Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW polo 91r Nie można zgaść auta kluczykiem

kolunio21 12 Kwi 2012 20:08 3407 25
  • #1 12 Kwi 2012 20:08
    kolunio21
    Poziom 9  

    Witam wszystkich!!:)
    Problem mój polega na tym że nie mogę auta gasić kluczykiem auto to VW polo 1.3 3F (benzin) z 1991r bez gazu:(:(
    Mianowicie wszystko zaczęło się po swapie silnika na z 1.0 na 1.3 wielopunkt, silnik pochodził również z polo wszystko P&P!!. Wszystko ładnie działa, auto odpala, ale zgasić już go nie mogę;/ widz polega na tym że po przekręceniu kluczyka w pozycję wył. silnik dalej pracuje obrotek działa wskaźniki paliwa i temp też, na początku myślałem że to wina wiązki silnika bo ta co miałem z silnikiem trochę grzebana była, wymieniłem cała wiązkę silnika łącznie ze skrzynką bezpieczników myślałem że to jest to i nic to samo co było! zacząłem sprawdzać, kostka stacyjki jest ok(bo po odpięciu wtyczki z kostki silnik dalej działa, wszystkie jakie są przekaźniki zostały sprawdzone, alternator też był wymieniany na inny nic nie pomogło, przewody zasilające alternator też były sprawdzane, alarm, centralny zamek, radio, też. Nie mam już pomysłów i zgłaszam się do was panowie pomóżcie!
    Dodam jeszcze że zaobserwowałem takie coś że jak zapalam i od razu kluczyk w dół to zgaszę auto, a jak pochodzi kilka sekund to już kaplica, mogę zabrać kluczyki i iść do domu a on chodzi.

  • #2 12 Kwi 2012 20:36
    Usunięty
  • #3 12 Kwi 2012 20:40
    kacpermiki
    Poziom 17  

    Napewno stacyjka nawala

  • #4 12 Kwi 2012 20:46
    kolunio21
    Poziom 9  

    piotr__80

    kostka stacyjki jest ok(bo po odpięciu wtyczki z kostki silnik dalej działa

    Dodano po 4 [minuty]:

    kacpermiki
    Nie jest to stacyjka! na odpalonym silniku można kostkę odpinać i nic nie daje, dodam że napięcie jest na pinie 15 czyli po zgaszeniu powinno z niknąć ale niestety jest;/

  • #6 12 Kwi 2012 21:00
    Usunięty
  • #7 12 Kwi 2012 21:17
    kolunio21
    Poziom 9  

    ociz
    Przekaźniki wchodzą tylko w jednym położeniu i sprawdziłem ich kilkanaście orginalne vw takie jak powinny być i nie tylko.
    piotr__80
    Auto nie gaśnie po odpięciu: radia, kostki stacyjki, zegary jak odepnę to też nie gaśnie, sretownik(komp) też sprawdzałem na innym i nic nie dało.

  • #9 12 Kwi 2012 21:31
    kolunio21
    Poziom 9  

    Wiązkę silnika przekładałem cała kompletna z sprawnego auta gdzie działało wszystko,
    Muszę schemat skombinować, ale wszelkie sugestie mile widziane, co kilkanaście głów to nie jedna.

  • #11 12 Kwi 2012 21:42
    kolunio21
    Poziom 9  

    robokop
    A możesz to jakoś wytłumaczyć jaśniej?? w wiązce wtyczki i gniazda są tak robione że nie da się spiąć ich inaczej odwrotnie itp, wszystko jest pospinane jak powinno być,

  • #12 12 Kwi 2012 23:45
    Zico63
    Poziom 37  

    A na postoju kontrolki się świecą? A jak nie świecą "na noc" - to co trzeba wykonać, by zgasły?
    Przekaźniki wchodzą w jednym tylko położeniu, fakt; lecz czy Kolega nie pomylił wtyczki, ich gniazda przy przekładce?
    Tak coś dziwnie mi się wydaje, jakby przekaźnik dawał samopodtrzymanie.
    Ja bym systematycznie poodpinał wszystkie połączenia w komorze silnika i sprawdzał, jak dochodzą napięcia do skrzynki bezp. i gniazd przekaźników ale bez elementów, czyli bez przekaźników, bez bezpieczników itd. Później po jednym elemencie przypinać i sprawdzać. I to lampką, żarówką - nie miernikami!
    To już drugi temat Kolegi i widzę że nic się nie poprawiło...

  • #13 13 Kwi 2012 20:08
    kolunio21
    Poziom 9  

    Jak przekręcę kluczy w pozycje zgaszonego auta to kontrolki nie świecą, wsztstko działa tak jak by był było normalnie odpalone, wyłączają się światła, nawiew. A jak auto zgaszę moim magicznym przełącznikiem :D mija z 5sekund słychać tyknięcie i kontrolki gasną.
    Na moje obserwacje to wygląda tak jak by auto przełanczało się na jakieś inne zasilanie po odpaleniu, tak jak by się napięcie indukowało i zasilało osobno wiązkę silnika.

