Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 2.0 RFR EW10J4 99r Reset mapy benzyny

05 Apr 2012 22:41 8822 5
  • Level 22  
    Jak w tytule, jak wykonać reset\nastawy początkowe mapy benzynowej?

    Mam rozjechaną mapę przez lpg, przypadkiem ostatnio gdy skończył mi się gaz i dojechałem na benzynie do świateł, obroty na jałowym zaczęły pływać 700-500-700 i gasł.

    PP2000 nie wykazał żadnych błędów. Problem (chyba) rozwiązałem przez uśpienie BSI, odłączenie aku na kilka minut i później zagrzanie silnika na biegu jałowym do pierwszego włączenia wentylatora. Dzisiaj po tym zabiegu już nie gasł, ale jest lekki przymuł przy przyspieszaniu w okolicy 2tys obr.

    W pp2000 piszę o inicjalizacji ecu tyle, żeby po zapłonie wcisnąć pedał gazu i zwolnić. Ale to nic nie daje. Da się poprzez planeta jakoś zresetować tą mapę?
    W aso mówili że teletransmisja nie jest od tego i nic to nie da.

    Kolejny problem to ciężko odpala gdy postoi ciepły ok godz, po tym czasie muszę kręcić dobre kilka sek. Jeżeli ciepły odpalam po chwili lub kilku minutach to zaskakuje od cyka. Po nocy w temp ujemnej pali na dotyk.

    Szczelność kolektora sprawdzona, czujniki temp i map sensor również, przepustnica czysta, cewka ok. Check nie nie zapala.

    Jakieś sugestie?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 35  
    Te gusła z odłączaniem, usypianiem, podgrzewaniem i smarowaniem gęsim smalcem możesz sobie darować. Może jeszcze bańki mu postawisz? ;)
    Zrób tak:
    1. Pojeździj ze 2 dni albo z 50 km na benzynie. Samej benzynie bez włączana na gaz. Mapa benzywnowa powinna się poprawić
    2. Pojedź do gaziarza (tylko takiego co potrafi, poszukaj np na lpg-forum.pl ) albo sam ustaw gaz jeżeli wiesz jak to zrobić

    Jeżeli masz wtryski typu valtek starego typu to zmień na inne.
  • Level 22  
    Jak by to było skuteczne to i bańki by dostał :) A tak na poważnie to praca na jałowym po tym zabiegu się poprawiła.

    O instalacji lpg dyskutować nie będziemy bo jest sprawna, tylko niedoregulowana na chwilę obecną, a wtryski mam hana. Na razie śmigam tylko na benzynie.

    Sama jazda na benzynie nie przywróci do ładu już skopanej mapy, przynajmniej przymuł na 2tys obrotów nie zniknie bo wiem to z praktyki.

    Wcześniej gaz tak mi rozwalał mapy że po pewnym czasie pojawiał się check o nieprawidłowej mieszance. Po jego wykasowaniu wszystko wracało do normy na jakiś czas.
    Mam pp2000 więc fanie by było jak by ktoś praktycznie podpowiedział jak wykonać "nastawy fabryczne" ecu.
  • Level 35  
    Może była regulowana do skopanej mapy benzyny.
    Mapa benzynowa wraca w tych silnikach z tego co wiem, nie widzę powodów dla których miała by nie wracać.
    Nie spotkałem się w PP2000 z opcją resetu wartości wyuczonych jak to jest możliwe np. w Oplach. Ale to nie znaczy że nie ma jej pod jakąś dziwacznie przetłumaczoną nazwą w "kalkulatorze silnika"
  • Level 12  
    Witam.
    Po "rozjechaniu" się nastaw mapy benzyny na skutek jazdy na LPG, zazwyczaj pomagała "Inicjalizacja urządzeń autoadaptacyjnych" dostepna w menu PP2000.
    Trzeba tylko DOKŁADNIE zastosować się do pojawiających się podczas procedury komunikatów.
    Jeżeli nie ma usterki w sterowniku a inicjalizacja nie pomaga, może problem tkwi w samym silniku?
    Nie napisałeś jaki przebieg ma auto na instalacji LPG, może więc np.: podpalone zawory/gniazda zaworowe?
    Czasami również spotykam "dziwne" objawy silnika pracującego na benzynie, gdzie przyczyna tkwi właśnie w samym LPG (np. uszkodzone wtryskiwacze gazu).
    Pozdrawiam.
  • Level 22  
    Inicjalizacja nie pomaga, ale poradziłem sobie w inny sposób.

    Silnik jest sprawny, przebieg na gazie ok 15tys km, instalacja gazowa również, z tym że nie jest w 100% idealnie wyregulowana, tz auto jeździ normalnie i check się nie świeci, ale minimalne rozjazdy czasu wtrysku gazu rozwalają mapę benzynową. Co do wypalonych zaworów, to test kompresji cylindrów wyszedł poprawnie.

    Objaw był taki, że auto po odstaniu ok godz od ostatniej jazdy miało problem z odpaleniem, tz. rozrusznik kręcił dobre kilka sekund. Zachowywał się tak jakby był zalewany.
    Rozwiązanie problemu nastąpiło przypadkowo, bawiłem się składem mieszanki w komputerze lpg, momentami zmieniając ją +/- 20% na biegu jałowym, później sprawdzałem zachowanie się silnika na benzynie i ustawienie czasu wtrysku zbliżony do benzynowego. ECU naniósł najwyraźniej poprzez wymuszenie składu mieszanki poprawki w mapę benzyny i na chwilę obecną od ok 1,5 tyg odpala od pół obrotu za każdym razem.