy katalizator nie jest zapchany??
  • #14
    rafifer
    Level 10  
    Najprawdopodobniej masz zapchany katalizator. Regeneracja którą zrobiłeś nie zawsze wystarcza. Wykręć czujnik temperatury spalin, ten przed katalizatorem, dorób króciec pod zegar manometryczny i sprawdź jakie jest ciśnienie wsteczne. W nowszych FH jest już czujnik ciśnienia wydechu, w starszych niestety trzeba kombinować. Powodzenia.
  • #15
    cielak1989
    Level 13  
    A takie pytanie jeszcze mam jakie powiano być te ciśnienie wsteczne ?

    Próbował ktoś czyścić katalizator w cieżarówce za pomocą płyny DPF Cleaner firmy Liqui Moly??W osobówce zdaje egzamin takie czyszczecinie i zastawiam się czy volvie nie przeprowadzić takiego zabiegu.
  • #16
    rafifer
    Level 10  
    Maksymalne przeciwciśnienie wydechu w FH D13A to 25 kPa. Osobiście nie radze używać żadnych środków do czyszczenia, ale jak katalizator jest faktycznie zapchany to już nic mu nie zaszkodzi ;)
  • #18
    marioo3211
    Level 2  
    Witam. Miałem taki sam problem. Masz zatkany katalizator.
    Dla pewności zrób test ciśnienia na wypiętym tłumniku.
    Trzeba oczyścić katalizator pod zewnętrznym deklem tłumnika.
    Powodzenia. Pozdrawiam.
  • #20
    cielak1989
    Level 13  
    hahah 500 tys i pompowtryski do wymiany to jak bym jeździł na czerownej . Po drugie pojazd by znacznie palił więcej a mam kilka identycznych i pala na jednym poziomie. Po trzeci wyczyściłem sam tłumik i volvo zaczęło zapie......
  • #21
    NAWROTRAFI
    Level 2  
    naprawa scr -katalizatora 782-440-442
    proponuje sprawdzić wydajność pompy adblu