Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silników DC - dobór części

epo6 11 Kwi 2012 23:56 1459 2
  • #1 11 Kwi 2012 23:56
    epo6
    Poziom 8  

Na wstępie zaznaczę, iż nie znam się na elektronice/elektrotechnice. Czy mógłby mi ktoś poradzić jak ugryźć temat sterowania silników DC? Chciałbym zrobić zdalnie sterowany wózek (część zdalnego sterowania mam już zrobioną) transportujący materiały do około 50kg. W skład takiego wózka wchodziłyby trzy silniki DC: jeden jako napęd (przód-tył), drugi do skrętu (lewo-prawo), trzeci to siłownik. Chciałbym zrobić jak najwięcej na częściach z odzysku. Czy silniki od szyberdachów/wycieraczek samochodowych nadają się na napęd/układ skręcania? Z pewnością zależy to od sprzętu z jakiego robię przeszczep, lecz ma ktoś może doświadczenie w tej kwestii i może coś więcej zasugerować? Nie zależy mi na prędkości, nie powinna ona wręcz przekraczać 5km/h. Czy sterowanie w najprostszy sposób z przekaźników jest tutaj przede wszystkim bezpieczne? Chodzi mi o rozruch silnika z obciążeniem tzn. czy do takich zastosowań nie powinienem skupić się na bardziej wyrafinowanych układach? Zastanawiam się nad sterowaniem PWM (załatwiłoby częściowo dobór prędkości i płynne ruszanie, choć nie jest to aż tak konieczne), zastanawiam nad mostkiem H, choć dla mnie jako amatora najlepsze by było odseparowanie części uC od układu "wykonawczego". Czy najprostsze połączenie z przekaźnikami będzie tutaj najlepsze? Jest sporo przykładów dla małych silników modelarskich o małych prądach, mostki H, układy z NE555, scalaki L293D itp. jednak nie znalazłem złotego środka dla mojego problemu. Na koniec chciałem zapytać o sterownik SDD287:
    http://www.wobit.com.pl/produkty/sterowniki/sterowniki_DC/SDD287.htm