Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[atmega8][c][uart]Połączenie uC z telefonem przy różnych napięciach.

lukas_gab 04 Kwi 2012 19:09 1746 7
  • #1 04 Kwi 2012 19:09
    lukas_gab
    Poziom 15  

Witam !

Chciałbym podłączyć do megi8 telefon za pomocą UART. Z racji tego, iż używam ekranu LCD na 5V, to i uC pracuje na napięciu 5V. Telefon pracuje na napięciu 3,3V. W jaki sposób mogę połączyć te 2 urządzenia przez UART ?

Rozumiem, że muszę wyrównać napięcia. Problem pojawia się w tym - jak ? Jestem początkującym majstrem, jednak znalazłem parę sposobów, jednak nie wiem który jest dobry.

1 Jednym ze sposobów jest zastosowanie układu max232.
    2 Kolejne osoby polecają zastosowanie rezystora i diody.
    3 Jeszcze ktoś inny proponuje układ oparty na tranzystorach.

Który z tych 3 sposobów jest odpowiedni do mojego problemu. Bardzo proszę o podpowiedź, ew. poratowanie jakimś ciekawym linkiem, lub schematem.

Co więcej, w jaki sposób zapewnić komunikację z uC a jednocześnie zasilanie telefonu z sieci elektrycznej ?

Z góry dziękuję za pomoc !

Pozdrawiam !

0 7
  • Pomocny post
    #2 04 Kwi 2012 19:20
    akajarz
    Poziom 22  

Zobacz jak to zostało rozwiązane przy podłączaniu Atmega do modułu Bluetooth, który pracuje na 3,3V Link

0
  • #3 04 Kwi 2012 20:12
    Jj_Johnys
    Poziom 21  

Max232 konwertuje sygnały TTL (0, 5V) na poziomy RS232 (-12, +12).
    Najlepiej będzie zastosować transoptory. Tylko musisz dobrać takie, które poradzą sobie z odpowiednią prędkością.

0
  • Pomocny post
    #4 04 Kwi 2012 20:36
    mirekk36
    Poziom 42  

Jj_Johnys napisał:

Najlepiej będzie zastosować transoptory. Tylko musisz dobrać takie, które poradzą sobie z odpowiednią prędkością.