Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niestabilne, krótkotrwałe połączenie kamery IP z routerem przez WiFi

11 Kwi 2012 00:12 2887 2
  • Poziom 8  
    Witam, mam następujący problem. Posiadam router TP-Link TL-WR841N v6/v7, 3.11.8 Build 100726 Rel.61867n i kupiłem ostatnio wewnętrzną kamerkę IP WiFi Dzień/Noc AXP CA640O4/5I10WB-K Seria B.
    Samo podłączenie i skonfigurowanie nie stanowiło problemu. Przetestowałem ją na połączeniu kablowym bezpośr. do komputera, na połączeniu kablowym bezpośr. do routera, na połączeniu bezprzewodowym WiFi do Routera/AP Linksys (nie pamiętam modelu) i wszystkie połączenia były stabilne, tj. mogłem obserwować obraz z przeglądarki właściwie do woli. W domu skonfigurowałem kamerkę pod WiFi ww. routera TP-Link i tu zaczęły się problemy. Obraz wyświetlał się jedynie przez kilka do kilkudziesięciu sekund, potem się zawieszał - zatrzymywał i najczęściej już się nie odświeżał. Przy wymuszaniu odświeżania przeglądarka wyrzucała komunikat o błędzie nr 118.
    Jak podpinałem przewód ethernetowy to problem znikał jak ręką odjął. To samo miałem dla trzech różnych przeglądarek. Trochę czytałem na forach, więc zmieniałem kanały transmisji routera od 1 do 13. Na jednych kamery nie widział wcale, na innych widział ale przez kilka sekund, a na jeszcze innych wytrzymywał po kilkanaście/kilkadziesiąt sekund. Zmieniałem tryb z auto bgn na tylko b, tylko g, tylko n. Adresacja na sztywno + adres zarezerwowany na routerze dla MAC kamerki. Zmieniałem szerokość kanału z auto na 20Hz oraz na 40 Hz (nic nie pomagało). Wewnętrzny ip kamerki to 192.168.1.120 (brama ...1.1). Odległość między urządzeniami to mniej niż 3 metry w mieszkaniu w linii prostej bez przeszkód. Brakuje mi pomysłów w dalszej diagnozie. Wiem, że kamera powinna sobie poradzić z transmisją, bo z routerem/AP linksysa dobrze działała po wifi. Jeśli potrzeba więcej szczegółów to proszę o pytania, bo nie wiem co jeszcze miałbym podać.
    Z wyprzedzeniem dziękuję za każdą sugestię wartą sprawdzenia. Pozdrawiam.
  • OptexOptex
  • Poziom 12  
    Zapewne router posiada ustawione szyfrowanie WEP TKIP, proszę zmienić na AES.
    Proszę sprawdzić tryb Wifi WPA2 PSK AES, lub inne oznaczenie WPA2 Personal AES.

    Spotkałem się z tym problemem w kamerach innych producentów z N-ką. TKIP odchodzi w zapomnienie i czasami nie jest już wspierane programowo w kamerach.
    http://www.webcam4.eu/?p=624

    Link
  • Poziom 8  
    Obawiam się, że to nie to. Używam od dawna WPA2-PSK z szyfrowaniem AES.