Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen XSARA II 2.0 HDI 90 Nie gaśnie

Jinxajz 09 Kwi 2012 12:15 5586 9
  • #1 09 Kwi 2012 12:15
    Jinxajz
    Poziom 12  

    Witam
    I znowu mam kolejny problem. Po wyciągnięciu kluczyka auto dalej pracuje. Miałem ten problem jakieś 2 lata temu po czym problem sam ustąpił. Z tego co pamiętam to elektryk powiedział mi, że to na pewno nie wina stacyjki. Być może jest to wina przekaźnika (znajduje się on mniej więcej na środku pod przednią szybą, kolor ceglastoczerwony) ale nie był w stanie tego określić na 100 %.
    Jeśli przełączę kluczyk na zapłon wszystko zaświeca się tak jak trzeba, bez żadnych opóźnień. Słychać pompę. Po cofnięciu kluczyka równiez wszystko ok. Pompa milknie. Po wyjęciu kluczyka wszystko ok. Nawet radio gaśnie. Ale jeśli odpalę silnik to wszystko pracuje, radio itp nawet po wyjęciu kluczyka.
    Wyjmowałem ten przekaźnik, o którym pisałem. Postukałem po nim ale nic to nie dało.
    A jesli chodzi o czas pracy to kilka minut na pewno chodzi. Ale sam go zgasiłem. Nie wiem czy jak go zostawie na pół godziny to w końcu zgaśnie czy będzie pracował cały czas.
    Ostatnim razem jak mi się to przydarzyło sytuacja taka trwała ok 2 tygodnie, później 2 tygodnie normalnie gasł, po czym znów 2 tygodnie nie gasł i jak już zaczął gasnąć to do wczoraj... :(

    0 9
  • #2 09 Kwi 2012 16:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na pewno zgaśnie , ale co z tego? Skąd tam dostaje napięcie nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki?
    Kolega [pisze , że dzieje się to po uruchomieniu silnika - przestawieniu kostki stacyjki na 50 /rozruch/ , a potem można przestawić na 0 i wyjąć kluczyk , dalej pracuje silnik - ma zasilanie na ten nieszczęsny zawór i na wtryski i na zegary.
    Rozsądnym rozwiązaniem to sprawdzenie , czy na białym przewodzie kostki stacyjki , po wyjęciu kluczyka / na dalej pracującym silniku / jest napięcie lub na bezpieczniku nr.12 w kabinie. Jeżeli jest to kostka stacyjki do wymiany. Sklejenie styków przekaźnika podwójnego nie da takiego efektu!

    0
  • #3 10 Kwi 2012 11:28
    Jinxajz
    Poziom 12  

    Jeśli bez odpalania stacyjka odłącza mi napięcie z akumulatora, to po odpaleniu zostaje mi prąd z alternatora. Jak to się w ogóle odbywa, na czym polega wyłączenie silnika? Rozumiem, że na odcięciu prądów? Czy to wszystko odbywa się bezpośrednio w stacyjce czy pośrednio gdzieś w układach ? Zarówno prąd z akumulatora jak i z alternatora? Jak to jest?

    0
  • #4 10 Kwi 2012 22:59
    Jinxajz
    Poziom 12  

    No też mi się tak wydaje jak Kolega wyżej napisal. Myślę nad tym podwojnym przekaźniku. Odcina on zasilanie do wtryskiwaczy, pompy itp. Tylko teraz pytanie czy po prostu nie odbija? Po wykręceniu go i sprawdzeniu miernikiem wychodzi na to że rozłącza obwody. A sterowanie do niego idzie z komputera. więc może komputer coś szwankuje i po próbie zgaszenia silnika poprzez stacyjke, w dalszym ciągu puszcza lewy sygnał na przekaźnik.

    0
  • #5 10 Kwi 2012 23:21
    autoas
    Poziom 41  

    Prędzej masz problem jednak ze stacyjką lub BSI niż z ECU.
    Masz jakieś dodatkowe światła dzienne lub coś dokładane?

    0
  • #6 10 Kwi 2012 23:39
    Jinxajz
    Poziom 12  

    Z tego co kojarzę to z dokładanych rzeczy był tylko zestaw głośnomówiący. Nawet tak troche niedbale zamontowany bo w nogach pasażera widać było wystające kable. Ale to było zanim auto kupiłem. Z tego co mi wiadomo to nic więcej

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Kwi 2012 00:46
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Auto na warsztat, właściciel niestety sam nie ogarnie, szkoda koszty sobie robić.

    0
  • #8 11 Kwi 2012 12:46
    Jinxajz
    Poziom 12  

    czyli pewnie sam nic nie zdziałam. Widzę że zajmujesz sie elektroniką i elektryką samochodową w okolicach wawy. Gdzie masz warsztat, w jakiej części miasta? Tak sie składa że od piątku już w wawie bede...

    1
  • #9 12 Kwi 2012 23:13
    Jinxajz
    Poziom 12  

    Zauważyłem jeszcze inny problem. Grzebiąc przy aucie stwierdziłem że powymieniam popalone żarówki. Wymieniłem 2 przy tablicy rej., tył lewa strona postojówka, ośw. zapalniczki i popiołki oraz z przodu nie mam postojówek. Nie dość że cholernie ciężko się tam dostać to okazało się ze żarówki są dobre. Nie mam zasilania na postojówkach z przodu. Bezpieczniki są dobre. Na bezpiecznikach lewy przód połaczony jest z prawym tyłem i prawy przód z lewym tyłem. Tył chodzi a przód nie.

    3
  • #10 18 Kwi 2012 23:44
    Jinxajz
    Poziom 12  

    Podziękowania dla Paweł Wawa !
    Ogólnie jaja jak berety z tym francuzem...
    Temat uważam za zamknięty... przynajmniej mam taką nadzieję hehe

    2
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo