Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Matiz] Szarpanie na gazie

07 Kwi 2012 20:32 4942 21
  • Poziom 8  
    Witam,

    W trakcie jazdy, nie ma znaczenia czy 30 km/h czy 90 km/h, samochód dostawał porządnej "czkawki". Szarpało i w tym momencie nie można było przyśpieszać. Filtry wymieniłem, kable były wymieniane parę tysięcy kilometrów temu (wg poprzedniego właściciela pojazdu). Zostawiłem samochód u autoryzowanego mechanika, który zakładał instalację BRC (IV gen) w tym matizie, dostałem telefon że to reduktor. Koszt 450 zł brutto (reduktor+robocizna).

    Problem ustąpił...do piątku. Mianowicie, w czwartek w trakcie jazdy (90 km/h) czułem leciutką czkawkę przez krótki czas. Jednak w piątek już było to bardziej wyraźne do odczucia (ok. 80km/h), aż przełączyłem na benzynę i się uspokoiło - "czkawka" nie była w takim stopniu jak przed wymianą reduktora. Po 3 minutach przełączyłem na gaz i było ok. Przy obu silnik rozgrzany. Zauważyłem że dzieje się to podczas jazdy pod górę. Czy ktoś potrafi mi pomóc? Może wystarczy zajechać do gazownika na regulację instalacji gazowej?

    Ogólnie robię dziennie tym samochodem 90 km, po 45km w jedną stronę. Spokojna stała jazda. Większość autostradą.

    Niewiele się znam jak na razie na samochodach, a na LPG już w ogóle. Co sądzicie o tej sytuacji? Jesteście w stanie coś poradzić i jakoś to skomentować? Polecić dobrego gazownika (jestem z Gliwic)?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    -nocą nie odpalałem samochodu, sprawdzę po świętach

    -Daewoo Matiz Friend z silnikiem 0,8

    -płyn chłodzący jest

    -z kopułką i rozdzielaczem muszę się rozeznać gdzie się zagląda i jak poznać czy jest OK

    -rozdzielacz na zdjęciu (instalacja gazowa na stronie Link)

    [Matiz] Szarpanie na gazie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    piotr__80 napisał:
    Po testuj jeszcze to autko, czy aby na pewno dzieje się tak w czasie jazdy pod górę, bo to trochę podejrzane...

    po testuje po świętach, w trakcie jazdy do pracy. Przed wymianą reduktora szarpało bardziej i nie miało znaczenia czy pod górę czy z górki.
    piotr__80 napisał:
    Cytat:
    OczkO86 napisał:
    Zostawiłem samochód u autoryzowanego mechanika, który zakładał instalację BRC (IV gen) w tym matizie, dostałem telefon że to reduktor. Koszt 450 zł brutto (reduktor+robocizna).

    To ile ten Matiz ma przejechane na gazie że tyle zapłaciłeś za wymianę?

    Matiz ma przejechane przeszło 109k km, instalacja była zakładana 5 lat temu gdy miał niespełna 40k km.
    piotr__80 napisał:
    Cytat:
    OczkO86 napisał:
    Filtry wymieniłem

    Jakie filtry? Powietrza, oleju? A filtry gazu wymieniane były kiedy? Czkawka i lekkie szarpanie, brak mocy to też objawy zapchanego filtra.

    Filrty wymienione od instalacji gazowej (powietrza i fazy ciekłej) ok. 1k km temu - 2 tygodnie temu (w tym 1k przejechałem na benzynie 650 km)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Wygląda mi to na problem z zapłonem mocno wzbogaconej mieszanki. Zdiagnozowałbym dokładnie układ zapłonowy.
  • Poziom 8  
    piotr__80 napisał:
    Oczywiście jak wymieniałeś reduktor, mam nadzieje że wziąłeś sobie stary na pamiątkę?

    wziąłem i wyrzuciłem...:/

    piotr__80 napisał:
    (u mnie stare Valteki miały zbite tłoczki - wymieniłem listwę i auto było nie do poznania)

    taka listwa to jakiego rzędu wydatek?

    przy odbiorze auta z nowym reduktorem facet powiedział że coś jest nie tak z centralka, i że na razie zrobił tak żeby działała. Naprawa takiej jak mówił 300 zł (znalazł jakiś punkt w którym naprawiają takie rzeczy) a nowa 800 zł.
  • Poziom 35  
    Jest problem ze zubożoną mieszanką.
    Ile ci pali gazu? Może być cokolwiek, reduktor, filtr, listwa, usterka silnika, ....
  • Poziom 8  
    trudno mi powiedzieć ile pali gazu, kupiłem auto niecały miesiąc temu. Przed reduktorem jeździłem na benzynie i wyszło mi ok 7 l/100km. Gazu dowiem się pod koniec przyszłego tygodnia jak będę tankował (o ile nie zacznie bardziej szarpać i nie będę musiał przez to przełączyć na benzynę)

    znacie jakiegoś zaufanego gazownika między Gliwicami a Katowicami?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Napisz jakiej firmy masz tą sekwencję (powinieneś mieć na papierach od gazu, centralka, listwa itd) może być to źle wyregulowana instalacja przy dużych obciążeniach lub zapętlenie wtrysków (trzeba wiercić dysze przy listwie a nie możesz stwierdzić jakie masz czasy wtrysków przy takim podjeździe pod górkę zanim nie podłączysz się pod centralkę gazową), a tak poza tym jak przywieziesz swoje części do gazownika którego nie znasz to nie licz że ci to zamontuje za normalną kase
  • Poziom 8  
    czy to jest wystarczające? oprócz nr homologacji na papierach instalacji gazowej nic więcej nie ma

    [Matiz] Szarpanie na gazie
  • Poziom 14  
    Wystarczające. Instalację masz Sequent 24, program dostępny na elektrodzie a kabel na jakimś portalu aukcyjnym. Zdoktoryzuj się na temat obsługi programu, ustawień itd (wiele razy na elektrodzie) i do dzieła. Będziesz wtedy niezależny od gazowników jeżeli chodzi o ustawienia Twojego auta. Chyba że Ci coś zdechnie mechanicznie, ale po wskazaniach programu będziesz mógł wywnioskować co. Jak coś to zawsze pomożemy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Witam po krótkiej przerwie.

