Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Lancer GLXi wtryskiwacze nie dają paliwa auto nie odpala

zgarniacz 07 Apr 2012 16:37 4581 10
Bosch
  • #1
    zgarniacz
    Level 13  
    Witam. Mam następujący problem: mój samochód "taki jak w temacie" zwiedził już kilka warsztatów i nigdzie nie mogą zaleźć usterki. Mianowicie pompa pompuje paliwo, w szynie zbiorczej również jest, ale już na wtryskiwaczach nie ma go. Świeca daje iskrę. Są przypuszczenia, że to coś z komputerem, ale nikt nie wie nic więcej co mogę zrobić? Tak jak mówiłem, samochód był już u osób, które się na tym znają, ale nikt nie może wykryć usterki.
  • Bosch
  • #3
    zgarniacz
    Level 13  
    + jest a - idzie z komputera i sie pojawia jak sie kreci silnikiem
  • Bosch
  • #5
    car centre
    Level 18  
    zgarniacz wrote:
    + jest a - idzie z komputera i sie pojawia jak sie kreci silnikiem


    Napisz dokładnie co to znaczy że "-" się pojawia jak sie kręci rozrusznikiem.

    Po podłączeniu pod próbnik didowy mruga ci dioda podczas kręcenia rozrusznikiem czy poprostu jest "-". Ma mrugać. Jak nie mruga albo jak się świeci na stałe to źle. Napisz jak jest.
  • #6
    zgarniacz
    Level 13  
    Mechanicy z warsztatów snuli domysły, ze to coś z komputerem, ale nikt nie może tego sprawdzić, bo nie mogą znaleźć schematu do tego komputera i nie ma jak zrobić pomiarów. Ma ktoś jakiś pomysł, albo wie co jest przyczyna takiego zachowania?
    Dioda nie mruga, tak jak by komputer nie dawał minusa. Zasilania + i plus po przekręceniu stacyjki są na komputerze samochodowym z prawej strony z przodu. Jakiś schemat można gdzieś dostać?
  • #7
    car centre
    Level 18  
    No to albo masz sterownik (czyli jak to nazywasz: komputer) zblokowany przez immobilizer albo sterownik jest uszkodzony albo masz uszkodzony lub źle działający czujnik pozycji wału rozrządu lub wału korbowego albo kable pomiędzy tymi czujnikami a sterownikiem, tu nie ma filozofii wielkiej w tym. Temat do ogarnięcia w maksimum godzinę czasu. Co ty gadasz że jeżdzisz do mechaników i nikt tego nie może ogarnać?

    Dodano po 11 [minuty]:

    zgarniacz wrote:
    Mechanicy z warsztatów snuli domysły, ze to coś z komputerem, ale nikt nie może tego sprawdzić, bo nie mogą znaleźć schematu do tego komputera i nie ma jak zrobić pomiarów.


    Co ty wygadujesz?
    Schematu do sterownika nie znajdziesz.... Uszkodzenie sterownika samochodowego nie diagnozuje się na podstawie jego pomiarów w jego wnetrzu. Konkluzja z jego działania na wyjściach i wejsciach jest podstawą do diagnozy.
    Jak sobie wyobrażasz diagnostykę ukladów scalonych zawartych na płytce sterownika w warunkach zakładu mechaniki pojazdowej?
    Co najwyżej możesz otworzyć obudowę sterownika i rzucić okiem czy nie ma uszkodzeń mechanicznych typu dotrzegalnych wypaleń ścieżki czy dosłownie wypalenia jakiegoś elementu bo i to się zdarza. Zimne luty możesz sprawdzić ponadto i miernikiem diody posprawdzać bo to najczęściej się sypie.

    Sprawdź czujnik wału, czujnik rozrządu, kable pomiędzy nimi a sterownikiem, jakoś zweryfikuj kwestię immobilizera i jak to wszytsko ok to sterownik do wymiany.
  • #9
    yogi84
    Level 10  
    witam,,,podepnę się do tematu,,,ostatnio szukałem czemu mój galant nie odpala?????tak jak u kolegi paliwo szlo do wtrysków dalej już nie ,,,wyjąłem kompa i się okazało ze padł,tylko wymiana ratuje nic więcej chyba ze coś więcej padło,,, tylko jest problem z doborem kompa bo to unikaty i o takich samych symbolach nie ma przynajmniej nie mogę znalezć drugiego takiego samego,,,,pozdrawiam
  • #10
    car centre
    Level 18  
    yogi84 wrote:
    tylko jest problem z doborem kompa bo to unikaty i o takich samych symbolach nie ma przynajmniej nie mogę znalezć drugiego takiego samego


    Szukaj najpierw żeby się wtyczka zgadzała a później otwierasz obudowę sterownika i porównujesz wizualnie płytkę. Jak płytka się będzie zgadzać wizualnie to jest ok. Jeśli jest choć mała różnica w wizualnym rozmieszczeniu podzespołów elektronicznych to to nie to jest. No niestety mitsubishi nie ma tak przejrzystego systemu numeracji sterowników jak na przykład bosch.
  • #11
    zgarniacz
    Level 13  
    Już wszystko jasne. Komputer był zablokowany po włączeniu zapłonu i odczekaniu 30min problem się podział