Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto podwyższone i do lekkiego terenu

05 Kwi 2012 17:57 16999 29
  • Poziom 14  
    Witam.
    Obecnie jeżdżę hondą civic 5D. Zarówno dla mnie (kręgosłup) jak i dla żony (problem ze stawami) wsiadanie i wysiadanie z tego auta stało się kłopotliwe. Postanowiliśmy więc zmienić naszą hondę na auto z wyżej położonym nadwoziem. Ponieważ aby dojechać do drogi asfaltowej musimy pokonać ok. 100 m odcinek drogi gruntowej, która zwłaszcza podczas roztopów staje się grząska (raz się civicem zakopałem) pomyślałem, że najlepszym wyjściem byłby zakup jakiegoś suva. Jednak koszty eksploatacji i części dla tego segmentu są odstraszające.
    Czy moglibyście mi doradzić jakie auto byłoby dla nas najodpowiedniejsze tzn. wysokie, radzące sobie w trudniejszym terenie i tanie w eksploatacji?
    Aha, kwota jaką mogę przeznaczyć na zakup to 30 kzł.
    Pzdr
  • Poziom 41  
    Dacia duster za te pieniądze,napęd na jedną oś i zero wyposażenia ale za to salonowo nowa.
  • Poziom 14  
    Myślałem o niej, ale musiałbym dołożyć 10 kzł za golaskę.
  • Poziom 41  
    Sugerowana cena jest 39tyś więc trzeba zapytać w salonie o rabat albo kupić roczną.
  • Moderator Samochody
    Może jakieś lekko podwyższone kombi z napędem 4x4? np. A6 Allroad, Alfa 156 Q4, Skoda Octavia 4x4.
  • Poziom 14  
    Tak jeszcze zapytam, które auta osobowe mają wysoko umieszczone fotele przednie?
  • Poziom 28  
    Opel Zafira, Peugeot Partner/Citroen Berlingo
    Oba modele godne zainteresowania.
  • Poziom 14  
    Dzięki za podpowiedź. Partner/Berlingo to może nie koniecznie, ale Zafira... prezentuje się ciekawie.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jeśli Zafira to może i Croma ale ani jedno ani drugie ani trochę "uterenowione" nie jest, jeśli wystarczy Ci mniejsze auto to może Suzuki SX4/Fiat Sedici?
  • Poziom 14  
    Ten sx4 mi się podoba, bo jest wyższy niż osobówki, a posiada jeszcze napęd 4x4, który byłby wskazany. Po świętach postaram się do niego przymierzyć i jeśli nie będzie za mały, to chętnie go nabędę :)
  • Poziom 21  
    Rozważ jeszcze Suzuki Ignis 1.3 DDiS i Forda Fusion (jeździ nimi wiele osób mieszkających pod miastami, ponieważ jest podwyższony i ułatwia dojazd do pracy). Oba auta to osobówki z podwyższonym zawieszeniem. O zafirze zapomnij ponieważ jest niska.

    Możesz również nabyć Daihatsu Teriosa I generacji po liftingu. Audi, Alfa i inne twory 4x4 są niestety droższe w eksploatacji, jak każdy SUV. Civic jest niskim autem, więc cokolwiek kupisz będzie wyższe. ;-)
  • Poziom 14  
    Dzięki za podpowiedź. Ignis jednak chyba za małe dla mnie, fusion nie ma 4x4, a terios mało popularny w PL, więc np. z zamiennikami pewnie byłby kłopot...
  • Poziom 21  
    Skoro polujesz na SX4 to masz jeszcze alternatywę w postaci Fiata Sedici(?), to chyba to samo.
  • Poziom 14  
    Tak wiem, biorę go pod uwagę.
  • Poziom 14  
    Dziś mieliśmy z żoną okazję obejrzeć "na żywo" i porównać sx4 i grand vitarę. Niestety dla sx4, gv spodobała się żonie zdecydowanie bardziej i to ona będzie celem dalszych poszukiwań ;)
  • Poziom 21  
    GV nie jest przeznaczona w cięższy teren... Do tego z Suv'ów lepiej nadaje się Cherokee, model KJ. Sam taki użytkuję w silniku 2.5CRD, moc wystarczająca do wyprzedzania, napęd manualny, bez niepotrzebnej elektroniki. Jeżeli kupić zadbane, to kilka lat spokojnej jazdy. Ale nie namawiam, ponieważ spalanie to ok 9-10 litrów średnio.
  • Poziom 14  
    Tak jak pisałem w pierwszym poście, mam do dyspozycji ok. 30 kzł.
  • Poziom 21  
    PCcepuk napisał:
    freelander 2006 TD4 fuul wypas [...] i wszystkie wodotryski jakie tylko mozna wcisnac [...] sprzedam ci za 40tys [...]


