Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 206 2.0 16v Stały błąd. Wtrysk paliwa (regulacja składu mieszanki) Spójn

konrad-90 12 Kwi 2012 17:06 11353 21
  • #1 12 Kwi 2012 17:06
    konrad-90
    Poziom 9  

    Witam serdecznie, opiszę swój problem:
    samochód ładnie zapala i chodzi do momentu aż zapali się kontrolka check engine i wtedy po wrzuceniu na luz np dojeżdżanie do świateł samochód spada z obrotów i potrafi zgasnąć.
    błędy jakie odczytałem pp2000 to:
    Stały błąd. Wtrysk paliwa (regulacja składu mieszanki) Spójność
    Stały błąd. Wykrycie fazy zintegrowanej z zapłonem/zapalaniem.
    Błąd przejściowy. Czujnik ciśnienia przewodu dolotowego powietrza. Zwarcie do plusa lu przerwa w obwodzie.
    wszystkie te trzy błędy muszą być spowodowane jedną usterka,bo na forum było już o tym ale nie podał nikt rozwiązania, miał dokładnie te same błędy i ten sam objaw.
    wymienione świece wyregulowany gaz nawet wymieniony sterownik silnika żeby wykluczyć że program wariuje.
    kod błędu w diagtool zapalający check to P0105 związany z czujnikiem MAP
    Koledzy proszę o pomoc

    0 21
  • #2 12 Kwi 2012 18:49
    damdam

    Poziom 33  

    Kamyl1612 rozwaliłeś mi system ta Twoją "poradą"...

    Ja stawiam na cewkomoduł zapłonowy w Twoim przypadku. Silnik pracuje równo ?

    0
  • #3 12 Kwi 2012 19:00
    konrad-90
    Poziom 9  

    Kamyl1612 samochód który jest u mnie to samochód klienta, napisałem że wyregulowany gaz więc jest to benzyna, wymiana silnika to jak leczenie syfa za pomocą pudru więc nie dla mnie.
    Kolego damdam silnik jak złapie wolne obroty pracuje równo, cewka została podmieniona z samochodu który pracuje normalnie bez efektu, podmieniałem ponieważ świece były w dość kiepskim stanie i z doświadczenia wiem że takie świece męczą cewkę. czy nie szczelna odma idąca do przepustnicy mogłaby aż tak namieszać? właśnie zauważyłem że z tyłu silnika pełno oleju a przewód odmy w dwóch częściach!

    1
  • #4 12 Kwi 2012 19:07
    damdam

    Poziom 33  

    jak najbardziej.

    0
  • #5 12 Kwi 2012 19:07
    autoas
    Poziom 42  

    konrad-90 napisał:
    samochód który jest u mnie to samochód klienta

    Kolego to znaczy, że warsztat prowadzisz...to wysil się trochę sam...
    A czujnik MAP tez może dać taki efekt....też go podmień..

    0
  • #6 12 Kwi 2012 20:19
    konrad-90
    Poziom 9  

    racja, z odmą trochę dowaliłem nie pomyślałem. ale, uszczelnione zostało czujnik nowy odczyt z czujnika 280mb i sie waha w okolicy tej wartości a powinno być 350. nie pojawia się jak narazie błąd wtrysku paliwa, natomiast pozostałe dwa wracają nawet na nowym czujniku boscha, czego szukać dalej?

    0
  • #7 12 Kwi 2012 20:47
    autoas
    Poziom 42  

    Jak czytam auto posiada gaz, czy objaw jest na jednym i na drugim?
    Jeśli tak to "odłączyć" na razie gaz i jeździć tylko na benzynie...

    0
  • #8 12 Kwi 2012 22:49
    konrad-90
    Poziom 9  

    tak auto jest na gazie, objaw występuje na gazie jak i benzynie z tym że na benzynie obroty spadną drastycznie nisko okolo 300rpm i wrócą na swój poziom, na gazie zgaśnie całkiem. Spróbuje zastosować się do porady i pojeździć nim tylko na benzynie, ale jeśli to ma wyrównać parametry pracy to raczej nie wiele da, bo dzisiaj ustawialiśmy mapę gazu pod mapy na benzynie bez efektu

    0
  • #9 12 Kwi 2012 23:14
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jak przez dłuższy czas gaz był źle, to ustawianie gazu do aktualnej may benzyny nie przyniesie poprawnego rezultatu. Trzeba pojeździć na samej benzynie coby mapa benzyny się zregenerowała.
    Czy jak wykasujesz te błedy to które z nich wracają i po jakim czasie?

    0
  • #10 13 Kwi 2012 07:50
    konrad-90
    Poziom 9  

    gaz długo był źle ustawiony, więc trzeba zatankować i pojeździć na samej benzynie, dzięki. błędy pokazują się już po zapaleniu auta z tym że check zapala się raz na jakiś czas, niestety nie mogę znaleźć w pp2000 czy jest coś takiego jak freeze framez, pomogłoby to określić w którym momencie się zapala check. Jednak problem błędów pozostaje nie rozwiązany...

