Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gogart z silnikiem WFM nie pali, brak iskry.

Kubus1842 09 Kwi 2012 19:52 2341 12
  • #1 09 Kwi 2012 19:52
    Kubus1842
    Poziom 14  

    Witam. Kilka lat temu kupiłem takie cudo.

    Gogart z silnikiem WFM nie pali, brak iskry.

    Jak kupiłem - palił idealnie, moje dzieci może tydzień jeździły. Po ok tygodniu było gorzej. Łapał może za 10 kopniakiem. Potem już tylko na pych. Bywało czasami tak że jak wyprowadziłem go z garażu po dłuższej przerwie(ok 3 m-c) odpalił od pierwszego, podjechałem pod dom około 20 m zgasiłem dolałem oleju biorąc na uwagę fakt że nie było dużego ubytku. Mechaników z bożej łaski było dużo, ale nikt nic nie wniósł. Mówili że jest słaba kompresja. Inni że jest ok. Przeglądałem forum i wypowiedzi że silnik WSK-i i WFM-ki są nie do zajechani. Tak myślę że może coś z tego będzie. Dodam że któryś z mechaników mówił że może było mu za ciężko i dlatego. Ale jak ja nim jeździłem to mocy mu nie brakowało. Od kilku lat stoi nie używany. Może ma to jakiś związek. Jak kupiłem nie miał on halogenów. Może jakieś spięcie robią bo teraz nie ma nawet iskry.
    Jak myślicie będzie coś z tego? Proszę o pomoc.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html [MS]

    0 12
  • #2 09 Kwi 2012 20:38
    helena33
    Poziom 27  

    A co było już robione? Wymieniona świeca chociaż ?
    Przewód fajki, i sama fajka jest w dobrym stanie?
    Wszystkie motocykle marki wsk i wfm lubią częste zaglądanie do zapłonu.
    Zajrzyj do cylindra, choćby przez okienko wydechowe w cylindrze, może silnik jest zatarty.
    Paliwo ile ma lat? Na ubiegło rocznym nie pojeździsz.
    To tak na początek.

    0
  • #3 09 Kwi 2012 20:53
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pomijając bezpieczeństwo użytkowania tego pojazdu, ale to twoje dzieci, to po co te halogeny? Wrócić do stanu oryginalnego, odczepić wszelkie dodatki. A potem standardowa procedura regulacyjna tego silnika, gaźnik, zapłon. oczywiście poprzedzone sprawdzeniem stanu technicznego silnika i jego zużycia. Bo jeśli silnik jest uszkodzony, to żadne regulacje nic nie dadzą.

    0
  • #4 09 Kwi 2012 22:03
    Kubus1842
    Poziom 14  

    Generalnie często była odkręcana świeca. Bywało tak że jadąc do lasu (5km) świeca się zalewała i trzeba było odkręcać i wyczyścić. Po wyczyszczeniu odpalał.
    Świeca wymieniana, przewód, fajka również. Gokart stoi nie ruszany od kilku lat ale już wcześniej nie odpalał. Tłok po "kopnięciu" przesuwa się.

    0
  • #5 10 Kwi 2012 04:03
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Styki się rozwierają? Słaby punkt to klin na wale od strony magneta.

    0
  • #6 10 Kwi 2012 08:25
    sm48
    Poziom 15  

    Skoro zalewało świecę to prawdopodobnie mieszanka była za bogata, może masz kanały zatkane nagarem.

    0
  • #7 10 Kwi 2012 13:22
    Kubus1842
    Poziom 14  

    Jak się dostać do tych kanałów i jak je wyczyścić ? Gokart jest u mojej teściowej u której bywam raz na jakiś czas. Będę teraz w najbliższy weekend. Jeśli mogę prosić o wypisanie poszczególnych czynności i jak je przeprowadzić. Dodam że jestem laikiem w tych sprawach, ale wiem jak użyć śrubokręta czy kombinerek.

    0
  • #8 10 Kwi 2012 16:25
    sm48
    Poziom 15  

    Jeżeli jeszcze nić nie sprawdzałeś to zacznij od zapłonu. Sprawdź iskrę przerwę na przerywaczu ustawienie zapłonu czy klin ustalający koło magnesowe na wale nie jest ścięty. Jeżeli to nie pomoże to zamij się gaźnikiem, przeczyść go i ustaw. Sprawdź czy silnik nie ciągnie gdzieś lewego powietrza przez uszczelkę miedzy gaźnikiem i silnikiem. Jak to nie pomoże wtedy trzeba będzie się zastanawiać nad zdjęciem cylindra i czyszczeniem kanałów, ewentualnie rozpołowieniem silnika i grubszym remontem. Ale to już skrajność.

    O tym co jak robić to bez problemu znajdziesz opisy w internecie.

    0
  • #9 11 Kwi 2012 21:52
    Kubus1842
    Poziom 14  

    W sobotę zabiorę się za wskazane wyżej uwagi. Jeżeli macie jeszcze jakieś podejrzenia to proszę pisać:)

    0
  • #10 12 Kwi 2012 12:07
    Sztomel
    Poziom 34  

    Kubus1842 napisał:
    Mówili że jest słaba kompresja. Inni że jest ok. Przeglądałem forum i wypowiedzi że silnik WSK-i i WFM-ki są nie do zajechani.

    Bez przesady. To delikatne silniczki i przy nieumiejętnym dbaniu o nie łatwo mieć problemy ze znalezieniem pierścieni na tłoku po zdjęciu głowicy. Jeśli sam chcesz sobie wyregulować skład mieszanki oraz ustawić zapłon to poświęć trochę czasu by sobie przyswoić manuale. Przydałaby się też odrobina wiedzy z elektryki by wiedzieć jak sprawdzić czy na świecę dochodzi napięcie (w odpowiednim momencie) i czy sama świeca jest jeszcze sprawna i jaki powinien być prawidłowy odstęp pomiędzy jej elektrodami i odpowiednio dobrana ich wartość cieplna itd. itp.

    0
  • #11 12 Kwi 2012 12:29
    angelo1966
    Poziom 15  

    Miałem kiedyś podobny problem w WSK jak był długo nieodpalany to ruszał z kopyta i potem koniec okazało się że pływak w gaźniku był dziurawy i jak się napełnił benzyną to zalewało silnik - sprawdź gaźnik .

    0
  • #12 14 Kwi 2012 21:30
    Kubus1842
    Poziom 14  

    Przeczyściłem styki i jest iskra. Nie jest jakaś mega wielka ale jest. Wymieniłem paliwo przeczyściłem gaźnik. I nic ....

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Odkręcałem górę cylindra i nie widać tam jakiś nieprawidłowości.

    0
  • #13 08 Gru 2012 21:28
    Kubus1842
    Poziom 14  

    Silnik poszedł do mechanika :)) Za 200 zł poskładał wszystko i maszyna jeździ :) Pozdrawiam

    0