Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 1999 rozkodowane piloty do centralnego

Levuss 09 Kwi 2012 10:36 10966 11
  • #1 09 Kwi 2012 10:36
    Levuss
    Poziom 10  

    Witam
    Wczoraj postanowiłem rozebrać sprawny pilot do centralnego zamka celem poprawienia wadliwie składającego się grota kluczyka. Po kilkunastu minutach złożyłem pilot w całość i udałem się sprawdzić czy wszystko działa. Niestety pilot przestał reagować tzn. zdalne sterowanie nie otwiera ani nie zamyka drzwi. Auto mogę jedynie otwierać z kluczyka z tym, że po zabiegu otworzenia auta z wykorzystaniem kluczyka załącza się fabryczny alarm co objawia się miganiem kierunkowskazów. Auto mogę normalnie odpalić czyli połączenie na linii immobiliser a kluczyk jest sprawne. Niestety sytuacja jest o tyle trudna, że po odpaleniu auta alarm nadal jest aktywny i pomaga jedynie odłączenie akumulatora, ponowne podłączenie a w tym czasie drzwi kierowcy nie mogą być zamknięte. Jeśli tak wykonam te czynności to auto odpala bez załączenia się alarmu, ale przecież nie będę podnosił maski przed każdym wejściem do zabezpieczonego auta. Posiadam drugi pilot, ale on od samego początku był niezakodowany. Sytuacja jest analogiczna jak z pierwszym pilotem. Auto też mogę nim odpalić. Jak teraz zakodować kluczyki, żeby działało centralne sterowanie z pilota?. Potrzebne są dwa kluczyki w tym jeden w pełni funkcjonalny a u mnie obydwa są rozkodowane. Co teraz począć?

  • #2 09 Kwi 2012 12:36
    cardoctor
    Poziom 16  

    Jeden kluczyk w stacyjkę i na zapłon.Wychodzisz z auta.Drugim kluczem manualnie zamykasz auto i tak trzymając wciskasz unlock na 5-6sek.Zwalniasz unlock, odczekujesz 5sek.i wciskasz na chwilę jeszcze raz unlock (otwórz). Auto po tym powinno się otworzyć z pilota.Tak samo drugi klucz.Ta opcja zadziała tylko pod warunkiem że wszystko z centralnym jest ok tylko poloty kodowanie zgubiły.

  • #3 09 Kwi 2012 12:45
    Levuss
    Poziom 10  

    cardoctor napisał:
    Jeden kluczyk w stacyjkę i na zapłon.Wychodzisz z auta.Drugim kluczem manualnie zamykasz auto i tak trzymając wciskasz unlock na 5-6sek.Zwalniasz unlock, odczekujesz 5sek.i wciskasz na chwilę jeszcze raz unlock (otwórz). Auto po tym powinno się otworzyć z pilota.Tak samo drugi klucz.Ta opcja zadziała tylko pod warunkiem że wszystko z centralnym jest ok.tylko poloty kodowanie zgubiły.

    Spróbuje tej metody. Czyli mam przytrzymać unlock przez ok 5 sekund?. A np. Jeśli sprawdzi się czarny scenariusz, że coś jest nie tak z centralnym to czy VAGiem zakoduję wtedy kluczyki?.

  • #4 09 Kwi 2012 19:23
    cardoctor
    Poziom 16  

    Tak przytrzymać.Miałem takie przypadki że VCDSem nie szło a manualnie poszło.Spróbuj i wtedy dopiero będziesz się martwił.

  • #5 10 Kwi 2012 11:40
    Levuss
    Poziom 10  

    Dzisiaj bawiłem się w kodowanie kluczyka i nici. Pojechałem do elektronika, podłączył sprzęt i powiedział mi, że zrywa połączenie z centralnym zamkiem. Także dzieje się coś grubszego. Dodatkowo zauważyłem, że po otworzeniu auta kluczykiem otwierają się tylko drzwi kierowcy pozostałe są zamknięte. Nie od razu działa przycisk otwierania w drzwiach. Trzeba odczekać kilka chwil, otworzyć drzwi kierowcy i wtedy użyć przycisku w drzwiach i otwierają się wszystkie drzwi. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?. Czy jak kiedyś rozbierałem wkład zamka z tym wiosełkiem bo się posypało to może to mieć coś na rzeczy?. Raczej nie bo te wiosełko służy tylko aby otwierać i zakukać drzwi, traktowane jest jak przedłużenie kluczyka. Dobrze myślę?

