Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba migajaca kontrolka czerwony wykrzyknik w kolku

sh1979 12 Kwi 2012 15:48 14887 15
  • #1 12 Kwi 2012 15:48
    sh1979
    Poziom 1  

    Witam!Mam pytanie,pojawil mi sie problem zapala mi sie od jakiegos czasu kontrolka czerwony wykrzyknik w kolku, w seacie cordoba rok pr 2000 i silnik 1,4 zapala sie na moment ,wydaje sygnal('pikanie') przez chwile,kontrolka w tym czasie mruga,potem gasnie ,na poczatku bylo to sporadycznie a teraz jest juz coraz czesciej,dodam ze niedawno robilem wymiane rozrzadu oleju, tlumnik,dziekuje za wszelkie podpowiedzi

  • #3 13 Kwi 2012 13:49
    emilbak
    Poziom 10  

    Witam
    ostatnio też mi się taki problem pojawił w cordoba 1,9TDI 2000rok , tzn. Od dłuzszego czasu świeciła się kontrolka ABS (od zimy), nie przejmowałem się tym za bardzo, ale ostatnio świeci się również kontrolka czerwona z wykrzyknikiem (nie ta od hamulca ręcznego ) + jest sygnalizacja dźwiękowa. precyzując Abs zapala sie tuż po uruchomieniu silnika natomiast ta czerwona po ruszeniu autem z miejsca. sprawdzilem poziom płynów i stan klocków.
    Po podłaczeniu do VAG (mam taki prosty kabelek) wyskoczył kod
    nr 00290 (P1726 Sygnał prędkości kół ABS #4 (lewy tył) zakres / działanie – G46)
    oraz kod
    00668 Napięcie baterii (terminal 30)

    tej drugiej komendy nie rozumiem, ale dziś zabieram się za wymianę czujnika w lewym, tylnym kole.
    Zobaczymy co to zmieni, chociaż na mój zdrowy chłopski rozum to sygnalizacja problemów z czujnikami absu powinny być kontrolki pomarańczowe ABS a nie czerwona z wykrzyknikiem. A może ktoś mądry podpowie na co jeszcze zwrócić uwagę.
    może jakiś inny czujnik lub pompa ABS???
    pozdrawiam

  • #4 13 Kwi 2012 16:52
    Usunięty
  • #5 13 Kwi 2012 20:35
    emilbak
    Poziom 10  

    Witam
    Dziś wymieniłem czujnik abs przy tylnym kole, niestety nie dało to żadnego rezutatu, po skasowaniu blędów pojawiły się od nowa te same plus kolejny 00287 (czyli od czujnika prawy tył)
    już nic nie rozumiem. Kontrolki na wyświetlaczu nie zgasły.
    O odpowietrzaniu nie pomyślałem bo
    1. nie zabrakło płynu
    2. nie wymieniałem klocków hamulcowych
    3. pedał hamulca nie rośnie przy pulsacyjnym hamowaniu

    ale jutro odpowietrzanie zrobię bo już pomysłów mi brakuje :)

    ktoś mi poradził abym wymienił pompę ABS bo padła i to mogą być tego oznaki.
    co myślicie o tym?
    na alledrogo około 150zł chodzą więc na darmo nie chciałbym kasy wywalać ale jak jest cień szansy że to pomoże.....

    prosze o jakieś rozważne pomysły

    Pozdrawiam

  • #6 13 Kwi 2012 23:16
    car centre
    Poziom 18  

    emilbak napisał:
    Witam
    Dziś wymieniłem czujnik abs przy tylnym kole, niestety nie dało to żadnego rezutatu, po skasowaniu blędów pojawiły się od nowa te same


    Diagnostyka komputerowa nie informuje o tym co jest zepsute lecz o tym co nie działa prawidłowo. Jesli nie działa prawidłowo to może być zepsute ale nie musi - coś innego może wpływać na to że nie działa prawidłowo.

    Stan opon tylnych sprawdź.

    Ponadto: opony lewa-prawa takie same czy różne?
    Jesli takie same to nie zmieniałeś ostatnio którejś z nich z kołem zapasowym?

  • #7 13 Kwi 2012 23:58
    Usunięty
  • #8 14 Kwi 2012 09:12
    emilbak
    Poziom 10  

    Witam
    Hej ABS-u od momentu pojawienia się tej czerwonej kontrolki nie mam, tzn po gwałtownym zahamowaniu koła są po prostu blokowane.
    to objaw niedziałającej pompy, prawda?? tylko czy może to być objawem niewłaściwego sygnału który dostarczja czujniki przy kołach czy zepsutej pompy?

    wtyczkę przy sterowniku pompy sprawdzałem i myślę ze wszystko tam powinno łączyć.

  • #9 14 Kwi 2012 09:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zacząć od porządnej diagnostyki, nie tylko czytanie błędów, zobaczyć jaką prędkość w czasie jazdy widać na każdym z kół.

  • #10 14 Kwi 2012 09:31
    trans-serwis
    Poziom 39  

    emilbak nie masz zielonego pojęcia o tym układzie ABS.
    Oddaj samochód do warsztatu.

  • #11 14 Kwi 2012 10:14
    emilbak
    Poziom 10  

    Hej
    Pewnie że oddam do naprawy do warsztatu, sam tego nie zrobię. chodzi tylko żeby coś ustalić z pomocą kolegów na forum , którzy coś się na tym znają.
    Jak wiadomo zaprowadzić do "fachowców" nie jest problemem, a potem oni doją cię do ostatniego grosza mówiąc że i pompa i sterownik i czujniki i komputer i żarówkę i Bóg wie co jeszcze..... a wszystko kosztuje krocie.
    Chcąc sie przed tym ustrzec chciałbym coś juz w tym temacie wiedzieć oddając auto w ręce mechanika.

    Pozdrawiam

  • #12 14 Kwi 2012 16:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    emilbak napisał:
    chodzi tylko żeby coś ustalić z pomocą kolegów na forum
    No napewno.
    Czujnik już wymieniłeś i nie wiadomo po co?

  • #13 14 Kwi 2012 20:20
    emilbak
    Poziom 10  

    bo akurat czujnik wymienić to nie jest wielka filozofia :-)
    jest na wierzchu, kosztuje grosze i wymiana zajęła 15 min wraz ze zdjęciem koła :-)
    ale jak to nie dało żadnego rezultatu to dalej sam nie brnę bo się nie znam.

  • #14 28 Kwi 2012 22:05
    herbutt
    Poziom 10  

    Emilbak mam ten sam problem co ty w mojej cordobie
    Powiedz mi wiesz już co się popsuło.

  • #15 29 Kwi 2012 12:18
    emilbak
    Poziom 10  

    Hej
    Znajomy mechanik stawia na pompę ABS. Już ją zamówiłem na alledrogo ale przyjdzie dopiero po weekendzie majowym. jak ją dostanę to stawiam auto na warsztat i się okaże czy to dobry trop był.

    jak się uporam z tym problemem to dam znać co i jak :)
    pozdrawiam

  • #16 03 Maj 2012 12:50
    doolski
    Poziom 12  

    Jeśli masz VAGa albo coś podobnego to wejdź w ABS i zrób test elementów wykonawczych, jeśli pompa jest ok powinna się uruchomić.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME