Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawór regulacji ciśnienia Peugeot 307 2.0 HDI

06 Kwi 2012 13:46 16809 16
  • Poziom 7  
    Witam,
    tak jak jeden z użytkowników mi poradził przeczyściłem wspomniany zwór sprężonym powietrzem. Przez 5000 km było wszystko ok. Niestety kontrolka znów zaczęła pokazywać awarię. Czy pompę wysokiego ciśnienia zamontowaną przy silniku mogę przeczyścić sprężonym powietrzem?
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Ok. Rozumiem. Ma może ktoś pomysł jaka może być ewentualna przyczyna usterki? Może spotkał się ktoś z podobnym problemem? Dodam, że objawy są następujące: obroty wzrastają maksymalnie do 3000. Na diagnostyce zawsze wyświetla awarię zaworu regulacji ciśnienia. Na zaworze, który obecnie posiadam przejechałem 5000 km.
  • Poziom 39  
    Przyczyna usterki stanie się wiadoma po odczytaniu pamięci usterek sterownika wtrysku, bo skąd pewność, że to znów regulator?
  • Poziom 12  
    Witam.
    Jeżeli błędy za każdym razem dotyczą regulatora, może czas go wymienić na nowy, skoro próby "ożywienia"kończą się fiaskiem.
    Dodatkowo dobrze jest, przy każdej poważniejszej interwencji na ukł. paliwowym w HDi, wymienić filtr paliwa.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Zawór ten lubi się zacierać, pomaga tylko wymiana. Warto też zaglądnąć do filtra paliwa czy nie ma w nim opiłków-pochodzą z zacierającej się pompy wysokiego ciśnienia (słabej jakości paliwo). Błędy odnośnie ciśnienia w układzie wtryskowym powoduje czasami zapchany filtr paliwa lub wadliwy zaworek w filtrze..(układ BOSCH).
  • Poziom 7  
    sqwar3 napisał:
    Witam.
    Jeżeli błędy za każdym razem dotyczą regulatora, może czas go wymienić na nowy, skoro próby "ożywienia"kończą się fiaskiem.
    Dodatkowo dobrze jest, przy każdej poważniejszej interwencji na ukł. paliwowym w HDi, wymienić filtr paliwa.
    Pozdrawiam.


    Tylko, że zawór ten wymieniany był jakieś 6 miesięcy temu na nowy. Tak jak już pisałem przejechałem na nim 5000 km. Sprawdzę więc filtr czy nie nagromadziły się w nim zanieczyszczenia.
  • Poziom 12  
    colin1922 napisał:
    Witam,
    tak jak jeden z użytkowników mi poradził przeczyściłem wspomniany zwór sprężonym powietrzem. Przez 5000 km było wszystko ok.(...)


    Witam.
    Nie wspomniałeś o wymianie tylko o czyszczeniu.
    Jeżeli w obudowie filtra paliwa będzie taki "złotawy" pył pływający w oleju napędowym, doskonale widoczny w świetle latarki, to faktycznie może być problem z łożyskowaniem pompy wysokiego ciśnienia.
    Powstawanie takiego "pyłu" w/g niektórych opinii to również opiłki z wirnika pompy niskiego ciśnienia w zbiorniku - jeżeli układ paliwowy jest na Boschu, ukł. Siemes'owski nie posiada takowej pompy.
    Jeżeli masz możliwość podaj P kod/y odczytane ze sterownika silnika.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Wracając do tematu. Pojechałem ostatnio do serwisu by podpiąć auto pod komputer. Usterka niby została usunięta. Kontrolka sygnalizująca awarię zgasła. Następnego dnia ponownie się zapaliła jednak auto działa bez zarzutu (nie traci obrotów jak poprzednio). Podejrzewam jakąś wadę sterownika. Co sugerujecie w tej sytuacji?
  • Poziom 42  
    colin1922 napisał:
    Podejrzewam jakąś wadę sterownika. Co sugerujecie w tej sytuacji?

    Skoro nie masz wiedzy i stosownego sprzętu to po co cokolwiek podejrzewasz i ciągle jeździsz na odczyt błędu...oddaj do naprawy
  • Poziom 2  
    Panowie również u mnie pojawił się problem z regulatorem (?) Z tą różnicą że mam problem z zgaszeniem silnika. Samochód Peugeot 307 sw 2002r 2.0HDI 107km silnik RHS Pompa cp1 bosch była w autoryzowanym serwisie boscha. Stwierdzili iż dawno nie widzieli pompy w tak dobrym stanie... regulator czysty wymieniony może z miesiąc temu... co najlepsze cyrki pojawiają się w momencie jak silnik jest już nagrzany ale nie zawsze. Po otworzeniu ecu zauważyłem 3 napuchnięte kondensatory o dziwnym oznaczeniu 180 u-M. Ktoś ma jakikolwiek pomysł? Gdzieś na którymś forum przeczytałem również że winowajcą błędów związanych z regulatorem ciśnienia może być uszkodzone BSI. Ktoś ma jakiś pomysł jak okiełznać tą francuską myśl technologiczną??
  • Poziom 2  
    Modern9 napisał:
    Witam.
    Zawór ten lubi się zacierać, pomaga tylko wymiana. Warto też zaglądnąć do filtra paliwa czy nie ma w nim opiłków-pochodzą z zacierającej się pompy wysokiego ciśnienia (słabej jakości paliwo). Błędy odnośnie ciśnienia w układzie wtryskowym powoduje czasami zapchany filtr paliwa lub wadliwy zaworek w filtrze..(układ BOSCH).


    Pompa ciśnienia wstępnego (ta w baku) również potrafi siać opiłkami. Gdzie się znajduje ten zaworek w filtrze?
  • Poziom 39  
    Nie gaśnie wcale, czy po pewnym czasie od wyłączenia zapłonu?
  • Poziom 2  
    Po jakis 2-3 sekundach od wyłączenia zapłonu.
  • Poziom 6  
    jag89z-e napisał:
    Po jakis 2-3 sekundach od wyłączenia zapłonu.

    No i kolego jak tam? Poradziłeś sobie z tym?
  • Poziom 10  
    Uzywanie sprezonego powietrza w ukladzie paliwowym (i nie tylko) tych silnikow jest formalnie zakazane przez producenta.
  • Poziom 6  
    jag89z-e napisał:
    Modern9 napisał:
    Witam.
    Zawór ten lubi się zacierać, pomaga tylko wymiana. Warto też zaglądnąć do filtra paliwa czy nie ma w nim opiłków-pochodzą z zacierającej się pompy wysokiego ciśnienia (słabej jakości paliwo). Błędy odnośnie ciśnienia w układzie wtryskowym powoduje czasami zapchany filtr paliwa lub wadliwy zaworek w filtrze..(układ BOSCH).


    Pompa ciśnienia wstępnego (ta w baku) również potrafi siać opiłkami. Gdzie się znajduje ten zaworek w filtrze?


    Mi ten regulator notorycznie zapycha opiłkami. Mam już pompę wysokiego ciśnienia w garażu ale jest zamontowana na silniku który leży luzem, mój problem jest taki że nakrętkę od koła pasowego odkręciłem ale nie udało mi się ściągnąć go z pompy. Ściągacza potrzebuje napewno. Tyle że tutaj mam pełno możliwości ruchów, w silniku który jest w aucie nie będę miał takiego pola manewru..