Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niski mnożnik lpg Renault Megane

Krzysztofg85 07 Kwi 2012 14:53 5289 7
  • #1 07 Kwi 2012 14:53
    Krzysztofg85
    Poziom 9  

    Witam! Posiadam Renault Megane I, 1,6 8V. Instalacja gazowa to reduktor Tomasetto, wtryskiwacze Reg Fast. Od samego początku zainstalowania LPG był problem z falowaniem obrotów. Panowie instalatorzy umywając ręce zgonili to na problem z silnikiem, lecz na benzynie nie było żadnych problemów. Wymieniłem więc świece, przewody, filtr powietrza i bez żadnej poprawy. Niedawno wyczytałem gdzieś na forum, że problemem może być zła listwa wtryskiwaczy - wtedy jeszcze miałem Valtek. Wymieniłem ją na reg fast i coś się poprawiło. W tej chwili mam założone dysze 2mm i ciśnienie ustawione na 1,15 Bar. Obroty już praktycznie są stabilne ale jest strasznie niski mnożnik na poziomie 0,5. Co zrobić żeby był ok 1? Dodam, że zmiana dysz na mniejsze i regulacja ciśnienie nie pomaga. Przy dyszach 1,5mm i ciśnieniu 1,30 Mnożnik był na poziomie 0,7 ale silnik wogóle nie miał już mocy. Co wpływa jeszcze na zmianę mnożnika oprócz ciśnienia i dysz?
    Niski mnożnik lpg Renault Megane Niski mnożnik lpg Renault Megane

    0 7
  • #2 07 Kwi 2012 15:12
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja tam dysze 1.6mm wstawiałem i było idealnie, też z reg-ami oczywiście. Na valtekach jakby się uprzeć też by pojechał, bo spokojnie można osiągnąć czasy gazu powyżej 3.5ms na wolnych.

    0
  • #3 15 Kwi 2012 08:02
    mario-079
    Poziom 11  

    Witam. Na 99% to wina uszkodzonej membrany w parowniku.

    0
  • #4 15 Kwi 2012 19:48
    manio123
    Poziom 34  

    Pokaż zdjęcia spod maski, jak masz zainstalowany pomiar ciśnienia gazu ? W sprawnej instalacji wystarcza w takim przypadku zmniejszenie ciśnienia ( jest do czego np do 1 bar) lub zmniejszenie dysz ( te moim zdaniem OK ) - więc albo masz nieprawidłowy pomiar ciśnienia (uszkodzony map) lub mierzysz go np, przed filtrem , a filtr do wymiany . Tyle tak po omacku można powiedzieć :D

    0
  • #5 16 Kwi 2012 10:50
    Krzysztofg85
    Poziom 9  

    Załączam zdjęcia. Pomiar ciśnienia zainstalowany jest chyba dobrze - między filtrem, a wtryskiwaczami. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jeśli w programie STAG przestawie typ wtryskiwaczy na Reg Rail SL to po kalibracji mnożnik podniesie się do ok 0,9, ale obroty nie są już stabilne, falują, szarpie, czasami silnik gaśnie.
    Niski mnożnik lpg Renault Megane Niski mnożnik lpg Renault Megane

    0
  • #6 16 Kwi 2012 13:18
    ociz
    Moderator Samochody

    Dlaczego reg-i cewkami w dół? Przecież one będą się co chwila syfem blokować.

    0
  • #7 16 Kwi 2012 20:49
    manio123
    Poziom 34  

    Tak, zacznij od uporządkowania instalacji , nawiertki w kolektor to sprawa trudna do przecenienia, a zastosowany sposób ustawienia wtryskiwaczy druciarski , popatrz jak to ma wyglądać :
    http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf
    zwróć uwagę , że wkrętki strzelają gazem wprost na zwór ssący - warto zainwestować w uszczelkę , zdziwisz się jak to wpłynie na auto.
    To też warto poczytać , mimo że do staga 400 to zasady ogólne są identyczne:
    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/fil...lugi/stag400dpi/Instrukcja_STAG_400.4_DPI.pdf

    0
  • #8 10 Maj 2014 07:33
    Krzysztofg85
    Poziom 9  

    Wymiana wtryskiwaczy pomogła ale trzeba było jeszcze uszczelnić silnik, chyba brał lewe powietrze. Po małym remoncie silnika, wtryski w programie ustawiłem na REG Fast. Mnożnik zrobił się prawie na poziomie 1 i problemy się skończyły.

    0