Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Karcher hds 610 brak wydajności

jofa-j1 07 Apr 2012 16:14 17811 10
  • #1
    jofa-j1
    Level 16  
    Mam myjkę jak w temacie, dwutłokową, ostatnio pojawił się taki problem: po załączeniu nabija 150 atm i się wyłącz, po ok. 10 sek. spada do 120 atm. i dobija do 150. Brak większych wycieków, jedynie na otworach nurników pojawiają się pojedyńcze krople wody. Przy pracy ciągłej ciśnienia spada do 20 atm., woda wylewa się z lancy porcjami w rytm pracy nurników. Zawór przelewowy nie przepuszcza, wymieniłem dyszę, oryginalną na najmniejszą jaką produkują i to samo. Jeżeli z kolegów(może koleżanek) na forum ktoś miał podobny problem proszę o podpowiedź. Jednocześnie nie odpowiadać w stylu "jedź do serwisu". z góry dziękuję!. Za pomoc ofiaruję punkty. Zapraszam!
  • #2
    milka321
    Level 10  
    jeżeli wąż drży bardziej niż zwykle to problem jest najprawdopodobniej z zaworami (te pod korkami na głowicy) jeżeli nie to moze byc uszkodzony regulator cisnienia, sprawdz tez zawor poboru chemii, mozesz zdjac wezyk od chemii i zatkac krociec palcem ew zalozyc kawalek wezyka i wlozyc go do butelki z woda. Podepnij wode pod cisnieniem bezposrednio do pompy i jezeli bedzie dalej lipa to na 90% zawory
  • #3
    jofa-j1
    Level 16  
    Z braku czasu do0piero teraz sprawdziłem zaworki pompy. Sa dwa powody tej niesprawności ( tak mi sie wydaje): po pierwsze sprężynki- w 2 przypadkach były zaklejone białą masą silikonową, gumową( nie wiem skąd) dodatkowo jedna sprężynka od kolejnego zaworka była nieoryginalna, większa, skorodowana. Potrzebuję 2 szt. sprężynek i 2 "koszyczki" plastikowe, obudowy tych zaworków.
  • #4
    jofa-j1
    Level 16  
    Kupiłem zaworki i po wymianie wszystko jest OK. Mam jeszcze pytanie cz ktoś na forum posiada katalog części do HDS610-najlepiej w wersji elektronicznej, chętnie bym go nabył.
  • #5
    jofa-j1
    Level 16  
    Trochę sie pośpieszyłem z tym- OK. Zaworki trzymają pompa działa, ciśnienie 120 przy pracy stałej. Coś źle poskładałem przy pompie paliwa gdyz nie osiągam wysokiej temperatury wody, grzeje i przy nastawieniu regulatora na max woda jest ciepła ale nie gorąca. Na osi wirnika silnika el. od strony pompy paliwa jest wkręt z iglicą na śrubokręt płaski, trzeba go wkręcić do oporu czy to jest jakaś regulacja?
  • #6
    mateusz.ci
    Level 1  
    witam
    odgrzeje kotleta bo mój hds610 tez ma zbyt niskie ciśnienie podczas mycia ok. 80 bar, natomiast po podłączeniu lancy z karchera k5.55 ciśnienie jest 150 bar. po osiągnięciu 150 bar pompa karchera się wyłącza i załącza się ponownie dopiero jak ciśnienie spadnie do 20bar. po ściągnięciu głowicy zauważyłem, że jeden tłok jest metalowy a drugi jest porcelanowy lub z jakiegoś innego tworzywa, metalowy jest lekko przytarty ale nie ma zadnych wycieków i czy tak to było zamontowane fabrycznie?
    -jaki numer katalogowy miały te zaworki ??
    -dalej prośba o jakiś katalog też chętnie bym go nabył.
    -Jeszcze jedno pytanko jaka dysza jest oryginalnie do tego karchera i czy stara dysza (nie wiem wytarta juz od wieku ) może być powodem słabego ciśnienia ??
    -na wyjsciu wysokiego ciśnienia z pompy sa 2 elektrozawory
    Karcher hds 610 brak wydajności
    do czego służy ten oznaczony czerwoną strzałką ? kabel który do niego idzie był zmostkowany po wyciągnięciu zworki nic się nie dzieje.
    -co to jest za gruszka oznaczona zieloną strzałką ?
  • #7
    wojtasdw
    Level 15  
    - nowe zaworki to 2.884-919
    - orginalna dysza ma rozmiar 50
    - na wyjściu wysokiego ciśnienia jest wyłącznik ciśnieniowy (ten pionowy) i czujnik przepływu, w przypadku braku przepływu wody (styki rozwarte) odłącza kocioł (pompę paliwa)
    - ta gruszka to zbiorniczek membranowy do kompensacji ciśnienia
  • #8
    jofa-j1
    Level 16  
    Odświeżę temat :
    jofa-j1 wrote:
    Trochę sie pośpieszyłem z tym- OK. Zaworki trzymają pompa działa, ciśnienie 120 przy pracy stałej. Coś źle poskładałem przy pompie paliwa gdyz nie osiągam wysokiej temperatury wody, grzeje i przy nastawieniu regulatora na max woda jest ciepła ale nie gorąca. Na osi wirnika silnika el. od strony pompy paliwa jest wkręt z iglicą na śrubokręt płaski, trzeba go wkręcić do oporu czy to jest jakaś regulacja?
  • #9
    wojtasdw
    Level 15  
    Jak pokręcisz tą śrubą to zmienisz dawkę paliwa w stosunku do powietrza, czyli będzie kopcił na biało lub czarno, ale za to na 100% masz zakamienionę wężownicę...
  • #10
    jofa-j1
    Level 16  
    Spróbruje pokręcić, zwiększyć dawkę paliwa. Wężownica przed naprawą była dobra.
  • #11
    wojtasdw
    Level 15  
    jofa-j1 wrote:
    Wężownica przed naprawą była dobra

    Wszystkie z zewnątrz są dobre, a w środku gdzie przepływa woda jest kamień który izoluje a nie oddaje ciepła...