Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czarny Alibaba - rejestracja

matrix87 07 Kwi 2012 20:23 1031 6
  • #1 07 Kwi 2012 20:23
    matrix87
    Poziom 8  

    Sprawa ma się tak: jeździ dźwig Scania z 1981 r., który kupiony został w Szwecji, szwedzki urząd komunikacji oczywiście nic o tym nie wie (pisałem, wysyłałem wszystkie numery ram itd, i odpisali mi że nie figuruje w ogóle w rejestrze gdyż to był pojazd przeznaczony do jeżdżenia po budowach). Nie mam pojęcia kto to kupił, kiedy i gdzie są jakiekolwiek dokumenty (wcięło w kosmos w firmie/pracownicy zagubili), papiery dozoru technicznego ma ważne. Jak tego czarnego Alibabę zarejestrować? Co chwilę to jest naprawiane, więc części zamiennych ma już więcej niż oryginalnych. Czy mogę próbować to zarejestrować jako SAM? Przecież składaliśmy już to tysiące raz z części ze szrotów, na które mamy faktury. Ewentualnie jako zabytek może próbować, sam już nie wiem. Macie jakieś pomysły/sugestie? Będę wdzięczny bo już normalnie płakać się chce, nic z tym nie można zrobić a tania rzecz to przecież nie jest, poza tym czy ja chcę źle? Chcę aby pojazd był w rejestrze, chcę za niego płacić OC, ku**a na każdym kroku mam potwierdzenie tego jaki ten kraj jest poje****y.

    0 6
  • #2 07 Kwi 2012 20:29
    robokop
    Moderator Samochody

    Faktura zakupu pojazdu, plus świadectwo homologacji i można próbować.

    0
  • #3 07 Kwi 2012 20:31
    matrix87
    Poziom 8  

    Ale wtedy musiałby być jako zarejestrowany. Czyli sprzedający musiałby mi przekazać dowód rejestracyjny oraz OC. Wtedy to wiem że nie byłoby problemu. Ja mam faktury ale na części a nie na cały dźwig.

    0
  • #4 07 Kwi 2012 20:35
    robokop
    Moderator Samochody

    No to go nie zarejestrujesz - nie udokumentujesz ani pochodzenia, ani prawa własności pojazdu.
    Dowód rejestracyjny nie jest wymagany -czytaj tutaj .

    0
  • #5 07 Kwi 2012 20:42
    matrix87
    Poziom 8  

    Zaraz zaraz, spokojnie. Jak słyszę że się coś nie da to mi się rzygać chce po prostu. Fakt pochodzenia ani prawa własności nie udokumentuje, ale przecież pisałem - mam faktury na części. Dokumenty jakie są potrzebne do rejestracji pojazdu to wiem - nie potrzebuję rad odsyłających do wujka google. Jakby to była sprawa prosta to nie pisałbym na forum. Jestem już po długich godzinach szukania sposobu i rejestracja jako SAM wydaje się najbardziej sensowna - opieram te przypuszczenia na tym: http://e-trike.pl/f/aktualnosci/rejestracja-pojazdu-marki-sam-w-tym-trajki ale oczywiście mogę się mylić, dlatego pytam.

    0
  • #7 07 Kwi 2012 20:56
    matrix87
    Poziom 8  

    Oczywista oczywistość: ingerowałem w ramę nie powiem że nie, poprawki, sprawy wprowadzałem, aczkolwiek fakt - bazowałem na fabrycznej - jak będzie trzeba to dospawam do ramy ceownik jeszcze i co muszę jeszcze zrobić aby była mojej konstrukcji własnej? Dospawać jeszcze teownik? Niestety takie głupie jest polskie prawo to trzeba się tak głupio tłumaczyć i tak głupio robić. A czy wydział komunikacji sprawdza to? Wydział interesują papiery. Pytanie jest czy zwykła stacja diagnostyczna ma prawo do wydania zaświadczenia o zgodności konstrukcji z wymogami technicznymi dla pojazdów ponad 3,5 tony.

    0