Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!

benekdp 14 Apr 2012 20:22 8015 9
  • #1
    benekdp
    Level 10  
    Na wstępie witam wszystkich serdecznie. Mam cholernie duży problem otóż - nie pytajcie skąd, dlaczego itp :) Posiadam bramę garażową Chamberlain Elektro Lift Deluxe model G5460A - brama była nieużywana (automatycznie) do dnia dzisiejszego, ponieważ wiadomo mi było ,że nie działa nie wnikałem dlaczego itp. jednak dzisiaj zajrzałem do niej i naprawa zajęła mi 30 minut. Jak już mi wiadomo ta brama ma około, a może i ponad 30 lat. Wszystko działa jak należy jednak potrzebował bym ją wyregulować. Nie domyka się do końca brakuje ze 2 cm jak i również nie otwiera się do końca brakuje z 4-5 cm. Jak mam to wyregulować proszę o pomoc w necie nic nie znalazłem więc zwracam się do fachowców. Posiadam do niej pilota - wielki jak kartka A5 :) który ma dwa przyciski, na obudowie od napędu nie ma żadnych przycisków, potencjometrów itp. Pod obudową również nic nie znalazłem. Załączam fotki. Bardzo proszę o pomoc. dziękuję i pozdrawiam ( za pomysł, który się sprawdzi i wyreguluje jestem skłonny postawić dobrą flachę:)
    Aha jak by dało radę jeszcze tego kloca czyt. pilota wymienić również proszę o instrukcję.
    Całość wygląda podobnie do tego:
    http://www.youtube.com/watch?v=Taphkv8On7M

    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
  • Helpful post
    #2
    mieciop
    Level 18  
    Witaj, ze zdjęć wynika że są dwie krańcówki do wyłączenia bramy, down limit, up limit. Można przestawić położenie wyłącznika krańcowego aby opóźnić zamykanie lub otwieranie. Zrób zdjęcie z drugiej strony.
  • #3
    benekdp
    Level 10  
    Witam, dzięki za odpowiedź. Moją uwagę również przykuło to "down limit, up limit" tylko jak to się reguluje ? Zamiana kabelków ? :) Jestem totalnie zielony w tych sprawach,a zrobić zwarcie nie sztuka :) Jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy to może kombinacja przycisków, przytrzymać jakąś kombinacje i może brama sama wykona "kalibrację". Zrobiłem więcej fotek, pilota, włącznik ścienny, prawa, lewa strona napędu. U góry na napędzie przykuło moją uwagę wystający drucik podpięty białym kablem - widoczne na zdjęciach, myślałem, że może na łańcuchu coś jest co wyznacza pozycję otwarcia/zamknięcia, ale niestety nic nie znalazłem. Pod spodem fotki. Flaszka jak najbardziej aktualna :) pozdrawiam

    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
  • Helpful post
    #4
    yarpen86
    Level 25  
    Witam,
    Nie mam pewności ale spróbowałbym regulacji przez przesuwanie tej blaszki mocowanej śrubką obok napisu "WARNING", nosi ślady przesuwania w obu kierunkach wiec może warto spróbować, tylko pamiętaj o wyłączeniu zasilania przed regulacja zgodnie z tym co głosi to ostrzeżenie. A z nowym pilotem nie powinno być żadnych problemów, wystarczy kupić uniwersalne radio i znaleźć źródło zasilania (najpewniej 24V lub 12V). Życzę powodzenia.
  • #5
    mieciop
    Level 18  
    Kolega "yarpen86" ma rację wyłączniki są regulowane równocześnie przez przesunięcie blaszki więc trzeba trochę poregulować zanim ustawisz prawidłowo otwieranie i zamknięcie. Uważaj żeby nie przejechać bo co wyłączy bramę, jest zabezpieczenie przeciążeniowe???
  • #6
    benekdp
    Level 10  
    Sprawa załatwiona :) Użytkownik "yarpen86" prawie miał rację, ale dzięki niemu rozwiązałem problem. A mianowicie:
    Ośka, która kręci kołem zębatym, które następnie ciągnie łańcuch ma na sobie dwa kółeczka z PCV z gwintem wewnętrznym. Na obwodzie te kółeczka mają wypustkę i ta wypustka podczas obrotu osi zatrzymuję się na tej blaszce zatrzymując kółeczko i następnie dzięki gwintowi wewnętrznemu kółeczko wędruje góra, dół. U góry jak i na dole znajdują się blaszki krańcówek. Regulując odległość od siebie kółeczek, bądź przesuwając je regulujemy zakres max - min góra, dół. Nie wiem czy to jest zrozumiałe to co napisałem :) fotka mówi sama za siebie.

    yarpen86 gdzie mam wysłać flachę ??

    Bardzo proszę jeszcze o pomoc w doborze pilota najlepiej prosiłbym o link allegro.
    No i jak go wgrać!
    Czy np. taki pilot będzie działał
    http://allegro.pl/uniwersalny-pilot-samouczacy-kopiujacy-gwar-i2259164558.html
    Dzięki za pomoc punkty poszły.
    pozdrawiam

    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!

    I jeszcze jedno pytanie od laika! Wyłącznik na ścianie - ten kabelek co do niego wchodzi to antena ? Jeżeli tak w razie słabego zasięgu itp. Mogę wymienić ten kabelek na nowy bądź dłuższy itp ? Ewentualnie zamontować antenę RTV :):):)
  • #7
    yarpen86
    Level 25  
    Witam,
    Ciesze się, że się udało i, że mogłem pomoc... przynajmniej częściowo. Co do pilota moduł z przełącznikami sugeruje, że posiadasz pilot stało-kodowy (a wiek napędu raczej to potwierdza), znane mi napędy chamberlain'a działają z pilotami na 433,92MHz więc generalnie pilot z Twojego linka powinien zadziałać, (ale sprzedawca zaznaczył ze 95% wiec kto wie). Ja mimo to zdecydowałbym się na nowe radio uniwersalne i pilot zmienno-kodowy...
  • #8
    benekdp
    Level 10  
    Powiesz coś więcej na temat układu radiowego, ewentualnie propozycje itp. Jak z wymianą skomplikowana ? Dzisiaj nie wiedzieć czemu pilot nie działa :( zmieniłem baterie przejrzałem go w środku czy się nic nie odlutowało itp. ale wszystko gra. Przestał prawdopodobnie działać po tym jak go wczoraj rozkręciłem i robiłem foty, ale robiłem to bardzo ostrożnie i raczej nic nie uszkodziłem. Póki co jak sprawdzić czy pilot działa, jak dojść do tego co padło ? dzięki pozdrawiam
  • Helpful post
    #9
    yarpen86
    Level 25  
    Witam,
    Ja osobiście najbardziej cenie sobie sterowanie radiowe firmy DTM, jak dla mnie najlepszy stosunek jakości do ceny. Ale na rynku jest wiele sterowników, Came, Sommer, Nice... i wiele innych, to który się wybierze jest drugorzędne. Ważne tylko aby był dostosowany do napięcia jakie masz dostępne w napędzie (żeby uniknąć dodatkowego zasilacza. A montaż jest banalnie prosty, wystarczy tylko zidentyfikować styki które należy zewrzeć aby uruchomić napęd (z reguły podpięty jest pod nie przycisk naścienny.
  • #10
    benekdp
    Level 10  
    Ok, dzięki, poczytam o tym. pozdrawiam