Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V50 2.0 136KM co sądzicie o tym aucie?

diyManiek 07 Kwi 2012 18:29 43872 5
  • #1 07 Kwi 2012 18:29
    diyManiek
    Poziom 29  

    Szukałem na forum i nie znalazłem informacji. Co sądzicie o tym silniku. Warto? Chodzi mi o awaryjność. Ponoć to silnik od PSA.

    0 5
  • #2 23 Kwi 2012 15:47
    highlanderus
    Poziom 30  

    Jestem właścicielem tego silnika w V50 - i jedyne co w nim robiłem to wymiana alternatora i czyszczenie wtrysków [nie służy mu długotrwała po mieście]. Silnik jest konstrukcja PSA. Niezawodna sprawdzona konstrukcja z Forda Focusa. Polecam to autko. Jak masz jakieś pytania to służę pomocą.

    4
  • #3 23 Kwi 2012 18:05
    diyManiek
    Poziom 29  

    Dzieki za odpowiedz. Jakie jest realne spalanie? Auto ma byc dla żony, codziennie będzie dojeżdżać do pracy. Nie wielkie odległości bo ok 20km dziennie.
    Wtryski poszły od kiepskiej ropy? Czy sa ąz tak delikatne? Generalnie najważniejsze spalanie i awaryjność. Patrzyłem ceny częsci zamiennych to źle nie jest.
    Silnik ten bardziej znany jest chyba jako HDI.
    A i jeszcze pytanie masz DPF? Bo są wersje z i bez tego zbędnego filtra.
    Auto ładne na zewnątrz, wewnątrz i cena przyzwoita. Patrzyłem silniki benzynowe, ale ten diesel wydaje mi sie najrozsądniejszy.

    0
  • Pomocny post
    #4 24 Kwi 2012 15:49
    highlanderus
    Poziom 30  

    Spalanie to ciężkie pytanie bo jak założę "lekkie" buty to udaje się jechać na poziomie 6l/100 w trasie, ale rzadko je zakładam :-) bo taka moc że aż szkoda tych koni nie gonić. Co do wtrysków to była moja wina bo w silnikach zasilanych przez common-rail nie powinno się jeździć na fusach z baku, a przejechałem 40 km na rezerwie i zassałem syf z dna zbiornika. Więc wymagało to tylko mycia. Wypłukałem zbiornik i żeby nie było problemu w przyszłości tankuje tylko paliwa typu DIESEL PREMIUM, a głównie BP Diesel Ultimate. Co do nazwy to silnik znany pod nazwą TDCi 2.0D 136HP. Były wersje fabryczne z innym oprogramowaniem silnika i osiągały moc 170HP, a 136HP było gwarantowane. Co do filtra, to jak autko ma jeździć 20 km to odradzam zakup auta z nim na pokładzie. Plusem jest to że V50 z 2.0 nie potrzebuje żadnych innych płynów podnoszących temperaturę spalania jak to już jest, w V50 z silnikiem 1.6D. Kolejny plus na 2.0D to skrzynia biegów jest juz 6-cio biegowa co wpływa na spadek spalania. Co do części to nie ma tragedii. Choć Volvo miało dostawców tych samo co Ford ale przez to że Volvo stoi półkę wyżej od brata to części z logiem Volva mają wyższą jakość i są trwalsze wiec nie opłaca się inwestować w zamienniki. Warto znaleść dobrego mechanika i pojawiać się na przeglądach. W Wawie gdzie obecnie mieszkam 2 razy w roku któreś kilku z ASO robi akcje przeglądów w promocyjnej cenie 50 PLN.

    2
  • #5 24 Kwi 2012 17:13
    diyManiek
    Poziom 29  

    Żona nie gniecie to by palił jej mało :). Patrzyłem na mobile.eu to niestety DPF jest w większości aut, ale sa tez takie bez. Jak przyjdzie pora na zmianę fury z golfa na coś większego myślę ze V50 bedzie faworyt. Dzieki za pomoc.

    1
  • #6 24 Kwi 2012 18:43
    highlanderus
    Poziom 30  

    Myślę, że jak będzie kolega uszczęśliwiał żonę to nie ma co się kierować obecnością filtra DPF [można go za nie duże pieniądze wyciąć i usunąć z oprogramowania sterownika]. Myślę, że ważniejsze jest wyposażenie. V50 to mój pierwszy samochód z tempomatem i wiem że jak będę zmieniał to każde kolejne autko musi go mieć tak samo jak sterowanie radia z kierownicy. A to co bym odradzał ta nawigacja fabryczna, sterowana jest z pilota, a mapy drogie i nie dorównujące MapieMap czy AutoMapie. Radia też są montowane różne u mnie w autku jest STANDARD, ale myślę o zmianie na wersję HIGH PERFORMANCE AUDIO [słyszałem i jak na audio w aucie gra nieźle]

    2