Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tworzenie gier pod linuxa

kozumel1990 09 Kwi 2012 21:18 2154 5
  • #1 09 Kwi 2012 21:18
    kozumel1990
    Poziom 11  

Witam,
    zamieszczam tutaj dość nietypowy post odnośnie programowania. Jak wiadomo gra komputerowa to jest program który ma służyć rozrywce. Pod platformę Windowsa napisałem wiele gier, używając między innymi Game Makera.

Ze względu na brak legalnego oprogramowania, musiałem przenieś się na inną platformę - Linux. Obecnie posiadam odmianę UBUNTU 10.04 LTS z której jestem bardzo zadowolony pod każdym względem.

Jestem młodszym (stażem) programistą i chciałbym pisać gry pod ten system. Niestety nie wiem od czego zacząć... Jaki język wybrać? Znam cpp oraz object pascal. Lazarus jest odpowiednikiem Delphi Pascala, dzięki niemu piszę standardowe programy które potrzebują interfejsu.

Proszę ludzi dobrej woli, aby udzieliły mi informacji, jakim programem zacząć pisać gry?

0 5
  • #2 09 Kwi 2012 21:28
    mickpr
    Poziom 39  

Choć gry pod Linux-a nie stworzyłem, to myślę, że mogę dać kilka porad:
    Poszukaj dobrej biblioteki graficznej - i od tego zacznij.
    Ja pisałem w dość prostej - bo gry 2D - clanLib, ale jest wiele lepszych (chociażby Allegro czy SDL).
    W silnikach jest wiele przykładów.
    Możesz też pójść w prostszą stronę - zainteresuj się BlitzBasic, Blitz3D i BlitzMax. (ewentualnie innym Basic dla Gier - np Power Basic). W tych aplikacjach (są również wersje pod Linux) bez problemu stworzysz nawet całkiem fajne gry.

0
  • #3 10 Kwi 2012 00:20
    Sam Sung
    Poziom 30  

Najlepiej byłoby wyjść od pomysłu, przeanalizować go i wtedy wybrać najlepszą technologię (język i biliotekę).