Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes sprinter 412 `98 - nie odpala po uszkodzeniu napinacza paska osprzetu

paavo661 13 Apr 2012 21:32 5333 13
NDN
  • #1
    paavo661
    Level 10  
    Witam,jak w temacie napinacz się rozleciał ale pasek nie spadł.Kierowca zrobił około 20 km na takim pasku,nie wiem czy jakieś kontrolki ładowania czy inne świeciły w tym czasie.Auto zostało zaparkowane by naprawić napinacz.Po wymianie napinacza (wyciągnięta chłodnica i rury dolotu i odpięciu kilku czujników w celu ułatwienia pracy) auto przestało odpalać.Na samostarcie pali dopóki się "psika".
    Auto było w dwóch warsztatach w tym ASO.
    Pierwszy warsztat stwierdził albo immo albo sterownik nie umieli nic więcej powiedzieć.
    W ASO to samo, zaproponowali podmianę sterownika na nowy na mój koszt
    bez gwarancji ze będzie działać,cena około 8000 PLN. LOL

    Możliwe by sterownik padł z braku ładowania a działał do wyłączenia silnika kluczykiem?
  • NDN
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    paavo661 wrote:
    Możliwe by sterownik padł z braku ładowania a działał do wyłączenia silnika kluczykiem?

    Miałem kilka takich, ale w żadnym od tego sterownik nie uległ uszkodzeniu (nie wiem, czy jest to niemożliwe!).
    paavo661 wrote:
    W ASO to samo, zaproponowali podmianę sterownika na nowy na mój koszt

    No jak to? Sprzęt mają i sprawdzić nie potrafią? Chyba im się nie chce, bo wszystko można sprawdzić, czy działa, czy popsute - kwestia czasu i opłacalności... Szkoda, że tak daleko, bo z ciekawości sam bym podjechał pooglądać :D to to.
  • NDN
  • #4
    paavo661
    Level 10  
    zeimp wrote:
    No jak to? Sprzęt mają i sprawdzić nie potrafią? Chyba im się nie chce, bo wszystko można sprawdzić, czy działa, czy popsute - kwestia czasu i opłacalności..

    No właśnie,tu się tylko wymienia części.
    kidu22 wrote:
    A silnik nie został przgrzany z braku obiegu pompy wody?

    Tego nie wiem.A może to być przyczyna?
    kidu22 wrote:
    Elektrycznie nic sie nie podzieje z powodu braku ładowania - sprawdzone.

    Wobec tego gdzie można zacząć szukać usterki?
    Jest w ogóle immo w tym samochodzie,bo jak jeszcze działał to można było wyjąć kluczyk ze stacyjki a silnik nadal pracował (wyrobiona stacyjka)
    nr sterownika to:A022 545 34 32
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Immo wyłącza się w chwili pierwszego przekręcenia kluczyka na zapłon, potem kluczyk możesz sobie wyjmować. Nic to nie zmieni dopóki nie przekręcisz stacyjki na "O". Możliwe więc, że immo trzyma. Kontrolki jakie się zapalają i co dzieje się na zegarach? Diagnostykę to ktoś w ogóle robił? Podejrzewam, że nie zapięta jest któraś z kostek. Stąd ten problem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Uszkodzenie sterownika od tej usterki nie możliwe. Tak samo jak wątpliwe jest wysypanie się immo. Ale... jeśli akumulator był padnięty, orły podłączyły wspomaganie rozruchu odwrotnie biegunami lub na 24V to masz sterownik do wymiany.
  • #6
    paavo661
    Level 10  
    Kontrolki ktore nie gasna to ladowanie,cisnienie oleju i czerwona EDC,reszta gasnie normalnie.
    Jak jeszcze dzialal to swiecila sie od swiec w czasie jazdy przez kilka minut od odpalenia silnika,niewazne czy zimny czy rozgrzany.
    Diagnostyke chyba robili i w ASO i tym drugim warsztacie,auto odbieral gosc ktory nic nie pytal
    o jakies bledy czy cokolwiek innego.Jedynie na kwitku od nich pisze ze prawdopodobnie uszkodzony jest modul WSP (zalecana wymiana) ewentualnie uszkodzony sterownik tyle sie dowiedzialem.
    Zadnych doklanych kodow bledow nie mam.

    Jedyne wtyczki co byly odpinane to te z dolotu powietrza i z chlodnicy,nic wiecej.
  • #8
    paavo661
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    Bezpieczniki pod siedzeniem. Kable na akumulatorze.

    To sprawdziłem w pierwszej kolejności i wygląda dobrze.
    Mógłby ktoś polecić jakiś dobry warsztat do naprawy sterownika,ewentualnie ktoś z forum chce zarobić? Proszę na PW.

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tylko problem w tym, że nie daję więcej jak 30% szansy na to, że sterownik jest uszkodzony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na Twoim miejscu skupiłbym się na diagnostyce. Nie jakimś fejsem ale SD.
  • #10
    paavo661
    Level 10  
    Pawel wawa wrote:
    Na Twoim miejscu skupiłbym się na diagnostyce. Nie jakimś fejsem ale SD.

    Niestety ja nie posiadam żadnego sprzętu by to zrobić,dlatego auto było w dwóch warsztatach.
    Ja mogę polatać jedynie z multimetrem.
    Co immo rozłącza w ogóle? Bo paliwo do wtrysków dochodzi ale tak na oko to chyba za małe ciśnienie.Przeglądałem schematy w auto-data i widzę ze centralka oryginalnego alarmu tez jest połączona do sterownika może tam coś padło?Chociaż próbowałem dwoma kluczykami,jeden z pilotem do otw/zam drugi zwykły.Pilot działa,zamyka i otwiera.Jest jeszcze jakiś przycisk na desce
    (funkcja napadu?)Po naciśnięciu sygnał wyje i rygluje drzwi.
  • #11
    Dziarski Hank
    Level 34  
    Bez interfejsu (w tym przypadku tylko Star Diagnosis) i pomiaru ciśnienia nic nie zdziałasz. Niestety, czasy, gdy samochód można było naprawić multimetrem minęły. "Na piechotę" nic tu nie sprawdzisz.
  • #12
    grzegorz.pilu
    Level 12  
    Witam...mysle ze czasy multimetru jeszcze nie mineły :D
    ryżowy cdp pro tez to ogarnia , oczywiscie do podglądu
  • #13
    hollow
    Level 20  
    20km bez pompy wody to dość dużo tak mi się wydaje.
  • #14
    paavo661
    Level 10  
    Montaż cr1 załatwił problem.