Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S40 2.0D 2006 Spalony alternator.

05 Kwi 2012 14:16 5895 13
  • Poziom 10  
    Panowie, może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem.
    Kiedy wróciłem do domu, zauważyłem dym spod maski. Sprawdzam - alternator tak gorący, że nie można dotknąć. Wymieniłem na nowy. Tej samej firmy Denso 150A i problem grzania pozostał. Przy wyłączonej klimie nagrzewa się dość długo, ale po jakichś 20 min nie można go juz trzymać, przy włączonej po 2-5 minutach jeszcze bardziej.
    Sprawdzałem prąd ładowania na aku 14.67V do 14.77V. Ma może ktoś pojęcie, co może być nie tak? Dodam, że auto mam od 2 lat i nigdy nie miałem żadnych problemów z elektryką.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Sprawdziłeś napiecie, auto odpala nolmalnie? Musiałbyś zmierzyć prąd ładowania przy wyłączonych możliwie wszystkich odbiornikach.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso.
    Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
  • Poziom 10  
    Kupilem ze sklepu, gosc twierdzi ze nowy na pewno z firmy Denso. Ale podejrzewalbym ze raczej jest regenrowany a na alternatorze pisze made in Japan:( Gdybym mial pewnosc ze na orginale tzn z servisu nie bedzie problemu to bym kupil z servisu. A
    Mowiac o pradzie ladowania masz na mysli ile Amperow? Mniej wiecej jakie powinno byc bo mam multimetr tylko do 10A, wiec jezeli przy wylaczonych odbiornikach jest wieksze to bede musial do kogos podjechac?
    Jeszcze jedno pytanie po odlaczeniu akumulatora kiedy sprawdzam multimetrem perzejscie od przewodu wychodzacego od alternatora a masa przez chwile jest ( sygnal) a po chwili juz nie. Myslalem ze nie powinno byc przejscia pomiedzy przewodem plusowym a masa bo swiadczyc to moze zwarciu?
    Samochod startuje bez problemu nie ma zdnych komunikatow na desce rozdzielczej.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jeśli chodzi o alternatory w tych autach to stały temat, nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą u której alternator się "spalił" Usterka przeważnie występuje po okresie zimowym, a związana jest według mnie z akumulatorem. Dlatego po wymianie alternatora należało by dokładnie sprawdzić akumulator(zdolność rozruchową i tym podobne) Nie należy zapominać też o dokładnym przeczyszczeniu klem i biegunów akumulatora.
  • Poziom 10  
    Akumulator jest od nowosci ten sam. Nigdy nie mialem z nim problemow, oczywiscie regularnie sprawdzam poziom elektrolitu. Co do klem, punktow masy to sa czyste bo rowniez je sprawdzalem. A w jakim celu sprawdzac zdolnosc rozruchowa jezeli nie ma najmniejszego problemu ze startem?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Szachal78 napisał:
    14.67V do 14.77V


    Wysoko ładuje i sie grzeje.
  • Poziom 10  
    Stary ladowal na 14.60V a w tym caly czas wacha sie od 14.67 do 14.77V.
    Z tego co udalo mi sie znalezc to komputer wysterowuje prad ladowania ale zmian dokonuje sie tylko przy przejsciu ze 120A na 150A z tym powinien sobie poradzic?
    Dziwne jest to ze po wlaczeniu klimy momentalnie jest goracy a po wylaczeniu zajmuje mu to bardzo dlugo. W pierwszej chwili myslalem ze jest juz ok i problem tkwi gdzies po stronie klimatyzacji ale po dluzszej chwili i tak zrobil sie goracy.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    może ci świece żarowe cały czas grzeją na maksa (nie chodzi o dogrzewanie)
  • Poziom 10  
    Przeprowadzilem kilka kolejnych prob.
    Wylaczylem wszystkie odbiorniki elektryczne, ladowanie na akumulatorze wynosilo 14.67V 14.77V- alternator zagrzal sie przez 20 minut nie zmienil temperatury(wiem ze wczesniej pisalem ze caly czas sie rozgrzewa przepraszam za pomylke) pozniej wlaczalem po kolei dmuchawe, ogrzewanie szyby, radio. Ladowanie zaczelo sie utrzymywac na stalym poziomie14.70V - alternator rozgrzal sie troche mocniej i kolejne 20 minut nie zapalil sie.
    Na sam koniec wlaczylem klime ladowanie spadlo do 14.66V i juz sie nie wachalo- temperatura alternatora zrobila sie jeszcze wyzsza i pomimo tego ze jest goracy to przez kolejne 20 min nie wzrosla. Zwiekszalem obroty utrzymujac je, i nic. Goracy ale nie czerwony:)
    Mam wsadzony orginalnie akumulator 80Ah z pradem rozruchoym 700Awiec i ladowanie moze byc prawidlowe? Dodam ze po calej nocy na akumulatorze jest napiecie 14,66V.
    Tylko czy to normalne zeby alternator byl az tak goracy?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
  • Poziom 10  
    Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc i odpowiedzi.
    Przez to ze orginalny alternator generalnie poszedl z dymem troche spanikowalem kiedy drugi zaczal szybko sie nagrzewac. Wlasnie wrocilem z dluzszej przejazdzki i okazuje sie ze w czasie jazdy temperatura jest nizsza niz w czasie postoju.
    Jeszcze raz dzieki za pomoc.
  • Poziom 19  
    Zapytam tak z ciekawości a ile kosztował ten nowy alternator?
  • Poziom 10  
    W sklepie zaplacilem 146£, w servisie chcieli 360£.