Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gaźniki membranowe Keihin (Kawasaki V2) duża niesymetria pracy + strzela w dolot

10 Apr 2012 12:11 4042 6
  • Level 35  
    Jest sobie quad Kawasaki silnik V2, ale to mniej istotne bo pytanie generalne.
    Są tam 2 gaźniki Keihin typu membranowego. Problem jest słaba moc, nie wkręca się na obroty dodatkowo strzela w wydech przy zejściu z obrotów oraz strzela w gaźnik przy dodawaniu gazu.
    Sedno sprawy: po zdjęciu airboxa gdy widoczne są przeloty w obu gaźnikach, gdy dodaję gazu w jednym gaźniku iglica (przemieszczana podciśnieniowo) rusza się ledwo co, a w drugim nawet przy lekkim dodaniu gazu dochodzi do połowy zakresu albo i dalej..
    Gaźniki wyczyszczone, poziom paliwa OK. Na wolnym chodzi dobrze.
    Niestety gaźników nie da się łatwo zamienić miejscami.
    Czy problem w gaźniku czy gdzie indziej (źle ustawiony rozrząd itp) ?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 35  
    Membrany sprawdzone i są OK.
  • Level 23  
    Luzy zaworowe sprawdzone?Niestety nie mam pojęcia jak tam wygląda rozrząd.Grzebałeś tam cos?Iskra na tym cylindrze jest?
  • Level 22  
    bartek_j wrote:
    Jest sobie quad Kawasaki silnik V2, ale to mniej istotne bo pytanie generalne.
    Są tam 2 gaźniki Keihin typu membranowego. Problem jest słaba moc, nie wkręca się na obroty dodatkowo strzela w wydech przy zejściu z obrotów oraz strzela w gaźnik przy dodawaniu gazu.
    Sedno sprawy: po zdjęciu airboxa gdy widoczne są przeloty w obu gaźnikach, gdy dodaję gazu w jednym gaźniku iglica (przemieszczana podciśnieniowo) rusza się ledwo co, a w drugim nawet przy lekkim dodaniu gazu dochodzi do połowy zakresu albo i dalej..
    Gaźniki wyczyszczone, poziom paliwa OK. Na wolnym chodzi dobrze.
    Niestety gaźników nie da się łatwo zamienić miejscami.
    Czy problem w gaźniku czy gdzie indziej (źle ustawiony rozrząd itp) ?


    W tym gaźniku, w którym nie podnosi się przepustnica podciśnieniowa jest prawdopodobnie nieszczelność i stąd spadek podciśnienia w gardzieli. Przyczyną może być nieszczelny gumowy króciec ssący, brak jakiejś zaślepki na gaźniku, niesprawny układ ssania, brak oringów itp. Aby ułatwić diagnozę odpal silnik i spryskaj podejrzane miejsce samostartem . Jeśli obroty silnika się zmienia to znak , ze jest tam nieszczelność.
  • Level 35  
    Luzy zaworowe sprawdzone. Co dziwniejsze, gorzej zachowuje się ten cylinder w którym przepustnica podnosi się bardziej - strzela w gaźnik...