    Sam laptopa nie mam, a jeszcze się wstrzymam z kupowaniem kabli.

    Byłem w serwisie w którym mi wymieniali reduktor. Wzięli lapka i zrobili mapowanie, podczas którego nie jechali autem. Następnego dnia w trakcie jazdy do pracy zapalił mi się check i autko zaczęło zwalniać dostając lekkiej czkawki. Dzieje się to tylko przy większych prędkościach (90km/h), podczas jazdy po mieście czegoś takiego nie zauważyłem. Po dzisiejszej wizycie w serwisie (tym razem podpięli lapka i zrobiliśmy próbna jazdę) powiedział że mogą to być wtryski albo ewentualnie świece. Chce żeby go zostawić w przyszłym tygodniu, zamówi wtryski, sprawdzi czy będzie ok, i na tej podstawie powie czy to są wtryski.

    Mam wtryski BRC niebieskie starego typu. Z tego co widziałem na necie za 1 szt. trzeba zapłacić przeszło 200 zł - sprawdzcie proszę

    Znalazłem dziś na necie również firmę która zajmuje się regeneracją:
    http://www.poterek.com/index.php/o-nas.html

    Moje pytanie jest takie, czy warto się bawić w regenerację, czy firmy tego typu nie obiecują gruszek na wierzbie?
  • Poziom 8  
    Witam po raz kolejny z kolejną opowieścią i pytaniem do was :)

    Otóż zadzwoniłem do BDB, firmy zajmującej się regeneracją wtrysków. Powiedzieli mi że moich wtrysków nie regenerują, ale mają na sprzedaż Keihiny zregenerowane (niebieskie) z listwa i nowymi kostkami z wysyłką za 350 zł i roczną gwarancją. Powiedziano mi że można to podłączyć do mojej instalacji BRC Sequent 24, stosując następujący zabieg:

    - przeciąć moją listwę BRC aby zostawić tylko część w którym jest zamontowany czujnik
    - nagwintować tę pozostałą część i połączyć ją wężykiem z nową listwą dostarczoną z Keihinami
    - zamontować i podłączyć do reszty

    Co wy o tym sądzicie? Czy to w ogóle będzie działać? Bo koszty miałbym dużo mniejsze od tych gdzie musiałbym kupować nowe wtryski BRC.
  • Poziom 35  
    Sam założyłem nowe OMVL w zamian za BRC i po kalibracji pracują normalnie .

    Może gazownicy sie wypowiedza dlaczego to poprawnie pracuje.
  • Poziom 8  
    Spotkałem się jeszcze z jedną metodą która została zastosowana w identycznej instalacji jak moja:

    Ponieważ były zaschnięte brązowe krople na obudowie ścianki filtra fazy lotnej, to przed wymianą wtrysków spróbować tego :

    -Kup 0,5 litra benzyny EKSTRAKCYJNEJ
    -zagrzej samochód co będzie chciał się przełączyć na gaz
    -wyjmij filtr fazy lotnej ( zakładam że masz ten oryginalny wkładany do tej aluminiowej puszki zamykanej wieczkiem z uszczelką i na zabezpieczenie seger rozprężny)
    - do puszki po filtrze nalej do pełna benzyny, zamknij wieczko, załóż seger
    -odpal samochód i daj mu chwilę pochodzić na tej benzynie ekstrakcyjnej
    -zgaś samochód, otwórz filtr i znów zalej go do pełna benzyną ekstrakcyjną, znów go zamknij i pozostaw na godzinę
    - po godzinie odpalasz znów samochód i czekasz aż wypali całą benzynę z puszki filtra
    - i znów zalewasz do pełna i zostawiasz na godzinę, robisz to tak długo aż nie braknie ci benzyny ekstrakcyjnej
    - na koniec wkładasz filtr ( do pustej obudowy po wypaleniu benzyny ekstrakcyjnej), składasz wszystko i zobaczysz czy będzie chodziło normalnie

    Jest to w ogóle bezpieczne?
  • Poziom 8  
    a mojej sprawie diagnoza wygląda tak że centralka nawaliła, nowa 900 zł z montażem

    Czy ktoś nie ma na sprzedaż centralki BRC starego typu (bez żadnych 11, MY itd)? Na allegro znalazłem tylko dwie.
  • Poziom 8  
    Witam po dłuższej przerwie,

    kupiłem używaną centralkę, i jeżdżę na niej już ponad tydzień, zrobiłem ok 500 km i problem jak na razie nie występuję.

    Wystąpił teraz mały inny problem, po tej wymianie zacząłem tankować na shellu i tam mi nie odbija coś gazu. Tankowałem już dwa razy. Na początku tygodnia sprawdzę na innej stacji, gdzie mi wcześniej odbijało.
  • Poziom 8  
    a więc zatankowałem na innej stacji i bez problemu odbija :)