Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes sprinter 2.2 CDI gaśnie podczas hamowania silnikiem

power126p 05 Kwi 2012 12:10 7187 12
  • #1 05 Kwi 2012 12:10
    power126p
    Poziom 8  

    Witam wszytkich mam taki przypadek ze sprinterkiem 2.2 CDI 05r. mianowicie w samochodzie robiłem głowice + wtryski po tej naprawie samochód ładnie chodzi odpala ma moc lecz jest problem podczas hamowania silnikiem powiedzmy gdy wskazówka od obrotów silnika z chodzi w dół około 3000rpm zapala się kontrolka EDC i wóz gaśnie wystarczy podczas jazdy wyłączyć i włączyć zapłon i jest wszytko ok aż do następnego hamowania silnikiem, czy może ma ktoś jakąś propozycje gdzie szukać ?? jest jeszcze czasem coś takiego że po wyłączeniu zapłonu samochód idzie jeszcze kilka sekund , z góry dziękuje za pomoc

    1 12
  • #2 05 Kwi 2012 14:33
    car centre
    Poziom 18  

    Być może masz problem z odcinaniem paliwa,. Podczas hamowania silnikiem ci odcina z opóźnieniem i tak samo po wyłączeniu zapłonu.

    0
  • #3 06 Kwi 2012 00:18
    szajbus181
    Poziom 15  

    Spróbuj wyczyścić regulator dawki paliwa ten co jest przy pompie wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej jest zabrudzony.

    0
  • #4 06 Kwi 2012 17:41
    power126p
    Poziom 8  

    myślałem że to może będzie coś z regulatorem ciśnienia paliwa co o tym myślicie ?

    0
  • #5 06 Kwi 2012 21:01
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Za wysokie ciśnienie na listwie. Nie gaśnie tylko gasi go sterownik.

    0
  • #6 07 Kwi 2012 12:21
    power126p
    Poziom 8  

    tak wiem że gasi go sterownik ,tylko żeby wiedzieć z jakiego powodu trzeba by było podpiąć pod jakiś interfejs a ja jeszcze nie mam takiej możliwości ,dziś wyciągam regulator ciśnienia paliwa gdyby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje to z miłą chęcią wysłucham ;-)

    0
  • #7 21 Cze 2012 16:56
    Spirit_Crusher
    Poziom 2  

    I jak? Pomogło wyczyszczenie regulatora? Mam podobny problem z moim 313 cdi z 2005 roku. Objawy są praktycznie identyczne, mogę dodać tylko tyle, że czasem samochód potrafi jechać jakiś czas bez problemu (kiedy jadę spokojnie - ok. 90km/h na pusto na trasie), a kiedy pojadę trochę szybciej lub mocniej przyspieszę to po puszczeniu gazu problem wraca.

    Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na ten regulator ciśnienia paliwa? Nie udało mi się znaleźć żadnego schematu gdzie go szukać, a Sprintera mam dopiero od niedawna, więc jeszcze go nie zdążyłem poznać dobrze...

    0
  • #8 21 Cze 2012 19:00
    miler80
    Poziom 34  

    Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...

    0
  • #9 22 Cze 2012 21:12
    Spirit_Crusher
    Poziom 2  

    Hmm, auto pojechało w trasę beze mnie teraz, więc nie mam przez parę dni do niego dostępu, ale wydawało mi się, że tam na szynie jest sensor ciśnienia, a ten regulator gdzieś przy pompie. Niestety jedyna dokumentacja serwisowa, którą posiadam jest w języku rosyjskim, którym władam co najwyżej miernie. Nie znalazłem tam (co nie znaczy, że jej nie ma) informacji o położeniu tego regulatora, ale w procesie wyciągnięcia pompy wysokiego ciśnienia jednym z kroków jest jego usunięcie... Postaram się zatrzymać samochód na przyszły weekend, to będę miał chwilę na sprawdzanie go.

    W przypadku wtrysków uszkodzonych przy układzie CR nie byłoby przypadkiem problemów z odpalaniem? Praktycznie w każdym opisie awarii wtryskiwaczy, jaki znalazłem dla takich silników występowały trudności z rozruchem (w sensie długie kręcenie zanim silnik zaskoczy), a u mnie tego nie ma - silnik zaskakuje szybko na zimno i ciepło.

    0
  • #10 28 Cze 2012 16:46
    Spirit_Crusher
    Poziom 2  

    Zwracam honor, regulator z tyłu listwy :-) Odpukać, po wymianie samochód śmiga i nie gaśnie, a nawet zyskał na mocy. Przy okazji sprawdzone zostały wtryskiwacze, przy czym okazało się, że niedawno były pewnie wymieniane. Test przelewowy nie wykazał niepokojących objawów. Dziękuję za pomoc - w końcu auto i tak trafiło do warsztatu, ale na przyszłość dobrze mieć nieco więcej wiedzy...

    0
  • #11 30 Cze 2012 00:51
    power126p
    Poziom 8  

    witam Panowie , dosyć długo tutaj nie zaglądałem , PROBLEM ROZWIĄZANY mianowicie wyciągłem całą listwe CR i w czujniku ciśnienia na listwie znalazł się malutki syfek wielkości ziarenka maku, od tej pory wóz zrobił ponad 10tys.km i wszytko jest ok , pozdrawiam

    0
  • #12 04 Wrz 2014 17:27
    lordzibo
    Poziom 11  

    Odświeżę trochę temat, bo podobnego nie znalazłem.

    Mam w pracy Mercedesa Sprintera 308 CDI automat Tiptronic. Żółty kwadrat po DHL w Google grafika można zobaczyć.

    Problem pojawia się tylko gdy pada deszcz. Samochód po przejechaniu kilkunastu kilometrów gaśnie przy hamowaniu i zapala się kontrolka EDC. Po odpaleniu przejedzie jakiś odcinek i znów to samo. Czasem po odpaleniu zgaśnie od razu przy ruszeniu, ponownie odpalam i znowu przejedzie kawałek.

    W pozostałe dni gdy nie pada samochód idzie jak rakieta i nie ma żadnych problemów. Filtr paliwa wymieniony.

    0
  • #13 04 Wrz 2014 22:59
    power126p
    Poziom 8  

    kontrolka EDC = zapisany błąd w sterowniku ,odczytaj błędy i napisz je na forum to powinno naświetlić sprawe

    0