Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.9 TDI 100KM brak mocy do pewnych obrotów

slqa 10 Kwi 2012 20:34 8286 11
  • #1 10 Kwi 2012 20:34
    slqa
    Poziom 11  

    Otóż mam następujący problem, szukałem już podobnych tematów ale nie znalazłem nic o takim przypadku.

    Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych. Dla 1 biegu 3000 obr/min, 2biegu 2800 obr/min,biegu 3 2400 obr/min wyższych biegów nie badałem. Co ciekawe na luzie turbo normalnie rozpycha węże.
    Po przekroczeniu tej granicy, czuć jak silnik zostaje doładowany i wszystko zaczyna pracować (bierze ładnie z każdego biegu) jak należy do momentu zgaszenia samochodu, bo po odpaleniu problem powraca.

    Czyściłem zawór N75, patrzyłem czy gruszka wciąga trzpień wszystko ok, czyściłem zawór EEG, ale nic to nie pomogło.
    Stosowałem preparat do czyszczenia układu dolotowego i po jego zastosowaniu nie wyleciało dużo smoły z rury wydechowej.

    Jak myślicie koledzy w czym może leżeć problem?

  • #2 10 Kwi 2012 21:06
    panam
    Poziom 29  

    Sprawdzałeś jakieś parametry oprócz organoleptycznych? Może czujnik pedału hamulca, może sprzęgła?Musisz trochę zdiagnozować , bo trochę mało danych. Pozdrawiam

  • #3 11 Kwi 2012 17:57
    slqa
    Poziom 11  

    Narazie nie mam dostępu do VAG, więc posiłkuje się tylko techniką pomacaj i sprawdź i chciałem zapytać czy ktoś nie miał czasami takiego przypadku.
    Kabel ma mi przyjść za parę dni więc się odezwę jak coś więcej ustale.

  • #4 11 Kwi 2012 18:03
    domex32
    Moderator Samochody

    Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę.

    Jak pedał hamulca podczas gdy nie ma mocy? nie jest twardy?

    Nie widząc parametrów pracy silnika, takich jak masa powietrza, paliwa, ciśnienie doładowania, nic więcej nie mogę pomóc.

    Napisz jeszcze rocznik, i kod silnika. Na pewno masz tam 110 koni? nie widzę takiego silnika w fabii.

  • #5 11 Kwi 2012 18:56
    slqa
    Poziom 11  

    Rok 2000 oczywiście 100 KM ma Fabia. Kod silnika ATD.
    Sprawdziłem ten pedał i wszystko jest ok.
    Patrzyłem na tą gruszke i ona mało co się rusza jak ją wcisnę (ok. 0.5 cm), ale wciąga trzpień jak zapale. Tak ma to działać bo zastanawiałem się czy nie przeczyścić jej zanim mi kabel przyjdzie.

    Ale i tak najlepiej bedzie na VAG poczekać bo tak to wróżenie z fusów.

  • #6 11 Kwi 2012 19:17
    domex32
    Moderator Samochody

    Jeżeli akumulator podciśnienia i wszystkie wężyki są ok, a podciśnienie w granicach -0,7 bara to na chwile obecną nic więcej nie zdziałasz.

  • #7 12 Kwi 2012 12:16
    Sztomel
    Poziom 34  

    slqa napisał:
    Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych


    Z całą pewnością mogę Ci podpowiedzieć, że sterownik silnika nie pracuje po odpaleniu w trybie awaryjnym. Gdyby tak było to auto nie odzyskiwałoby dynamiki przy wyższych obrotach silnika. W ATD wszystko działa na podciśnienie a wszystko wskazuje na to, że jednak ten układ nie jest szczelny lub też zmienna geometria turbosprężarki "zaspawała" się w środkowym położeniu i dlatego (nawet gdyby układ podciśnień był szczelny) ma z dołu muła. Otrzymasz Vaga to będziesz mógł się wykazać z nowo przyswojonej umiejętności logowania. Pamiętaj aby logi wkleić na to forum w formie linków ze strony http://vaglog.rtnet.pl

  • #8 14 Kwi 2012 12:52
    slqa
    Poziom 11  

    Witam ponownie.

    Po podłączeniu do VAG znalezłem błąd 16485 (związany z przepływką).
    Błąd ten pojawia się dopiero po prze gazowaniu silnika (kasuje błąd->zapalam silnik nie ma błędu->prze gazowuje silnik pojawia się błąd) oczywiście wszystko na ciepłym silniku.

    Następnie zrobiłem logi dynamiczne grupy 011 i grupy 000(narazie laptop się łąduje na kolejne) dla ponownego zapalenia silnika:
    Log (0 - 000)
    Log (0 - 011)

    oraz po przejściu magicznej granicy obrotów:
    Log (0 - 000)
    Log (0 - 011)

    Co myślicie koledzy o tych danych.


    Edit:
    Dodaje jeszcze logi statyczne grupy 003 (po ponownym uruchomieniu silnika), bo wydaje mi się ze coś z tym EGR jest nie tak:
    Basic Settings
    Log (0 - 003)
    Zwykły
    Log (0 - 003)


    Proszę poprawić post, edytując prawidłowo wstawić zdjęcie/a/.

    Zgodnie z >>> Instrukcja zamieszczania i edycji obrazków na forum >>
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    ANUBIS

  • #9 14 Kwi 2012 13:13
    domex32
    Moderator Samochody

    Okablowanie przepływomierza, oraz sam przepływomierz do sprawdzenia lub wymiany, zrób log grupy 008 010 dynamicznie po odpaleniu silnika.

    Jak odepniesz przepływomierz i przejedziesz się na odpiętej to jest lepiej?

    Po zrobieniu logów wyjaśni się czy po przekroczeniu tej magicznej granicy obrotów sterownik rejestruje błąd i zakłada ustaloną wartość masy powietrza.

  • #10 14 Kwi 2012 14:15
    slqa
    Poziom 11  

    Po odpięciu przepływomierza samochód pracuje normalnie.
    Dołączam jeszcze te logi, o które kolega prosił:
    Log (0 - 010,008)

    Czyli przepływomierz do wymiany.

  • Pomocny post
    #11 14 Kwi 2012 14:38
    domex32
    Moderator Samochody

    Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda?

    Jak ją zrobisz, zobaczysz jak te auto powinno jeździć.

    Jak wymienisz przepływomierz, wymień filtr powietrza na jakiś markowy (mann bosch knecht) nie wkładaj czasem filtrona.

    Skoda Fabia 1.9 TDI 100KM brak mocy do pewnych obrotów

    Powinno Ci pomóc.

    Jak nie będziesz pewny, przed zakupem, podmień od kogoś kto ma sprawne auto.

  • #12 14 Kwi 2012 16:20
    slqa
    Poziom 11  

    Wymieniłem przepływomierz i samochód zaczął pracować tak jak powinien.
    Dziękuje wszystkim za pomoc.
    Temat zamykam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME