Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

W202 C220 - Rozwiązanie awarii czujnika pompy LUCAS

weritmo24 11 Apr 2012 16:58 29786 15
  • #1
    weritmo24
    Level 10  
    Zamieszczam informację do której doszedłem czytając większość postów zawartych na forach dotyczących Mercedes'a.
    Sam w jednym temacie nie znalazłem odpowiedzi i posklejałem je do kupy.
    Wyszło mi coś takiego:


    Auto:

    Mercedes-Benz
    W202
    1997r
    C220
    2.2 Diesel
    Pompa wtryskowa LUCAS'a na krótkim kablu
    Skrzynia - automat.

    Przyczyna:

    Auto na zimnym silniku pracowało normalnie, po rozgrzaniu się do temp. ok. 90°C samochód pokazywał błąd EPC a następnie przeprowadzał w tryb awaryjny.
    Mercedes po tym zaczynał się dusić, kopcić po prostu nie dało się jechać.

    Błąd wskazany poprzez komputer serwisowy to czujnik temperatury paliwa, bodajże 1228.

    Rozwiązanie
    bez wymiany czujnika bądź nawet całej pompy wtryskowej co jak wiadomo nie jest tanim rozwiązaniem, to:



    Rozłączenie czujnika temperatury paliwa pomiędzy pompą a sterownikiem.

    Ja zrobiłem to łamiąc drucik/pin z kostki męskiej, ponieważ nie wiedziałem jakiego koloru jest przewód odpowiedzialny za to połączenie.

    W kostce wszystkie piny są oznaczone także nie ma problemu ze znalezieniem odpowiedniego.

    Pin odpowiedzialny za to:

    6- przy pompie, 19 - przy sterowniku


    Poprzedni mój post gdzie zawarty jest odnośnik do schematu owej pompy:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2268030.html


    Mam nadzieję, że pomogę komuś tym postem.

    Jeśli są jakieś nie jasności w związku z tym, chętnie pomogę.
    Ale z góry zaznaczam, że to jest na tą chwile jedyna moja styczność z problemem w aucie Mercedes.
  • #3
    weritmo24
    Level 10  
    Tak.
    Inaczej bym tego nie zamieszczał.
    Już zrobiłem kilkaset kilometrów bez wyskakującego błędu.

    Kilka lat temu podobny temat był prowadzony poprzez użytkownika moogio.
    I wydaje mi się, że za tą informację pobierał opłatę.
  • #4
    babe16
    Level 10  
    Witam mam pytanie 6 pin to jest przewód taki blady różowy sprawdziłem miernikiem przepływ od kostki tej męskiej aż do komputera i go rozciąłem. A 19 wyciągnąłem z tej dużej kostki Sterującej kolor to brązowo czerwony . Samochód odpala ale dalej na dwa razy czy trzeba jechać skasować błędy?? czy w dobrych miejscach odłączyłem te kable . Z góry dzięki za info .
  • #5
    strooisel
    Level 1  
    weritmo24 - czy problem dalej nie występuje?

    Od kilku dni zastanawiam się nad tym rozwiązaniem, które podałeś..
    Objawy są takie same, gdy tylko robi się cieplej, autem prawie nie da się jeździć.
    Dzisiaj na diagnostyce potwierdził się błąd P 1228.
    Orientacyjna cena naprawy pompy (czujnika) trochę mnie przeraża, a nie chciałabym eksperymentować i czegoś niepotrzebnie "psuć".

    pozdrawiam :D
  • #6
    weritmo24
    Level 10  
    Słuchajcie, ja już Mercedesa się pozbyłem ale od momentu jak to zrobiłem to auto chodziło mi prawidłowo, po sprzedaży z tego co wiem to jeszcze jeździ po mieście.

    strooisel- jeśli zrobisz tak jak napisałem nic się nie powinno stać w aucie a jeśli będzie gorzej, zawsze przecież można połączyć na nowo przerwane połączenie

    babe16- ten "sposób" jaki opisałem był na objawy wymienione w pierwszym moim poście.

