Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poszukuję sterownika silnika Z16XE (lub naprawa)

asterix27 05 Apr 2012 17:23 4516 13
  • #1
    asterix27
    Level 19  
    Poszukuję sterownika silnika Z16XE, HSFI-2.1, oprogramowanie: DZJU, 12242040, D04018, lub kogoś kto posiada w/w soft i wgra go na nowy (używany) sterownik + zaprogramuje nowy (używany) sterownik "pod" mój samochód. Ewentualnie poszukuję kogoś kto potrafi naprawić w/w sterownik HSFI-2.1.
    Wstępny kontakt poprzez e-mail.
  • #2
    rob4028
    Level 25  
    na odległość się nie da!
  • #3
    asterix27
    Level 19  
    To że się nie da to ja wiem. Szczegóły ustalimy jak znajdzie się ktoś kto ma taki sterownik na sprzedaż lub potrafi naprawić.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co się dzieje z Twoim sterownikiem?
  • #5
    asterix27
    Level 19  
    Pawel wawa wrote:
    Co się dzieje z Twoim sterownikiem?


    Na to pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź od kogoś kto się na tym zna. Wymieniłem (sprawdziłem) już cały układ dostarczania paliwa, zapłonowy, wszystkie czujniki, a samochód szarpie i nie ma pełnej mocy. W sterowniku nie są zapisane żadne błędy. W zeszłym roku sterownik był otwierany przez firmę która się zajmuje naprawą sterowników i stwierdzili że jest ok. Domyślam się więc że nie są nadpalone żadne ścieżki które są widoczne po otwarciu. Jak się dowiedziałem jednak taki sterownik może ulec uszkodzeniu gdzieś głębiej, tak że jest to nie do wykrycia (może i do wykrycia, przez kogoś kto się lepiej na tym zna niż ta firma). Więc albo sprawdzenie i ewentualna naprawa obecnego sterownika (może być to trudne) lub przygotowanie drugiego, sprawnego i podmiana. Kwestie finansowe do uzgodnienia.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co to za auto i jaki silnik? Z16XE to nieco mało....
  • #7
    asterix27
    Level 19  
    Opel Astra G, 1.6, 16V, Z16XE, 2003 rok. Sterownik umieszczony na bloku silnika.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Albo sterownik źle sprawdzony albo winna instalacja w aucie. Najprościej by było dostarczyć do mnie to auto.

    Jakby co to sterownik sprawny mam.
  • #9
    mariuszek97
    Level 10  
    Witam, też mam problem z tym sterownikiem, najpierw przestał działać przekaźnik pompy paliwa i trzymał błąd 2 przekaźnika wentylatora, okazało się, że po ruszeniu tą kostką na dole sterownika zaczęło wszystko działać, więc wziąłem się za zaciskanie wsuwek w kostce, ale to nie pomogło. Okazało się po zdjęciu obudowy, że gniazdo sterownika z płytą główną jest połączone za pomocą cienkich drucików zanurzonych w żelu, jeden zauważyłem przerwany, udało mi się naprawić, chociaż po drodze jeszcze puściły 2, ale zapomniałem sprawdzić i naprawić ścieżkę od wentylatora. Przez to świeci mi kontrolka z kluczykiem i samochód stracił moc. Chyba pozostanie rozbiórka od nowa i naprawienie reszty słabych połączeń.
  • #10
    asterix27
    Level 19  
    Mija dwa lata jak czekam aż coś wreszcie przestanie działać, a tu nic, nigdy żadnego błędu. 50% że to sterownik u mnie, chciałbym w końcu. Odpala w porządku, przyspieszenie ok (choć trochę mu brakuje do tego co było kiedyś) no i lekko szarpie (tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, jak to robię płynnie jest ok). Mam zamiar podmienić sterownik.
  • #11
    danek23
    Level 18  
    Daj foto tego sterownika. Jakieś mam w swoich zasobach może pomogę.
  • #12
    mariuszek97
    Level 10  
    Kolego a zwracałes uwage czy przy pełnym zbiorniku paliwa szarpie??
  • #13
    asterix27
    Level 19  
    Nie, a co sugerujesz ?
  • #14
    mariuszek97
    Level 10  
    Miałem przypadek z astrą bertone tylko 1.8 ze przy dodaniu gazu strasznie szarpała zaślepienie zaworu egr nic nie pomogło,a przyczyną była pierdoła,okazało sie ze po wyjęciu nie pompy paliwa tylko całego zasobnika.jest otwór doprowadzający paliwo ze zbiornika do zasobnika.Srednicy może 6mm,dostał sie tam w moim przypadku kawałek jakby płatek farby,który zatykał dopływ paliwa,albo zmniejszył wpływ do zasobnika,mierzenie cisnienia paliwa nic nie pomagało,bo zanim by sie wszystko podłączyło to paliwo juz napłynęło,Pewnie wyszło by gdyby podłączył zegar w obieg i zrobił jazde próbną.Auto nie miało żadnych błędów jedynie przy dodaniu gazu szarpał.