Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Lancer GLXi wtryskiwacze nie dają paliwa auto nie odpala

07 Kwi 2012 16:37 4188 10
  • Poziom 13  
    Witam. Mam następujący problem: mój samochód "taki jak w temacie" zwiedził już kilka warsztatów i nigdzie nie mogą zaleźć usterki. Mianowicie pompa pompuje paliwo, w szynie zbiorczej również jest, ale już na wtryskiwaczach nie ma go. Świeca daje iskrę. Są przypuszczenia, że to coś z komputerem, ale nikt nie wie nic więcej co mogę zrobić? Tak jak mówiłem, samochód był już u osób, które się na tym znają, ale nikt nie może wykryć usterki.
  • Poziom 13  
    + jest a - idzie z komputera i sie pojawia jak sie kreci silnikiem
  • Poziom 18  
    zgarniacz napisał:
    + jest a - idzie z komputera i sie pojawia jak sie kreci silnikiem


    Napisz dokładnie co to znaczy że "-" się pojawia jak sie kręci rozrusznikiem.

    Po podłączeniu pod próbnik didowy mruga ci dioda podczas kręcenia rozrusznikiem czy poprostu jest "-". Ma mrugać. Jak nie mruga albo jak się świeci na stałe to źle. Napisz jak jest.
  • Poziom 13  
    Mechanicy z warsztatów snuli domysły, ze to coś z komputerem, ale nikt nie może tego sprawdzić, bo nie mogą znaleźć schematu do tego komputera i nie ma jak zrobić pomiarów. Ma ktoś jakiś pomysł, albo wie co jest przyczyna takiego zachowania?
    Dioda nie mruga, tak jak by komputer nie dawał minusa. Zasilania + i plus po przekręceniu stacyjki są na komputerze samochodowym z prawej strony z przodu. Jakiś schemat można gdzieś dostać?
  • Poziom 18  
    No to albo masz sterownik (czyli jak to nazywasz: komputer) zblokowany przez immobilizer albo sterownik jest uszkodzony albo masz uszkodzony lub źle działający czujnik pozycji wału rozrządu lub wału korbowego albo kable pomiędzy tymi czujnikami a sterownikiem, tu nie ma filozofii wielkiej w tym. Temat do ogarnięcia w maksimum godzinę czasu. Co ty gadasz że jeżdzisz do mechaników i nikt tego nie może ogarnać?

    Dodano po 11 [minuty]:

    zgarniacz napisał:
    Mechanicy z warsztatów snuli domysły, ze to coś z komputerem, ale nikt nie może tego sprawdzić, bo nie mogą znaleźć schematu do tego komputera i nie ma jak zrobić pomiarów.


    Co ty wygadujesz?
    Schematu do sterownika nie znajdziesz.... Uszkodzenie sterownika samochodowego nie diagnozuje się na podstawie jego pomiarów w jego wnetrzu. Konkluzja z jego działania na wyjściach i wejsciach jest podstawą do diagnozy.
    Jak sobie wyobrażasz diagnostykę ukladów scalonych zawartych na płytce sterownika w warunkach zakładu mechaniki pojazdowej?
    Co najwyżej możesz otworzyć obudowę sterownika i rzucić okiem czy nie ma uszkodzeń mechanicznych typu dotrzegalnych wypaleń ścieżki czy dosłownie wypalenia jakiegoś elementu bo i to się zdarza. Zimne luty możesz sprawdzić ponadto i miernikiem diody posprawdzać bo to najczęściej się sypie.

    Sprawdź czujnik wału, czujnik rozrządu, kable pomiędzy nimi a sterownikiem, jakoś zweryfikuj kwestię immobilizera i jak to wszytsko ok to sterownik do wymiany.
  • Poziom 35  
    Masło maślane, auto było u naprawiaczy, skoro nie pali to przynajmniej odpytaj ECU dlaczego !

    I pochwal sie który rocznik i jaki silnik.
  • Poziom 9  
    witam,,,podepnę się do tematu,,,ostatnio szukałem czemu mój galant nie odpala?????tak jak u kolegi paliwo szlo do wtrysków dalej już nie ,,,wyjąłem kompa i się okazało ze padł,tylko wymiana ratuje nic więcej chyba ze coś więcej padło,,, tylko jest problem z doborem kompa bo to unikaty i o takich samych symbolach nie ma przynajmniej nie mogę znalezć drugiego takiego samego,,,,pozdrawiam
  • Poziom 18  
    yogi84 napisał:
    tylko jest problem z doborem kompa bo to unikaty i o takich samych symbolach nie ma przynajmniej nie mogę znalezć drugiego takiego samego


    Szukaj najpierw żeby się wtyczka zgadzała a później otwierasz obudowę sterownika i porównujesz wizualnie płytkę. Jak płytka się będzie zgadzać wizualnie to jest ok. Jeśli jest choć mała różnica w wizualnym rozmieszczeniu podzespołów elektronicznych to to nie to jest. No niestety mitsubishi nie ma tak przejrzystego systemu numeracji sterowników jak na przykład bosch.
  • Poziom 13  
    Już wszystko jasne. Komputer był zablokowany po włączeniu zapłonu i odczekaniu 30min problem się podział