Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator nawiewu w samochodzie - zmniejszenie prędkości silnika

Kaśka89 05 Kwi 2012 17:27 4453 14
  • #1 05 Kwi 2012 17:27
    Kaśka89
    Poziom 2  

Witam

Zaznaczam że jestem początkującą forumowiczką i z góry przepraszam za wszelkie błędy i pomyłki z mojej strony.

Zaczynając od początku.

Mój były chłopak zaraził mnie ponad rok temu pasją do samochodów off-roadowych, jednak po rozstaniu został mi się tylko Land Rover Discovery z 1990roku a raczej samo nadwozie tego auta z całkowicie pozmienianymi wnętrznościami. Chce uczestniczyć w spotkanach off-road ale samochód przerabiany swego czasu przez mojego byłego w sposób chałupniczy acz solidny przysparza mi co raz to nowych kłopotów, wynikających raczej z mojej niewiedzy niż błędów w konstrukcji.

Pierwsza rzecz którą muszę się zająć jest nawiew na szybę. Otóż w osłonie zamontowany jest silnik (oczywiście nie oryginalny tylko znaleziony gdzieś na złomowisku) połączony z akumulatorem grubymi kablami czerwonym i czarnym. Przy czym nie ma żadnej regulacji siły nawiewu a wentylator załącza się po przekręceniu kluczyka. Powoduje potworny hałas, wibracje całej obudowy i nawiewów. A nie jestem na tyle zaawansowaną off-roadowiczką żeby cały czas brodzić w wodzie i potrzebować nie wiadomo jakiej siły nawiewu na szybę.

Próbowałam zamontować potencjometr suwakowy i wyłącznik na kablu zasilającym co przez krótką chwilę wywołało efekt zamierzony lecz skończyło się małym pożarem niedługo po włączeniu wentylatora.