  • #6 10 Kwi 2012 14:12
    Richad63
    Poziom 9  

    1- Ten rocznik obsługiwany jest tylko manualnie (kasowanie pilotów, kodowanie pilotów ) 2- -Sprawdz czy pilot nadaje sygnał "częstotliwość ( w warsztatach mają takie testery ) 3- Pilot Audi 99r : Zapłon :zablokować drzwi kluczykiem mechanicznie : na 1 sek nacisnąć odblokowanie na pilocie : odczekać 5 sek : nacisnąć 1 sek odblokowanie w celu potwierdzenia. Audi powinno się zabl/odbl wyłączyć zapłon sprawdzić działanie pilota. Uwagi: Przed procedurą szyby bagażnik domknąć/zamknąć . : drugi pilot nacisnąć 2 razy potwierdzić także nacisnąć 2 razy. (jeden jest zapisany w poz.1 drugi w poz.2. ) Dasz radę. A to co pisałeś powyżej to inna bajka ...wiosełko zostaw na spływ kajakowy .Powodzenia

  • #7 10 Kwi 2012 16:12
    Levuss
    Poziom 10  

    Richad63 napisał:
    1- Ten rocznik obsługiwany jest tylko manualnie (kasowanie pilotów, kodowanie pilotów ) 2- -Sprawdz czy pilot nadaje sygnał "częstotliwość ( w warsztatach mają takie testery ) 3- Pilot Audi 99r : Zapłon :zablokować drzwi kluczykiem mechanicznie : na 1 sek nacisnąć odblokowanie na pilocie : odczekać 5 sek : nacisnąć 1 sek odblokowanie w celu potwierdzenia. Audi powinno się zabl/odbl wyłączyć zapłon sprawdzić działanie pilota. Uwagi: Przed procedurą szyby bagażnik domknąć/zamknąć . : drugi pilot nacisnąć 2 razy potwierdzić także nacisnąć 2 razy. (jeden jest zapisany w poz.1 drugi w poz.2. ) Dasz radę. A to co pisałeś powyżej to inna bajka ...wiosełko zostaw na spływ kajakowy .Powodzenia

    Czyli jeden kluczyk do zapłonu drugi w drzwi?. Z tym wiosełkiem to było tak, że raz rozbierałem prowadnicę i z ciekawości chciałem wyjąć ten zamek w celu wymiany mikrostycznika. Nie wiedziałem jak on jest zamocowany i szarpnąłem i tak poszło mi te wiosełko...
    Wiem, że VAGiem ponoć da się sprawdzić czy piloty wysyłają sygnał tylko nie wiem w jakiej grupie. Baterie są dobre bo sprawdzałem je multimetrem i wszystkie 4 miały +- 3V.

  • #8 11 Kwi 2012 11:22
    Richad63
    Poziom 9  

    No oczywiście 1 zapłon 2 robimy co napisałem powyżej

  • #9 11 Kwi 2012 12:02
    wiesiek3d
    Poziom 28  

    W tym roczniku kluczyków Vagiem nie sprawdzisz, możesz sprawdzić przy pomocy TV ,ustaw częstotliwość na wolnym kanale taka jaką mają klucze i naciska przyciski w kluczyku, na ekranie powinny pojawić się zakłócenia.
    Sposób sprawdzony i działa na 100%

  • #10 11 Kwi 2012 12:17
    Levuss
    Poziom 10  

    Richad63 ok dzięki
    wiesiek3d bardzo ciekawy sposób a sprawdzę to też na TV lcd?. Jak sprawdzić jakie Mhz posiada kluczyk bo ponoć gdzieś to jest zapisane na pilocie.

  • #11 12 Kwi 2012 10:58
    wiesiek3d
    Poziom 28  

    Tak na LCD jak najbardziej, częstotliwość powinna być napisana na boku kluczyka jak ściągniesz górna połówkę pilota, ew. nr fabryczny a resztę znajdziesz w necie.

  • #12 12 Kwi 2012 18:39
    Levuss
    Poziom 10  

    Panowie problem rozwiązany :). VAGiem można sprawdzić czy piloty działają. Sprawdziłem, działały więc je zakodowałem i poszło. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME