Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!

14 Kwi 2012 20:22 6434 9
  • Poziom 10  
    Na wstępie witam wszystkich serdecznie. Mam cholernie duży problem otóż - nie pytajcie skąd, dlaczego itp :) Posiadam bramę garażową Chamberlain Elektro Lift Deluxe model G5460A - brama była nieużywana (automatycznie) do dnia dzisiejszego, ponieważ wiadomo mi było ,że nie działa nie wnikałem dlaczego itp. jednak dzisiaj zajrzałem do niej i naprawa zajęła mi 30 minut. Jak już mi wiadomo ta brama ma około, a może i ponad 30 lat. Wszystko działa jak należy jednak potrzebował bym ją wyregulować. Nie domyka się do końca brakuje ze 2 cm jak i również nie otwiera się do końca brakuje z 4-5 cm. Jak mam to wyregulować proszę o pomoc w necie nic nie znalazłem więc zwracam się do fachowców. Posiadam do niej pilota - wielki jak kartka A5 :) który ma dwa przyciski, na obudowie od napędu nie ma żadnych przycisków, potencjometrów itp. Pod obudową również nic nie znalazłem. Załączam fotki. Bardzo proszę o pomoc. dziękuję i pozdrawiam ( za pomysł, który się sprawdzi i wyreguluje jestem skłonny postawić dobrą flachę:)
    Aha jak by dało radę jeszcze tego kloca czyt. pilota wymienić również proszę o instrukcję.
    Całość wygląda podobnie do tego:
    http://www.youtube.com/watch?v=Taphkv8On7M

    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witaj, ze zdjęć wynika że są dwie krańcówki do wyłączenia bramy, down limit, up limit. Można przestawić położenie wyłącznika krańcowego aby opóźnić zamykanie lub otwieranie. Zrób zdjęcie z drugiej strony.
  • Poziom 10  
    Witam, dzięki za odpowiedź. Moją uwagę również przykuło to "down limit, up limit" tylko jak to się reguluje ? Zamiana kabelków ? :) Jestem totalnie zielony w tych sprawach,a zrobić zwarcie nie sztuka :) Jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy to może kombinacja przycisków, przytrzymać jakąś kombinacje i może brama sama wykona "kalibrację". Zrobiłem więcej fotek, pilota, włącznik ścienny, prawa, lewa strona napędu. U góry na napędzie przykuło moją uwagę wystający drucik podpięty białym kablem - widoczne na zdjęciach, myślałem, że może na łańcuchu coś jest co wyznacza pozycję otwarcia/zamknięcia, ale niestety nic nie znalazłem. Pod spodem fotki. Flaszka jak najbardziej aktualna :) pozdrawiam

    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie! Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Witam,
    Nie mam pewności ale spróbowałbym regulacji przez przesuwanie tej blaszki mocowanej śrubką obok napisu "WARNING", nosi ślady przesuwania w obu kierunkach wiec może warto spróbować, tylko pamiętaj o wyłączeniu zasilania przed regulacja zgodnie z tym co głosi to ostrzeżenie. A z nowym pilotem nie powinno być żadnych problemów, wystarczy kupić uniwersalne radio i znaleźć źródło zasilania (najpewniej 24V lub 12V). Życzę powodzenia.
  • Poziom 18  
    Kolega "yarpen86" ma rację wyłączniki są regulowane równocześnie przez przesunięcie blaszki więc trzeba trochę poregulować zanim ustawisz prawidłowo otwieranie i zamknięcie. Uważaj żeby nie przejechać bo co wyłączy bramę, jest zabezpieczenie przeciążeniowe???
  • Poziom 10  
    Sprawa załatwiona :) Użytkownik "yarpen86" prawie miał rację, ale dzięki niemu rozwiązałem problem. A mianowicie:
    Ośka, która kręci kołem zębatym, które następnie ciągnie łańcuch ma na sobie dwa kółeczka z PCV z gwintem wewnętrznym. Na obwodzie te kółeczka mają wypustkę i ta wypustka podczas obrotu osi zatrzymuję się na tej blaszce zatrzymując kółeczko i następnie dzięki gwintowi wewnętrznemu kółeczko wędruje góra, dół. U góry jak i na dole znajdują się blaszki krańcówek. Regulując odległość od siebie kółeczek, bądź przesuwając je regulujemy zakres max - min góra, dół. Nie wiem czy to jest zrozumiałe to co napisałem :) fotka mówi sama za siebie.

    yarpen86 gdzie mam wysłać flachę ??

    Bardzo proszę jeszcze o pomoc w doborze pilota najlepiej prosiłbym o link allegro.
    No i jak go wgrać!
    Czy np. taki pilot będzie działał
    http://allegro.pl/uniwersalny-pilot-samouczacy-kopiujacy-gwar-i2259164558.html
    Dzięki za pomoc punkty poszły.
    pozdrawiam

    Regulacja bramy otwieranie , zamykanie!

    I jeszcze jedno pytanie od laika! Wyłącznik na ścianie - ten kabelek co do niego wchodzi to antena ? Jeżeli tak w razie słabego zasięgu itp. Mogę wymienić ten kabelek na nowy bądź dłuższy itp ? Ewentualnie zamontować antenę RTV :):):)
  • Poziom 24  
    Witam,
    Ciesze się, że się udało i, że mogłem pomoc... przynajmniej częściowo. Co do pilota moduł z przełącznikami sugeruje, że posiadasz pilot stało-kodowy (a wiek napędu raczej to potwierdza), znane mi napędy chamberlain'a działają z pilotami na 433,92MHz więc generalnie pilot z Twojego linka powinien zadziałać, (ale sprzedawca zaznaczył ze 95% wiec kto wie). Ja mimo to zdecydowałbym się na nowe radio uniwersalne i pilot zmienno-kodowy...
  • Poziom 10  
    Powiesz coś więcej na temat układu radiowego, ewentualnie propozycje itp. Jak z wymianą skomplikowana ? Dzisiaj nie wiedzieć czemu pilot nie działa :( zmieniłem baterie przejrzałem go w środku czy się nic nie odlutowało itp. ale wszystko gra. Przestał prawdopodobnie działać po tym jak go wczoraj rozkręciłem i robiłem foty, ale robiłem to bardzo ostrożnie i raczej nic nie uszkodziłem. Póki co jak sprawdzić czy pilot działa, jak dojść do tego co padło ? dzięki pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Witam,
    Ja osobiście najbardziej cenie sobie sterowanie radiowe firmy DTM, jak dla mnie najlepszy stosunek jakości do ceny. Ale na rynku jest wiele sterowników, Came, Sommer, Nice... i wiele innych, to który się wybierze jest drugorzędne. Ważne tylko aby był dostosowany do napięcia jakie masz dostępne w napędzie (żeby uniknąć dodatkowego zasilacza. A montaż jest banalnie prosty, wystarczy tylko zidentyfikować styki które należy zewrzeć aby uruchomić napęd (z reguły podpięty jest pod nie przycisk naścienny.
  • Poziom 10  
    Ok, dzięki, poczytam o tym. pozdrawiam