    0
  • Pomocny post
    #11 13 Kwi 2012 09:19
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jak masz odczyt błędu to F6 naciskasz bodajże i się pokazuje ramka z parametrami.
    Wykasuj te błedy i zobacz które z nich wrócą

    0
  • #12 13 Kwi 2012 11:43
    konrad-90
    Poziom 9  

    odczytałem freeze dzięki bartek_j błędy wykasowane, ale po zapaleniu auta i przegazowaniu pod odcięcie, pojawiają się te dwa:
    P1327 wykrycie fazy zintegrowanej z zapłonem/zapalaniem BŁĄD STAŁY
    P0108 Czujnik ciśnienia przewodu dolotowego powietrza. Zwarcie do plusa lu przerwa w obwodzie BŁĄD PRZEJŚCIOWY
    czujnik nowy, wiązka przedzwoniona

    1
  • #13 13 Kwi 2012 13:16
    bartek_j
    Poziom 35  

    Wykrycie fazy zintegrowanej to cewka albo świece. Ewentualnie kompresja, ale to już by były inne efekty towarzyszące...

    0
  • #14 13 Kwi 2012 14:51
    konrad-90
    Poziom 9  

    niestety zagadka nie rozwiązana nadal, świece wymienione jakiś tydzień temu a cewkę podrzucałem z sprawnego samochodu, ale na wszelki wypadek wrzuciłem dzisiaj nówkę bez efektu

    0
  • #15 13 Kwi 2012 16:27
    sqwar3
    Poziom 12  

    Witam.
    W/g tabeli kodów SCANTOOL kod P1327 nie powoduje zapalenia kontrolki MIL (diagnostyki silnika).
    Skupiłbym się na tym drugim błędzie, mimo, że jest przejściowy, a na pewno powoduje zapalenie się kontrolki i ogólną niesprawność silnika.
    Jaka jest wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym w momencie wygenerowanie się błędu?
    Ilu pinowy jest czujnik ciśnienia w dolocie i jakiego koloru jest kostka?
    Z którego roku jest samochód?
    Pozdrawiam.

    0
  • #16 13 Kwi 2012 22:17
    konrad-90
    Poziom 9  

    właśnie niesprawność silnika występuje w postaci gaśnięcia lub przygasania na jałowym.
    wartość ciśnienia to raz 980mb raz 600 różnie, przeważnie błąd pojawia się w zakresie obrotów od 500 do 2000, czujnik 3 pinowy wtyczka jasna, szara... rok 2002
    dzisiaj pojawił się błąd: Stały błąd. Wtrysk paliwa (regulacja składu mieszanki) Spójność

    0
  • #17 13 Kwi 2012 22:24
    sqwar3
    Poziom 12  

    Witam.
    Jeżeli auto ma filtr węglowy i elektrozawór oparów, to zrób próbę na zaślepionym przewodzie do niego idącym.
    Czujnik ciśnienia ma wspólną masę z czujnikiem temperatury dolotu - jak masz możliwość odseparuj tą masę albo podłóż inny czujnik temperatury na dolocie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #18 13 Kwi 2012 22:35
    konrad-90
    Poziom 9  

    posiada elektrozawór par paliwa, spróbuje jutro zaślepić przewód. z czujnikiem temp dolotu to zrobić mu osobną masę?

    0
  • #19 13 Kwi 2012 22:42
    sqwar3
    Poziom 12  

    Na początek odepnij go po prostu.
    Może pomoże:)
    Pozdrawiam.

    0
  • #20 14 Kwi 2012 10:01
    konrad-90
    Poziom 9  

    odpięcie czujnika temp dolotu trochę poprawiło sytuację, auto trochę lepiej się zachowuje przy dojeżdżaniu do świateł ale nie jest jeszcze tak jak być powinno, zaślepienie przewodu pochłaniacza par nic nie daje. błędy dalej te same plus oczywiście po odpięciu czujnika temp błąd termistora się pojawia...

    0
  • Pomocny post
    #21 14 Kwi 2012 11:41
    sqwar3
    Poziom 12  

    Jeżeli ten silnik ma EGR sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczelności na tym układzie.
    Miałem kiedyś przypadek wypalenia plastikowego kolektora ssącego na wysokości wejścia przewodu EGR, tam dostawało się "lewe"powietrze.
    Pozdrawiam.

    0
  • #22 15 Kwi 2012 00:22
    konrad-90
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany, przyczyną był TPS wartości zmieniał ale nigdy nie pokazywał pełnego otwarcia, co miało wpływ na mieszankę bo jest regulowana miedzy innymi na podstawie odczytu z niego, oraz MAP który pokazuję trochę za niskie ciśnienie ale błędów nie ma check się nie zapala, praca silnika ustabilizowała się.
    dziękuję wszystkim za podpowiedzi temat zamykam
    pozdrawiam

    0