    I najważniejsze... nie jestem znawcą w temacie Mercedesa. Poradziłem sobie z moim problemem w taki a nie inny sposób bo koszt nowej pompy to równowartość połowy samochodu, którego miałem.
  • #7
    hollow
    Level 20  
    Problem może pojawić się zimą, bo temperatura paliwa ma wpływ na ilość wtrysku.
  • #8
    matthew.trv
    Level 2  
    Witam Wszystkich,
    Jestem użytkownikiem Mercedesa w210 2.2 D z 96 roku. Niestety ostatnio pojawiło się kilka problemów i pomyślałem, że może ktoś mi podrzuci kilka porad i pomysłów.
    Jakiś czas temu zaświeciła mi się słynna kontrolka EPC. Samochód nie gasł, ale tracił moc i mimo ponownego jego uruchamiania kontrolka dalej się świeciła, a jego moc nie wracała. Oddałem samochód do mechanika. Po długim oczekiwaniu okazało się, że był problem ze sterownikiem i modulatorem. Zostały wymienione. Samochód jeździł 1 dzień i problem się powtórzył. Po podpięciu pod komputer pokazały się 3 błędy: p1223, p1227, p1228.
    Moje pytanie dotyczy co mogę sprawdzić lub zrobić poza wymienionym wyżej rozłączeniem czujnika pomiędzy pompą a sterownikiem?
    W ostateczności czy możecie polecić kogoś kompetentnego z woj. lubelskiego lub nie dalekich okolic kto by się podjął wymiany tej pompy na pompę bosha?
    Pozdrawiam
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja teraz robiłem taka przeróbkę w Piastowie, bardzo profesjonalnie, powiem, że jestem zadowolony. Koniec zapalania się kontrolki. Jak chcesz namiar, pisz na PW.
  • #10
    matthew.trv
    Level 2  
    Dzięki, a może ktoś zna kogoś godnego polecenia troche bliżej woj. lubelskiego?
  • #11
    Mercedes OP
    Level 2  
    Witam,
    Nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tutaj z prosba o pomoc. Mamy z chlopakiem Mercedesa C220 Diesel r 94. Wszystko byloby by cacy gdyby nie wyciek paliwa. Jak tylko sie troche nagrzeje cieknie nam. Do tego przy wyzszych obrodach wyskakuje ten wspanialy blad EPC, gasnie. Po ponownym odpaleniu da rade jechac dalej. Ale strasznie szarpie i dlawi silnik, nie ma mocy. Ja jestem kompletnie zielona w te klocki, gyby ktos mogl mi powiedziec tak na chlopski rozum co to moze byc bede wdzieczna. Dowiedzielismy sie ze to moze byc pompa paliwowa albo wtryskowa. Ile w ogole kosztuje pompa Lucasa? I czy oplaca sie wymieniac te pompe?

    Bede wdzieczna za potraktowanie mnie powaznie i za pomoc:)
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Samochód na warsztat, albo samemu umyć i dokładnie określić miejsce wycieku. Może być to Waszym problemem. Wcale nie jest powiedziane, że to pompa.
  • #13
    Mercedes OP
    Level 2  
    A czy taki wyciek może powodować wyskakiwanie tego błędu? Gdzieś zdążyłam doczytać że jak w przewodach pojawia się powietrze to wyskakuje ten błąd.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak, jak najbardziej. Zapowietrzenie też zapali EPC.
  • #15
    luckylm
    Level 2  
    Witam, miałem ten sam problem z czujnikiem temperatury paliwa, mechanik odciął czujnik i niby wszystko jest ok spalanie nie wzrosło, moc taka sama tylko czasem jak podjadę na skrzyżowanie i na biegu jałowym zaczynają skakać obroty, jest na to może jakaś rada czy trzeba już z tym jakoś żyć?
  • #16
    nutrion
    Level 1  
    witam jakis rok temu przecialem kabel na pinie 6 i auto chodzilo do dnia dzisiejszego rano chcialem odpalic i fajna kontrolka epc co 2 odpalenie kontrolka gasnie ale po gwaltownym wscisnieciu gazy znowu sie zapala nieregularne obroty niekiedy sam gazuje a po chwili sie wylancza jakas rada na to? połączyć znowu kabel? to coś pomoże? moze wymiana filtra? nie mam pecherzykow powietrza w rurkach...