Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawór regulacji ciśnienia Peugeot 307 2.0 HDI

colin1922 06 Kwi 2012 13:46 13758 13
  • #1 06 Kwi 2012 13:46
    colin1922
    Poziom 6  

    Witam,
    tak jak jeden z użytkowników mi poradził przeczyściłem wspomniany zwór sprężonym powietrzem. Przez 5000 km było wszystko ok. Niestety kontrolka znów zaczęła pokazywać awarię. Czy pompę wysokiego ciśnienia zamontowaną przy silniku mogę przeczyścić sprężonym powietrzem?
    Z góry dzięki za pomoc.

    0 13
  • #2 06 Kwi 2012 17:20
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Kwi 2012 11:19
    colin1922
    Poziom 6  

    Ok. Rozumiem. Ma może ktoś pomysł jaka może być ewentualna przyczyna usterki? Może spotkał się ktoś z podobnym problemem? Dodam, że objawy są następujące: obroty wzrastają maksymalnie do 3000. Na diagnostyce zawsze wyświetla awarię zaworu regulacji ciśnienia. Na zaworze, który obecnie posiadam przejechałem 5000 km.

    0
  • #4 07 Kwi 2012 13:38
    kybernetes
    Poziom 39  

    Przyczyna usterki stanie się wiadoma po odczytaniu pamięci usterek sterownika wtrysku, bo skąd pewność, że to znów regulator?

    0
  • #5 10 Kwi 2012 21:34
    sqwar3
    Poziom 12  

    Witam.
    Jeżeli błędy za każdym razem dotyczą regulatora, może czas go wymienić na nowy, skoro próby "ożywienia"kończą się fiaskiem.
    Dodatkowo dobrze jest, przy każdej poważniejszej interwencji na ukł. paliwowym w HDi, wymienić filtr paliwa.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 10 Kwi 2012 21:46
    Modern9
    Poziom 10  

    Witam.
    Zawór ten lubi się zacierać, pomaga tylko wymiana. Warto też zaglądnąć do filtra paliwa czy nie ma w nim opiłków-pochodzą z zacierającej się pompy wysokiego ciśnienia (słabej jakości paliwo). Błędy odnośnie ciśnienia w układzie wtryskowym powoduje czasami zapchany filtr paliwa lub wadliwy zaworek w filtrze..(układ BOSCH).

    1
  • #7 11 Kwi 2012 14:42
    colin1922
    Poziom 6  

    sqwar3 napisał:
    Witam.
    Jeżeli błędy za każdym razem dotyczą regulatora, może czas go wymienić na nowy, skoro próby "ożywienia"kończą się fiaskiem.
    Dodatkowo dobrze jest, przy każdej poważniejszej interwencji na ukł. paliwowym w HDi, wymienić filtr paliwa.
    Pozdrawiam.


    Tylko, że zawór ten wymieniany był jakieś 6 miesięcy temu na nowy. Tak jak już pisałem przejechałem na nim 5000 km. Sprawdzę więc filtr czy nie nagromadziły się w nim zanieczyszczenia.

    2
  • #8 11 Kwi 2012 15:53
    sqwar3
    Poziom 12  

    colin1922 napisał:
    Witam,
    tak jak jeden z użytkowników mi poradził przeczyściłem wspomniany zwór sprężonym powietrzem. Przez 5000 km było wszystko ok.(...)


    Witam.
    Nie wspomniałeś o wymianie tylko o czyszczeniu.
    Jeżeli w obudowie filtra paliwa będzie taki "złotawy" pył pływający w oleju napędowym, doskonale widoczny w świetle latarki, to faktycznie może być problem z łożyskowaniem pompy wysokiego ciśnienia.
    Powstawanie takiego "pyłu" w/g niektórych opinii to również opiłki z wirnika pompy niskiego ciśnienia w zbiorniku - jeżeli układ paliwowy jest na Boschu, ukł. Siemes'owski nie posiada takowej pompy.
    Jeżeli masz możliwość podaj P kod/y odczytane ze sterownika silnika.
    Pozdrawiam.

    1
  • #9 30 Kwi 2012 17:15
    colin1922
    Poziom 6  

    Wracając do tematu. Pojechałem ostatnio do serwisu by podpiąć auto pod komputer. Usterka niby została usunięta. Kontrolka sygnalizująca awarię zgasła. Następnego dnia ponownie się zapaliła jednak auto działa bez zarzutu (nie traci obrotów jak poprzednio). Podejrzewam jakąś wadę sterownika. Co sugerujecie w tej sytuacji?

    2
  • #10 30 Kwi 2012 17:26
    autoas
    Poziom 42  

    colin1922 napisał:
    Podejrzewam jakąś wadę sterownika. Co sugerujecie w tej sytuacji?

    Skoro nie masz wiedzy i stosownego sprzętu to po co cokolwiek podejrzewasz i ciągle jeździsz na odczyt błędu...oddaj do naprawy

    0
  • #11 12 Sie 2016 19:59
    jag89z-e
    Poziom 2  

    Panowie również u mnie pojawił się problem z regulatorem (?) Z tą różnicą że mam problem z zgaszeniem silnika. Samochód Peugeot 307 sw 2002r 2.0HDI 107km silnik RHS Pompa cp1 bosch była w autoryzowanym serwisie boscha. Stwierdzili iż dawno nie widzieli pompy w tak dobrym stanie... regulator czysty wymieniony może z miesiąc temu... co najlepsze cyrki pojawiają się w momencie jak silnik jest już nagrzany ale nie zawsze. Po otworzeniu ecu zauważyłem 3 napuchnięte kondensatory o dziwnym oznaczeniu 180 u-M. Ktoś ma jakikolwiek pomysł? Gdzieś na którymś forum przeczytałem również że winowajcą błędów związanych z regulatorem ciśnienia może być uszkodzone BSI. Ktoś ma jakiś pomysł jak okiełznać tą francuską myśl technologiczną??

    0
  • #12 14 Sie 2016 10:25
    jag89z-e
    Poziom 2  

    Modern9 napisał:
    Witam.
    Zawór ten lubi się zacierać, pomaga tylko wymiana. Warto też zaglądnąć do filtra paliwa czy nie ma w nim opiłków-pochodzą z zacierającej się pompy wysokiego ciśnienia (słabej jakości paliwo). Błędy odnośnie ciśnienia w układzie wtryskowym powoduje czasami zapchany filtr paliwa lub wadliwy zaworek w filtrze..(układ BOSCH).


    Pompa ciśnienia wstępnego (ta w baku) również potrafi siać opiłkami. Gdzie się znajduje ten zaworek w filtrze?

    0
  • #13 14 Sie 2016 13:20
    manta
    Poziom 39  

    Nie gaśnie wcale, czy po pewnym czasie od wyłączenia zapłonu?

    2
  • #14 14 Sie 2016 13:40
    jag89z-e
    Poziom 2  

    Po jakis 2-3 sekundach od wyłączenia zapłonu.

    4