  • #14 13 Kwi 2012 21:42
    nikusert
    Poziom 36  

    Witam wszystkich
    odłącz przewód kontrolki ładowania przy alternatorze D+

  • #15 13 Kwi 2012 23:21
    kolunio21
    Poziom 9  

    Odłączałem i nic nie pomogło

  • #16 14 Kwi 2012 00:19
    Zico63
    Poziom 37  

    kolunio21 napisał:
    zgaszę moim magicznym przełącznikiem

    Na jakim przewodzie ten przełącznik?
    Nie został tam jakiś czasowy włącznik ze starego silnika? Np. podobnie działał w Golfie 2 przeponowy włącznik ciśnieniowy, współpracując z wyłącznikiem przepustnicy - podpięty był z jednej strony do cewki (15) a z drugiej do rozrusznika (15a). Tak trafiam, bo to mnie intryguje, to opóźnienie czasowe powrotu do normalności.
    No i jeszcze jedno: na cewce włączającej rozrusznik (włączniku elektromagnetycznym) ma Kolega wpięty także czarno-biały przewód do styku 15a? Czy tylko do czerwono-czarny 50?

  • #17 14 Kwi 2012 09:19
    kolunio21
    Poziom 9  

    Przełącznik zrobiłem sobie na przewodzie z cewki, żeby go nie dusić na biegu, po starym silniku nic nie zostało w komorze, wiązki były wyciągane komplet łącznie z wiązką lamp itp,
    Do rozrusznika idą: zasilanie z aku, grubszy plus z altka ni i czerwono żółty chyba idzie na elektromagnes, przy rozruszniku jest jeszcze jedna wolna wsówka ale jak tam sie podłaczy zasialanie elektromagesu to nic sie nie dzieje.

  • #18 14 Kwi 2012 09:51
    nikusert
    Poziom 36  

    Witam wszystkich
    Piszesz żewymieniłeś wiązkę silnikową razem z skrzynką bezpieczników,wiązki w samochodzie pozostały stare .Odłącz kostki licznika czy to coś da.
    Miałem przypadek że wymieniałem skrzynkę bezpieczników w T-4 bo było przypalone gniazdo przekaźnika świec,ta sama niby skrzynka ,numery O.K wejścia takie same,a nie działał mi prawy kierunek i nie gasła kontroka ładowania.Jeszcze inna skrzynka i pomogło ,tak więc mogą się nie zgadzać wejścia i wyjścia poszczególnych pinów w kostkach.Srawdź numery skrzynki bezpieczników.

  • #19 17 Kwi 2012 20:28
    kolunio21
    Poziom 9  

    Kostki od licznika odłączałem, skrzynka bezpieczników jest taka sama z 1.0 i z tych 2 co mam od tego silnika. Radio itp odłączałem.

  • #21 17 Kwi 2012 21:45
    kolunio21
    Poziom 9  

    Tak przekładałem z 10szt innych nic nie pomogło;/

  • #22 17 Kwi 2012 22:53
    nikusert
    Poziom 36  

    Gdy jak wylączysz kluczyk naciśnij stop ,włacz światła ,włącz dmuchawę i.t.p Chodzi oto by zrobić obciążenie ,czy wtedy auto zgaśnie?
    Czy jak podmieniałeś skrzynkę to wyciągałeś przekazniki z gniazd.Jeżeli tak to mogłeś niechcący dać nie w to gniazdo.Jak wspomnieli koledzy wcześniej ,wyciągaj pojedyńczo przekazniki.Może też być że w miejscu zwykłego przekażnika jest przekażnik czasowy z wycieraczek i.t.p

  • #23 17 Kwi 2012 22:54
    ociz
    Moderator Samochody

    Ale gasł po wyjęciu czy nie? Jeden z nich to od pompy więc po wyjęciu będzie chodził jeszcze z pół minuty na wolnych.

    Temat powinien być w dziale dla początkujących....

  • #24 23 Kwi 2012 17:10
    jarek_lech
    Poziom 8  

    Może to banalne, ale u mojego kolegi w Corsie A zwarcie i w rezultacie takie same objawy powodował włącznik świateł Awaryjnych :-) jak go naprawiłem, tak ze światła awaryjne działały, to nie można było zgasić samochodu :-)

  • #25 24 Kwi 2012 12:16
    nikusert
    Poziom 36  

    Też tak może być gdy złączony będzie +15 po kluczyku z 30 stałego zasilania.
    Może być zwarcie na zasilaniu radia ,ale wspomniałeś że było też odłączone i nic.

  • #26 06 Cze 2012 22:54
    kolunio21
    Poziom 9  

    Temat rozwiązałem Panowie, rozciągnąłem troszkę styk pomocniczy w przekaźniku i auto już mogę zgasić z kluczyka ołjeeaaa.. Dziekuję za podpowiedzi

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME