Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak ustawić antenę by najkorzystniej zbierała sygnał?

fotolokomotyw 06 Apr 2012 21:52 2867 5
    fotolokomotyw
    Level 9  
    Witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie tego jak zbierany jest sygnał z takiej anteny jak na obrazku, jak najkorzystniej ustawić antenę.
    Wiem na pewno, że powinna być w poziomie, ale czy środek kabla antenowego powinien być z prawej czy lewej patrząc do przodu?
    Czy tak jak na obrazku odbieram sygnały z kierunku A, B czy to nie ma znaczenia?

Jestem początkujący i przepraszam za tak dosłowny język.

Jak ustawić antenę by najkorzystniej zbierała sygnał?
    kreslarz
    Level 35  
    Przy tego typu antenach nie powinno się stosować podłączenia jak na rysunku ze względu na różnicę impedancji między przewodem koncentrycznym (niesymetryczny) a anteną (symetryczna). Takie podłączenie powoduje, że ekran przewodu staje się częścią promiennika i przy nadajnikach emituje sygnał wielkiej częstotliwości, a także zmienia znacznie charakterystykę kierunkową anteny.
    Dla zapewnienia bezkolizyjnej współpracy takiego zestawu wymyślono symetryzatory, czyli układy transformujące z koncentrycznego przewodu na symetryczną antenę. W zależności od częstotliwości roboczej anteny, oraz jej przeznaczenia (odbiorcza lub nadawczo-odbiorcza) układ symetryzujący ma różną budowę.
    kreslarz
    Level 35  
    Odbiorniki mają znacznie większą tolerancję na niedopasowanie impedancji anteny i toru przesyłowego niż nadajniki. Pamiętaj, że praktycznie cały zakres AR-109 za wyjątkiem niektórych stacji UKF-FM to emisje w polaryzacji pionowej. Jeżeli antena będzie ustawiona w takiej polaryzacji, a wymiary geometryczne dobrane do odbieranej częstotliwości, to odbiór będzie poprawny.
    Większość wątpliwości jest wyjaśniona w podanym przez Ciebie linku.
    fotolokomotyw
    Level 9