Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G - cięzko zapala gdy zagrzana

bobo21 13 Apr 2012 18:58 5738 8
NDN
  • #1
    bobo21
    Level 16  
    Witam.
    Mam taki problem z moim samochodem Opel Astra G 2002 1.6 8V 84 KM. Otóż gdy autko się zagrzeje i go zgaszę a potem chce ponownie odpalić to pojawia się wtedy problem. Autko zachowuje się tak jakby wtedy nie dostawało paliwa. Również podczas "kręcenia" pali się ta żółta kontrolka od układu chłodzenia. Pomaga wtedy lekkie nadepnięcie na pedał gazu. Wtedy autko zapali i nie ma żadnych problemów. Zółta kontrolka również gaśnie Tej sytuacji nie ma gdy silnik jest zimny. I teraz kieruje pytanie do forumowiczów. Czy może to być wina pompki paliwa? Gdyż z okolic tylnego lewego koła (od strony kierowcy ;)) podczas zapalonego silnika dochodzi taki dźwięk jakby co chwilkę włączał się jakiś silniczek.
    Proszę o odpowiedź. Może ktoś miał podobny problem.
    Mój silnik to Z16SE
    bobo21
  • NDN
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Tak może być to pompka paliwa, albo ona albo jej sterowanie lub instalacja.
  • NDN
  • #3
    bobo21
    Level 16  
    Pompka paliwa wymieniona, przy okazji także świece. Ten dziwny dźwięk co się wydobywał z okolic tylego koła już zniknął ale problem z odpalaniem pozostał. Jak zimny silnik odpala bez zająknięcia. Gdy zagrzany są już problemy. Tak jak pisałem wcześniej pomaga wtedy lekko nacisnąć pedał gazu i autko odpala. Proszę o pomoc w czym szukać problemu.
  • #4
    inot
    Level 32  
    Zawór EGR może także powodować takie problemy.
  • #5
    bobo21
    Level 16  
    Zawór EGR, jeśliby szwankował to raczej silnik by przerywał przy przyspieszaniu - tak mi się przynajmniej wydaje. U mnie ten problem nie występuje. Kolejne podejrzenie padło na przepustnicę. Jutro ją może dokładnie przeczyszczę. Ale czy to ona może być przyczyną złego odpalania na ciepłym silniku. Zauważyłem także, że jeśli w miejscu zacznie się dość mocno "gazować" tak pod 5 tys obr. to za którymś momentem odpuszczenia gazu obroty spadną dość nisko i autko czasem zgaśnie albo zacznie nim szarpać tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Dodanie lekko gazu eliminuje tą przypadłość. Poza tymi przygodami silnik chodzi dobrze. Nie przerywa, na zimnym odpala od razu.
  • #6
    inot
    Level 32  
    Wyczytałeś kody błędów ?
    Jeżeli świeci żółta kontrolka, to powinno coś zapisać.
  • #7
    bobo21
    Level 16  
    Ta żółta kontrolka od układu chłodzenia, i tak gaśnie dopiero po zapaleniu silnika więc dlatego się świeci jak kręcę rozrusznikiem. Odczytanie błędów nic nie dało. Ale myślę, że dopiero musiałby się zaświecić check aby coś komp zapisał. Dziś może przeczyszczę przepustnicę.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapewne podłączony oscyloskop pod czujniki wału i wałka dużo powie.
  • #9
    bobo21
    Level 16  
    Długo mnie nie było. Więc tak. Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się brudna przepustnica. Została dokładnie wyczyszczona i problem zniknął. Teraz idealnie odpala na nagrzanym silniku. Nawet spalanie spadło.
    Zamykam.