Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Land Rover Freelander I - brak reakcji centralnego zamka

11 Kwi 2012 22:42 10281 8
  • Poziom 15  
    Witam,
    jestem właścicielem samochodu marki land rover freelander 2.0di z 1998r. Samochodzik stał jakiś czas niejeżdżony i chyba to jest przyczyną że umarł w nim centralny zamek. Samochód jest sprowadzony z UK po przeróbce. W związku z tą przeróbką wkładka do otwierania drzwi kluczykiem jest z prawej strony czyli od strony pasażera. Samochód otwieram kluczykiem. W kluczyku nie ma immobilajzera. Immobilajzer rozbraja się pilotem lecz ten chyba przestał działać lub wysyła nieprawidłowy kod. Elektryk stwierdził na testerze że pilot na pewno jest sprawny. Lecz dioda od immobilajzera miga cały czas co świadczy że pilot nie wyłącza go. Elektryk obszedł immo poprzez podanie masy na przekaźnik pod maską więc autko odpala i jeździ normalnie a jedynie został problem tego centralnego zamka. Nie mogę otworzyć drzwi od kierowcy bo w drzwiach nie ma wkładki aby je otworzyć kluczykiem tym co odpalam autko. Rozebrałem tapicerkę w drzwiach kierowcy i chciałem "na krótko" otworzyć siłownik lecz bez rezultatu. Do tego siłownika idzie siedem przewodów.
    Koledzy może macie jakiś pomysł jak otworzyć te drzwi od kierowcy?
  • Relpol przekaźniki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jeżeli z immobilizerem się uporałeś, to zainstaluj uniwersalny pilotowy sterownik centralnego zamka.
    Na konsoli jest przycisk zamknij/otwórz i tam się podłącz kablami: brązowo/czarny i różowo/czarny - sterowanie masą.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    ja rozebrałem tapicerkę w drzwiach kierowcy i dostałem się bezpośrednio do przewodów których tak jak pisałem jest siedem. Tylko nie wiem który mam połączyć z plusem a które potem potraktować masą w celu otwarcia siłownika
    Chodzi mi tylko o otworzenie tych drzwi bo najprawdopodobniej czeka mnie i tak wymiana centralki centralnego zamka. W tym landku siłowniki są sterowane masą czyli do tych kolorów co mi napisałeś podłączam masę na przemian (otwieranie/zamykanie) a plus do którego przewodu?
  • Poziom 18  
    Może głupie pytanie, ale czy w samochodzie w czasie gdy stał padł akumulator? Jeżeli tak to czy po naładowaniu aku robiłeś synchronizację pilota?
  • Poziom 15  
    zgadza się padł i potem wyjąłem go tak że autko stało bez aku ok 2 miesiące. Nie wiem co masz na myśli mówiąc synchronizację pilota. Wyczytałem w autodacie że trzeba wyjąć baterię z pilota, następnie go rozładować poprzez naciskanie kilkukrotnie przycisków na przemian (można na końcu nawet zewrzeć styki w miejscu gdzie siedzi normalnie bateria) potem włożyłem baterię do pilota i w krótkich odstępach czasu przyciskać guzik na pilocie z narysowaną kłódką aż do momentu gdy odezwie się centralny.
    Jeśli to nazywa się synchronizacją pilota to tak już próbowałem robić zarówno jednym i drugim guzikiem na pilocie a także przy przekręconych kluczykach i bez zapłonu. Nic nie pomogło.
  • Poziom 18  
    Synchrnizacja pilota - stoisz przy aucie i naciskasz min. 5 razy przycisk otwierania z pilota.
    Jakby co możesz sprawdzić wtyczki i gniazda odbiornika pilota, czy nie zaśniedziały ( frelek nie lubi wilgoci) odbiornik znajdziesz pod obudową licznika.
  • Poziom 15  
    udało mi się dzisiaj otworzyć drzwi jakimś dziwnym przypadkiem podczas zwierania plusem i masą po kablach od siłownika pociąganiem za klameczkę od środka i zewnętrzną. Bez zastanowienia wyjąłem zamek z drzwi i rozebrałem go aby poznać schemat i rozpiskę pinów we wtyczce.
    Okazuje się, że po zmierzeniu rezystancji dwóch silniczków znajdujących się w tym zamku to jeden z nich ma 38Ω a drugi 10Ω. Czy to jest normalne? Bo mi to wygląda że ten co ma 10Ω jest uszkodzony. A może tak ma być?
  • Poziom 15  
    witam,
    postanowiłem odświeżyć temat...
  • Poziom 9  
    Witam lolo83, wiem że temat archiwalny,a le nie będę otwierał nowego skoro jest wiele podobnych.
    Siedzę właśnie przed zamkiem który zamyka ale nie otwiera, wiem już że zamkiem sterują dwa osobne silniczki. Czy możesz pomóc mi w opisaniu jak dostać się do siliniczków ? Mam zamek na stole, plastikowa osłona "z góry" zdjęta, z odkręcone 4 wkręty trzymające chyba dół, zaczepy poodginane i nic ?
    PS jak rozumiem osobne kable na kostce sterują oboma silniczkami ?

    Moderowany przez CameR:

    Takie pytania proszę kierować na PW
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.