Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mondeo mk3, 2.0 TDDI brak ładowania na ciepłym silniku i reakcji na gaz

07 Kwi 2012 18:06 9278 17
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich i proszę o poradę . Samochód zapala idealnie gdy jest zimny. Po odpaleniu nie ma problemu i można przejechać trasę dowolnej długości byle go nie zgasić. Po zgaszeniu gdy silnik jest ciepły auto zapala lecz święci się tylko kontrolka ładowania akumulatora i brak jest reakcji na pedał gazu , silnik popracuje kilkanaście sekund a następnie się wyłączy. tak jest za każdym razem . Aby dało się jechać należny odczekać około 15 do 20 minut gdy auto ostygnie a następnie po odpaleniu silnika jest wszystko O.K. i można znów jechać. Nadmieniam że gdy autem da się jechać chodzi bardzo dobrze , ma odpowiednią moc, w ogóle nie kopci itd. Kontrolka silnika nie świeci, sprawdzono błędy lecz nie ma żadnych,wyczyściłem zawór EGR - nie pomogło , turbina dobrze działa. Czyżby to alternator ale czemu nie ma ładowania cały czas gdyby padł. Gdy ładuje to prąd jest 14,4 v cały czas bez względu na obroty gdy nie ładuje to jest 11,5 v.Podmieniłem również akumulator na nowy lecz nie pomogło. A może coś jest ze wzbudzeniem alternatora może coś nim steruje lub jakiś czujnik temperatury. Z tego co wiem to taka usterka występuje w silnikach TDDI , 90 konnych. Początkowo tj. około roku temu problem ten występował sporadycznie i go lekceważyłem , lecz teraz powyższy problem występuje praktycznie przy każdym uruchomieniu ciepłego silnika. Jeśli jest to możliwe to proszę o pomoc w usunięciu opisanej usterki.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    Jeśli masz podejrzenia że alternator powoduje ci zwarcie w ogólnej instalacji elektrycznej które to powodowało by niemożnosć uruchomienia auta to poprostu odłącz kable od alternatora (nie zapomnij ich zaizolować) i przejedź się samochodem do momentu aż się silnik zagrzeje kiedy to właśnie zazwyczaj nie możesz uruchomić ponownie silnika i właśnie wyłącz wtedy silnik i próbuj go odpalić i zobaczysz czy alternator ma coś do rzeczy w tej kwestii.
  • Poziom 8  
    Samochód można uruchomić za każdym razem tylko gdy silnik jest zagrzany to brak jest ładowania. Nie da się jechać z odłączonym alternatorem bo w tedy też jest brak ładowania i nie da się dodać gazu, pedał nie reaguje na wciśnięcie, a silnik jest chyba w trybie awaryjnym i po 20 sekundach automatycznie zostaje wyłączony. Podejrzewam że alternator może być dobry, a winą będzie jakaś inna część która nie dopuszcza auta do jazdy. Dziwne jest to że nie ma żadnych błędów a podłączaliśmy kompa w trakcie gdy było dobre ładowania jak i gdy nie ładował oraz gdy sam gasł i nic żadnych błędów. Inni forumowicze z którymi się kontaktowałem wcześniej mają dokładnie taki sam problem , również nie ma żadnych błędów i też nie mogą rozwiązać tego problemu a nie wieżę że nikt go nie rozwiązał , tylko gdy ktoś już naprawił usterkę to już mu nie zależy i nie chce mu się podzielić wiedzą.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    oldridge napisał:
    Samochód można uruchomić za każdym razem tylko gdy silnik jest zagrzany to brak jest ładowania


    Aaa... rzeczywiście... coś nie doczytałem....

    Dodano po 2 [minuty]:

    oldridge napisał:
    Nie da się jechać z odłączonym alternatorem bo w tedy też jest brak ładowania i nie da się dodać gazu, pedał nie reaguje na wciśnięcie, a silnik jest chyba w trybie awaryjnym i po 20 sekundach automatycznie zostaje wyłączony.