    Szkoda tylko, że te wodotryski i wtryski w tym aucie to skarbonka bez dna w sensie serwisu.
  • Poziom 31  
    Na 100 metrów drogi gruntowej nie potrzeba żadnej terenówki. Wystraczy osobówka z przednim napędem, o podwyższonym zawieszeniu i odpowiednich kołach.
    Ja mogę polecić Forda Fusion. Auto proste i skuteczne. Podłoga wystarczająco wysoko, koła 195x15", silniki benzynowe 1,4 80KM i 1,6 100KM oraz diesel 1,4 TDCI 68KM.
    Wsiadając nie trzeba kucać, a wysiadając nie trzeba podciągać się na drzwiach. Odległość siedziska fotela od podłogi wyraźnie większa niż w typowej osbówce - kolana daleko od brody. Dla normalnego kierowcy bez skłonności rajdowych auto w sam raz.
  • Poziom 21  
    Proponowałem już Koledze Fusion'a, ale chyba nie odpowiada mu taka opcja.
  • Poziom 31  
    Tak, zauważyłem. Swego czasu też rozglądałem się za autem o odpowiednich właściwościach jezdnych, bez szpanu i wodotrysków. Padło na Fusiona.
  • Poziom 14  
    Macie rację Panowie, ale fusion po prostu mi się... nie podoba ;)
  • Poziom 31  
    Trudno, o gustach nie ma co dyskutować ;)
    Pytał kolega o "Auto podwyższone i do lekkiego terenu" więc dajemy przykłady.
    Z 4x4 to jeszcze Łada Niva przychodzi mi na myśl. Ale to juz na znacznie cięższy teren dobre.
  • Poziom 14  
    Nie no, bez jaj :) Chcesz żeby mnie żona z chałupy wypędziła? :o :lol: :shii:
  • Poziom 21  
    mk64 napisał:
    Nie no, bez jaj :) [...] żeby mnie żona z chałupy wypędziła? :o :lol: :shii:


    To powiedz jej, że to bezpieczne auto w myśl: gniotsa - niełamiotsa i nikt go nie ukradnie.

    Koszt nowej Łady to ok 30 tys. pln i już po roku użytku wartość spada o połowę :-)
  • Poziom 14  
    Dziś oglądałem jedną hondę cr-v i jeśli test w aso potwierdzi jej stan to prawdopodobnie ją kupię.
  • Poziom 21  
    Ty to masz fajnie, jedna Honda i już zakup. Ja zanim zakupię muszę objeżdżać pół Europy zanim trafię na rzetelnie opisane auto.
  • Poziom 14  
    Faktycznie, gdyby okazało się, że stan jest zgodny z opisem i moimi oględzinami, a na to wygląda, to mam farta :) I na dodatek cr-v znajduje się o rzut beretem ode mnie.
  • Poziom 9  
    Używam na co dzień RENAULT Kangoo II z silnikiem diesla. Ja mam prawie 2 metry, fotele są wysoko, bardzo przestronny, przy normalnej jeździe z pełnym obciążeniem w mieście pali 7,6 /100km.
    Zawieszenie ma bardzo wysokie, mam 200 metrów błotka codziennie. Znajomy leśniczy używa swojego w lesie. Ma przebieg ponad 100000 km, żadnych luzów na zawieszeniu. Oczywiście jak na francuza ma pierdoły.
    Ale muszę przyznać, że jak bym miał znów wybrać wybiorę Kangoo
  • Poziom 14  
    Tak więc kupiłem hondę cr-v i mam nadzieję, że spełni ona moje oczekiwania.
    Dzięki wszystkim za pomoc. Zamykam temat.