Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła do jazdy dziennej

sadamb 07 Kwi 2012 09:16 4250 6
  • #1 07 Kwi 2012 09:16
    sadamb
    Poziom 21  

    Witam
    Temat mocno wyeksploatowany, ale mam pewne wątpliwości. Kupiłem lampy, na których jest wytłoczone RL 00057 E4, czyli wszystko jak powinno być. Wyszukuje w google parametry tej homologacji. W homologacji przedstawione są wymiary lampy, wymiary i sposób ułożenia oznaczeń itp. No i nie zgadza się to. Wymiary oznaczeń są mniejsze i inaczej usytuowane aniżeli jest to przedstawione w homologacji. Sugeruje to, że lampy są podrabiane. Z tego powodu myślę, że razem z lampami powinien być dostarczany odpis deklaracji zgodności. Pisałem w tej sprawie do Philips-a i czekam na odpowiedź.
    Czy może ktoś się wypowiedzieć w tej kwestii?
    Pozdrawiam

    0 6
  • #2 08 Kwi 2012 15:10
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Poczekaj na odpowiedź Philipsa, ale podróbek na Wschodzie nie brakuje. Ostatnio rozmawiałem z chińską firmą kant, która sugerowała, że jest producentem optyki Zeiss...

    Jeżeli kupiłeś na serwisie aukcyjnym to nie masz większych szans na cokolwiek, inaczej ma się sprawa jeżeli kupiłeś osobiście w sklepie.

    0
  • #3 08 Cze 2012 13:03
    BonhartGT
    Poziom 9  

    witam
    jakiś czas temu kupiłem na allegro światła do jazdy dziennej.
    naczytałem się na forach tutaj również, że lepiej zainwestować więcej i kupić markowe.
    więc zainwestowałem i kupiłem philipsa 4 diodowe.
    na początku było super, ale po kilkunastu dniach zaobserwowałem, że czasami zakłócają radio dosłownie czasami nie zawsze no i ostatnio zauważyłem, że po przejechaniu 40km zamiast zgasnąć powiedzmy po 5 sek od zgaszenia silnika to świeciły się ok minuty.
    czy zaobserwował ktoś taki problem u siebie?
    może kupiłem jakieś podróbki ? jak to sprawdzić ?
    macie jakieś rady

    0
  • #4 08 Cze 2012 14:17
    mczapski
    Poziom 38  

    A zadałeś sobie pytanie, czy są dobrze podłączone? Przecież jeśli odłączysz zasilanie to raczej nie mają prawa świecić się. A na ogół podłącza się coś takiego do ogólnie określanego 15. Tymczasem tutaj chyba chodzi o usypianie systemów pokłądowych.

    0
  • #5 08 Cze 2012 14:51
    BonhartGT
    Poziom 9  

    podłączone zgodnie z instrukcją.
    + akumulatora
    -akumulatora
    i trzeci do postojówek
    gdzieś wyczytałem, że to opóźnione wyłączanie się świateł jest spowodowane tym, że w puszce kontrolne jest regulator który zapobiega mruganiu świateł gdy są w instalacji spadki lub wzrost napięcia chociażby przy włączeniu kierunkowskazów. ale to wyłączanie opóźnione się świateł nie jest aż takim problemem dla mnie.
    Najgorsze jest to, że miały nie zakłócać radia i na początku nie zakłócały a teraz czasami zakłócają. i to na pewno te światła bo gdy włącze postojówki to dzienne gasną i zakłóceń też nie ma.

    0
  • #6 09 Cze 2012 19:09
    BonhartGT
    Poziom 9  

    zauważyłam coś takiego ostatnio.
    Już wiem czemu nie zawsze zakłócają te światła radio.
    gdy podjadę dość blisko do betonowej ściany (blok) ok 5m to światła tak zakłócają radio, że nawet bardzo mocne stacje zanikają a gdy odjadę od ściany to zakłócania słabną.
    czy ta informacja pomoże komuś podać receptę jak poradzić sobie z tym ?

    0
  • #7 11 Cze 2012 07:34
    mczapski
    Poziom 38  

    Moze nie mam wiedzy wyszukanej, ale stwierdzam, że sprzedawcy wymyślają przerózne chwyty marketingowe a już z pewnością nie powiedza, że ich towar ma jakiejkolwiek wady. Jako, że spotkałem podobne światła z infomacją o podłączaniu bezpośrednio do akumulatora więc zadałem pytanie. Odpowiedź, ze jest to jedna z wielu możliwości podłączenia. A przetwornica jeśli pracuje w okolicy 100 kHz to będzie zakłócała odbiornik. Pozostaje odkłócanie instalacji oraz ewentualne ekranowanie samych lamp. Ale to już będzie ingerencja w konstrukcję i problemy w rozmowach ze sprzedawcą.

    0