    Próbowałeś? Czy tylko się domyślasz że nie da rady?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ta lampka od alternatora na tablicy gdy ci się świeci to ci się świeci wyraźnym jasnym światłem czy tak się żarzy takim przyciemnionym...? Chodzi mi o moment gdy pedał gazu przestaje reagować nie kiedy włączasz zapłon.
  • Poziom 8  
    nie próbowałem jechać z odłączonym alternatorem , lampka od ładowania po odpaleniu silnika w ogóle nie gaśnie świeci jasno jak przy włączonym samym zapłonie. pedał gazu nie reaguje od samego początku odpalenia silnika. aby jechać bez czekania na ostygnięcie silnika włączam i wyłączam silnik nieraz 10 nieraz 15 razy aż po zapaleniu silnika zgaśnie kontrolka ładowania i w tedy jest wszystko w normie można jechać do następnego zgaszenia silnika. A może jakiś przewód zasilający alternator, czy sterujący alternatorem
  • Poziom 18  
    Idź do samochodu, odłącz alternator, nagrzej silnik do momentu kiedy masz zazwyczaj problemy i zobacz jak ci wtedy pedał gazu reaguje.
  • Poziom 8  
    Kolego to nie skutkuje nie ma ładowania nie ma jazdy. tak jak było bez ładowania p 30 sekundach silnik sam gaśnie .
  • Poziom 18  
    Czyli że jak odłączysz kable alternatora to ci pedał gazu nie reaguje i silnik gasnie po 30 sekundach?

    To jakieś dziwne rzeczy ci się dzieją.

    Szukaj gdzieś problemu w zasilaniach i masach może. Przejrzyj na przykład kable od pompy wtryskowej i ich kostki. Sprawdź jakoś czy ten alternator lub jego kable nie mają coś do rzeczy w tym wszystkim bo jego reakcje na pedał gazu są interesujące. Instalacja w aucie oryginalna czy już kable przerabiane?
  • Poziom 8  
    Instalacja oryginalna nic nie przerabiane , też myślałem o sprawdzeniu wszystkich styków, podobno dużo do znaczenia mają styki przy rozruszniku a mi tam kapał wcześniej płyn chłodniczy, muszę sprawdzić. A może wiesz coś w temacie przewodu wzbudzającego do alternatora, wyczytałem że w innych autach jest taki kabelek i gdy on nie łączy to brak jest wzbudzenia altka i nie ma ładowania tylko nie wiem jaki to kabelek i gdzie on się zaczyna i kończy. A może w mondku MK3 nie ma takiego.
  • Poziom 8  
    Czy nikt już nie ma nic do napisania w tym temacie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    miałeś taki przypadek w mondeo.
    też ładował na zimnym silniku a na ciepłym silniku po ponownym odpaleniu nie ładował.
    Cały alternator uszkodzony cza jakieś jego części składowe.
  • Poziom 8  
    Na innym forum wyczytałem że może być uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, spotkał się ktoś z tym?
  • Poziom 25  
    oldridge napisał:
    Po zgaszeniu gdy silnik jest ciepły auto zapala lecz święci się tylko kontrolka ładowania akumulatora i brak jest reakcji na pedał gazu , silnik popracuje kilkanaście sekund a następnie się wyłączy.

    Pracuje na biegu jałowym. A jakie są wtedy obroty biegu jałowego? Niższe niż wtedy, gdy zapala i pracuje "normalnie"??? Bo jeśli tak, to na pewno nie wina alternatora - ten po prostu ma za małe obroty.
  • Poziom 34  
    oldridge napisał:
    Na innym forum wyczytałem że może być uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, spotkał się ktoś z tym?

    Dokładnie tak, ten mondek tak ma że uszkodzenie pompy wtryskowej powoduje takie objawy, łącznie z usterką ładowania.
  • Poziom 8  
    tak ma mniejsze obroty około 800, a gdy jest dobrze to w przedziale 900 do 1000.
    w takim razie co trzeba zrobić z pompą, zregenerować, czy coś w elektronice pozmieniać ?
  • Pomocny post
    Poziom 1  
    Stawiałbym na sterownik pompy,jednym z objawów jego uszkodzenia jest brak reakcji na pedał gazu,oraz gaśnięcie silnika po rozgrzaniu.Przy awarii sterownika nie zawsze wyskakują błędy na kompie!!!Sterownik możesz wyjąć sam.Oto link jak to zrobić:http://pumpe-duese.eu/pl/demontaz-vp30-44
    Jak się zdecydujesz na wymianę sterownika mogę dać namiary na gościa który wymieniał go u mnie.Koszt naprawy ok 300zł.Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Dzięki, za link teraz wiem o co chodzi, rozumiem że u ciebie były takie same objawy i wymiana sterownika pomogła. Jeśli nie znajdę gdzieś w moich okolicach mechanika od sterowników to się skontaktuję.